Vinul nu dauneaza celebritatii

Celebritatea vinde orice de la creme hidratante la ceasuri, iar faptul ca foarte multe vedete sau infiltrat si in lumea vinului nu mai mira pe nimeni. Exista artisti care pentru un cec gras sunt de acord sa-si imprumute numele sau imaginea unei etichete, altii se implica activ in industria vitivinicola, pe cand altii nu-si mai pot impiedica mostenitorii sa abuzeze de drepturile de autor.

Publicitate
IWCB

Marilyn Merlot suna mai mult ca o gluma, insa pretul unei astfel de sticle de vin din ’85 este cat se poate de serios: 3.000 de dolari. Numele sexsimbolului american, Marilyn Monroe, a fost imprumutat de catre compania Marilyn Wines, producatoarea vinurilor „Marilyn Merlot”, „Marilyn Cabernet”, „Norma Jeane” (numele de botez al actritei), precum si a colectiei „Velvet”, ale carei etichiete sunt ilustrate cu fotografii nud ale vedetei. In aceeasi situatie se afla si „Regele” Elvis Presley, care a ajuns imaginea vinurilor Graceland Cellars, „The King Cabernet Sa uvignon”, „Jailhouse Red” si „Blue Suede Chardonnay”.

Rock ‘n’ roll la sticla

Publicitate
IWCB

Nu trebuie neaparat sa fii mort ca sa-ti apara numele pe o sticla de vin. In ciuda imaginii de baiat rau, solistul formatiei Montley Crue, Vince Neil, este imaginea civilizatelor vinuri Cabernet Sauvignon Vince Vineyards Napa 2003 si Chardonnay Vince Vineyards Sonoma County 2003.

vedete_kiss

vedete_rolling-stones2

O alta companie care a pariat pe notorietatea vedetelor rock este producatorul californian Celebrity Cellars, care a scos pe piata vinuri ce poarta imaginea Madonnei, KISS, Rolling Stones, Bon Jovi sau Barbara Streisand. Cu toate ca artistii canta stiluri diferite, compania californiana vinde acelasi cupaj, pentru fiecare artist in parte. De altfel, Madonna este chiar co-proprietar al companiei vitivinicole „Ciccone Vineyards and Winery din Sutton Bay”, societate administrata de tatal cantaretei. In 2000, renumitul producator de vinuri spumante Mumm Napa, din California, a scos pe piata spumantul „ Mumm Dvx Santana 1999″, ce poarta pe eticheta semnatura marelui chitarist Carlos Santana. Exemplul acestuia, de a imprumuta numele si o parte din notorietate unor vinuri, a fost urmat si de Bob Dylan, acesta implicanduse si financiar in realizarea vinului Fattoria Le Terrazze 2002 Planet Waves.

vedete_madonna3Artistii – vinificatori

vedete_streisandIn 1975, regizorul Francisc Ford Coppola, probabil, una dintre cele mai mari celebritati implicate in industria vinului, a cumparat podgoria Inglenook din Napa Valley, redenumind-o Niebaum-Coppola. Astfel, pe piata au aparut vinurile „Sofia Blanc de Blanc” (dupa numele fiicei regizorului, Sofia Coppola) si „RC Estate Reserve Syrah” (vin ce poarta initialele fiului sau). O alta celebritate ce sia incercat norocul in industria vitivinicola este actorul Gerard Depardieu, care detine domeniul Chateau de Tigne, Anjou (Franta), precum si podgorii in Sicilia si Ungaria. Alti artisti care au dorit sa aiba parte de glorie si in lumea vinului sunt Mick Hucknall, solistul Simply Red, care detine o podgorie in Sicilia, Sir Cliff Richard, cu o podgorie in Portugalia – Adega de Cantor, sau Sting, care a achizitionat de curand un domeniu vitivinicol in Toscana.

vedete_bon-jovi

vedete_print-charles

Ce au in comun Yoko Ono si Printul Charles? Ambii au ilustrat etichetele unor vinuri celebre. Daca vaduva lui John Lennon a creat designul pentru vinul Chianti Nittardi 1997 (un cupaj de Sangiovese si Canaiolo, ce se vinde cu 29 de dolari), mostenitorul Coroanei Regale britanice se poate madri cu ilustrarea etichetelor Mouton Rothschild, pentru recolta anului 2004. (Valentin Ceafalau)