Codul lui DaVinci propulseaza vinurile Torres

Calugari… codexuri… mistere… Codul lui DaVinci. Nu, nu este vorba de romanul lui Dan Brown, ci despre noua campanie de marketing a producatorului spaniol Torres, pentru vinul Salmos Priorat 2005. Potrivit producatorului spaniol, in prima saptamana de la lansarea vinului pe piata, peste 200 de persoane, conduse de indiciile primite de pe eticheta, au inceput goana prin Catalunia dupa “comoara” Torres.

“Jocul”, constand in descoperirea unor “mari mistere si degustarea unor vinuri impresionante”, a fost creat de catre Javier Sierra, autorul betseller-ului “Cina Secreta” (The Secret Supper). “Aventura incepe intr-o manastire virtuala din secolul al XVII-lea si continua cu o excursie in Barcelona si prin celebrele podgorii Priorat. Dupa ce au dezlegat toate misterele, ajunsi in punctul final al jocului, aventurierii primesc o sticla de vin si un certificat”, a precizat producatorul spaniol.

Torres a scos pe piata doar 700 de sticle din vinul Salmos Priorat 2005, stocul epuizandu-se la putin timp dupa lansare. Salmos (in traducere – “psalmi”), aminteste de calugarii carthusieni, cei care au detinut viile Priorat intre 1095 si 1835. Vinul este un cupaj intre garnacha, carinena, shiraz si cabernet sauvignon. Torres a cumparat podgoria in 1996. In Romania, vinurile Torres sunt importate de catre compania Cramele Halewood.