Creștere de 7 ori a vânzărilor la Viile Sudului

Later edit: de la publicarea acestui interviu în paginile revistei tipărite și până în momentul publicării pe site, crama din Viile Sudului a obținut o Medalie de Aur și titlul de “Cea mai bună Fetească neagră din concurs” pentru Divinitas 2013)

Revista Vinul.Ro a urmărit de câteva luni (re)nașterea cramei din Viile Sudului, Zimnicea, cunoscută anterior ca Intervitt (mai ales jucătorilor de pe piața vinului și unui număr relativ restrâns de consumatori, mai pasionați de acest produs). Am încercat, pe parcursul câtorva ediții ale revistei și prin câteva articole publicate online, să prezentăm un “studiu de caz” al acestui parcurs: de unde s-a pornit, cu ce analize de piață, cu ce soiuri, cu ce atuuri ale locului, cu ce oameni cheie, cu ce strategie și cu ce obiective. Pe parcursul documentării, a apărut un element interesant, din punctul nostru de vedere, și care credem că merită analizat: în ultimele luni, vânzările lunare s-au înmulțit semnificativ. Începem să vedem “români fericiți”? Am încercat să aflăm de la Marius Dinu, responsabilul de vânzări.

– Au crescut vânzările atât de mult în ultimele luni? Cât de mult? Și care vânzări, pe ce game, ce poziționări?

– La 4 luni după reluarea activității pe baze noi, vânzările lunare au crescut de mai bine de 7 ori la finele lunii septembrie 2015 față de media lunilor precedente; și mai estimăm o vânzare de încă 30% până la finele lui octombrie. Structura sortimentală care stă în spatele acestei cifre de afaceri este diversificată: de la Bag-in-Box (BIB) de 20 litri, BIB de 10 litri și recent BIB de 3 litri până la sticlă de 0,75. Segmentele de consum sunt și ele diversificate, de la low (85% din total), medium (8%) și până la premium (7%). Vânzarea va fi echilibrată din punct de vedere al structurii după finalizarea procesului de retoaletare a gamelor strategice Viile Sudului (Divinitas și Sufletul petrecerii). – E o creștere sănătoasă sau un boom, o bulă care se va sparge? A crecut brusc interesul consumatorilor pentru Viile Sudului sau altele au fost motivele creșterii? Feteasca Neagra divinitas– Creșterea vânzărilor este una stabilă, sănătoasă și cu potențial real de creștere în continuare, deoarece se bazează pe o politică comercială ancorată în realitățile pieței și pe listări permanente, nu acțiuni in-out sau alte demersuri similare. Motivele pentru care piața a reacționat favorabil la oferta Viilor Sudului sunt următoarele : – politica comercială adaptată; – oferta sortimentală ancorată în structura de consum de pe piață; – toaletarea gamelor la nivelul așteptărilor consumatorului final; – raportul calitate/preț net favorabil, în comparație cu multe alte crame; – organigrama și experiența celor învestiți cu responsabilități în companie.

– Noua gamă despre care am discutat recent – Premiat – sau tot gamele vechi au făcut obiectul principal al vânzărilor? Aveți și altele pregătite pentru viitorul apropiat?

– Gama Premiat a confirmat direct proporțional cu așteptările, deoarece am comunicat câteva valori reale, cu care consumatorul a rezonat: – design adaptat valorilor autohtone; – vin de o calitate net superioară față de concurența din segment; – vin românesc 100%, nu vin produs în UE; Dar lucrăm și la noi game, care sperăm să surprindă placut consumatorul: Sufletul Petrecerii (pe segmentul medium) și Divinitas (premium).

– Era pregătită compania pentru o astfel de creștere a vânzărilor?

– Compania își calibrează în permanență activitatea pe dinamica vânzărilor. Mai mult decât atât: toate acțiunile au fost anticipate la momentul conturării strategiei (fluxuri interne, proceduri, soft de gestiune, externalizare logistică, securizare a creanțelor, retoaletarea gamelor, refacerea structurii sortimentale și a organigramei etc).

– Care este concluzia după recolta 2015? La ce să se aștepte piața, partenerii de afaceri și consumatorii? Care este planul, strategia pentru această recoltă?

– Recolta 2015 a fost peste așteptări atât pe soiurile de volum cât și pe vinurile premium. În zona premium se conturează un Chardonnay floral și echilibrat, o Fetească neagră corpolentă și alte vinuri care vor surprinde plăcut consumatorul avizat. Dar la această întrebare vă poate oferi mai multe informații colegul meu Adrian Dolghin.