Copiii, victime ale marketingului alimentar

Francezii iau atitudine impotriva marketingului alimentar. Si mai ales impotriva celui care are ca target copiii. Un studiu efectuat de asociatia „Que Choisir” a reliefat ca obezitatea infantila si diabetul castiga teren, pentru ca tinerii consumatori mananca tot mai multe produse cu concentratie mare de zahar sau grasimi. In opinia asociatiei, principalii vinovati sunt marii producatori din industria agro-alimentara, care nu isi respecta angajamentul luat la inceputul anului 2009. Acestia promisesera ca vor renunta la agresivitate in cazul marketingului pentru copii si ca vor imbunatati constant calitatea produselor destinate micilor consumatori. Cercetarea efectuata de „Que Choisir” a evidentiat faptul ca, intr-o singura zi, 80% din spoturile difuzate de posturile de televiziune faceau reclama unor produse prea grase sau prea dulci. Concret, 32 % dintre reclame erau destinate dulciurilor, 26 %, produselor fast-food, 11 %, cerealelor cu grad ridicat de zahar si 7 %, bauturilor dulci. Chiar daca producatorii s-au aparat sustinand ca au redus numarul spoturilor difuzate in intervalele orare in care telespectatorii tineri sunt majoritari, studiul a consemnat ca majoritatea copiilor urmaresc mai degraba programele din prime-time, cand sunt emise cele mai multe reclame la produse alimentare. 26 % dintre copiii care stau mai mult in fata televizoarelor consuma mult mai multe produse nerecomandate, iar cei mai multi dintre acestia provin din categorii socio-profesionale defavorizate.

Publicitate