Vinuri romanesti degustate in New York si Florida

Mai multi producatori de vinuri autohtoni au participat la jumatatea lunii aprilie la mai multe actiuni din cadrul unui amplu program de promovare a vinurilor romanesti pe piata din Statele Unite. Programul „Select Wines of Romania” reprezinta o investitie de 2,5 milioane de euro (cheltuieli sunt suportate in procent de 50% de UE, 30 % de guvernul Romaniei, 20 % de producatorii) si se desfasoara pe o perioada de doi ani.

Publicitate
Oprisor

Cramele participante la acest proiect sunt Domeniul Coroanei Segarcea, Cramele Recas, Cramele Halewood, Murfatlar Romania, Senator Wine si Crama Oprisor. Primele actiuni din cadrul acestui program au fost organizate la mijlocul lunii aprilie, vinurile romanesti putand fi degustate atat in cadrul unei conferinte, organizate in Florida, cat si in cadrul unui eveniment desfasurat in New York. La conferinta din Florida audienta a fost formata din comercianti, importatori si distribuitori de vinuri, iar in New York printre participanti s-au numarat editori de la Wall Street Journal, Wine Enthusiast, Wine Spectator si bloggeri de vin. „Cred ca vinurile au fost bine primite, reactiile fiind diferite de la o persoana la alta. Americanii nu au elemente de referinta si comparatie pentru a analiza vinurile romanesti, asa ca parerile au fost destul de interesante si, in cea mai mare parte foarte pozitive”, precizeaza Philip Cox, actionar Cramele Recas.

Din discutii a reiesit ca pretul de 10$/ sticla, pret de raft, pare sa fie o bariera pentru vinuri provenind din tari fara traditie in prezenta si promovare – practic necunoscute, cum e si Romania in acest moment. Din fericire in SUA exista un segment consistent si in crestere de consumatori aventurosi, dispusi sa incerce vinuri noi necunoscute atata timp cat pretul nu e unul care sa reprezinte o pierdere majora, daca nu este satisfacut de calitate”, a declarat Dragos Dumitru, manager de export Crama Oprisor, dupa actiunile din SUA.

Publicitate
Gala Gastronomiei