Codul de bare, instrument de marketing

Codul de bare reprezinta pentru foarte multi dintre noi un simplu instrument util doar la casele de marcat, atunci cand, cu ajutorul lui, stim cat costa un produs. Mai nou, acesta a devenit si un instrument de marketing la indemana producatorilor sau companiilor care doresc sa-si informeze suplimentar clientii (online), doar pe baza acestui cod de bare unic. Prin simpla introducere online a sirului de numere care alcatuiesc codul de bare al respectivului produs, poti fi redirectionat direct (fara alte cautari suplimentare) sau ti se poate recomanda un link spre o pagina unde ti se pot oferi mai multe informatii utile, care adesea nu incap pe eticheta.

Publicitate
Domeniul Bogdan

Acest lucru este posibil datorita adaugarii unei noi functionalitati serviciului CODALOC (serviciul de alocare online a codurilor de bare), astfel incat, fiecarui cod de bare – din 13 cifre – putandu-i-se asocia un link catre o adresa de Internet (fie catre producator, fie direct catre o pagina de prezentare a respectivului produs). De exemplu, daca cumparati o sticla de vin si doriti sa aflati caracteristicile suplimentare ale acesteia, introduceti sirul de numere din codul de bare pe siteul www.coduridebareonline.ro si, daca acelui cod i-a fost alocat in prealabil un link, aveti posibilitatea sa vizualizati informatii despre compania producatoare, caracteristici de soi, regiune sau asocieri cu diferite preparate culinare.

Mai mult decat atat, serviciul nu este limitat de prezenta in fata unui calculator. Noua functionalitate, poate fi utilizata si prin intermediul telefonului mobil (introducerea codurilor se face fie la www.coduridebareonline.ro sau m.coduridebareonline.ro). In aceasta situatie, sistemul are avantajul ca duce spre alegeri rapide, in cunostinta de cauza, direct la raft. Astfel, sustin reprezentantii companiei care implementeaza acest sistem, “acesta poate deveni un puternic instrument de marketing pentru companiile care au implementat sau doresc sa implementeze campanii pe mobil, ca parte a strategiei lor de piata”.

Publicitate

Sistemul poate fi util si in cazul diferitelor promotii, desfasurate pe perioade determinate de timp. In baza unui serviciu taxabil, un producator poate alege optiunea ca redirectionarea (in baza codului de bare a produsului sau) sa se faca direct catre linkul respectivei promotii, fara a mai fi afisate informatiile din Catalogul Global GS1 GEPIR.

Implicit, sistemul va ofera o identificare a fiecarui produs, pe baza datelor care deja exista (numele firmei, produsului, furnizorului, etc). Informatiile despre codurile de bare ale societatilor romanesti sunt deja gazduite pe serverele GS1 Romania. In acest caz vorbim doar despre acele produse al caror cod incepe cu prefixul de tara specific Romaniei – “594”.

In teorie, beneficiare ale acestui sistem ar putea fi si produsele din import, insa acest lucru tine de actualizarea evidentelor online ale tarilor de provenienta. www.coduridebareonline.ro este conectata si la baza de date globala, insa nu toate tarile tin o evidenta online a fiecarui cod de bare alocat si de aceea este foarte posibil sa nu primiti raspuns la interogarile care nu incep cu prefixul “594”.