Rasfatul ciocolatei

RALUCA CURTEANU

Publicitate
Vinarte

Pe Dorobanti, in buricul fitos al Capitalei, este un magazin micut purtand sigla spartanului Leonidas. Oamenii care ii trec pragului sunt de trei feluri: potentii financiar, pentru care gustul rafinat nu are un pret, pasionatii de ciocolata, in viziunea carora pralina face toti banii si cei care vor ciocolata belgiana ambalata in asa fel incat sa indulceasca mutra acra a vreunui doctor sau functionar.

Mihaela Toma, detinatorul magazinului ii iubeste pe toti la fel dar recunoaste ca ii starneste o emotia aparte o femeie la vreo 30 de ani careia i se lumineaza ochii cand intra in magazin. „Isi cumpara cateva bomboane si povesteste ca le savureaza in pat, citind o carte buna si langa pisica”, spune Mihaela. Magazinul a implinit de curand un an de la deschidere si numara 80 de sortimente de ciocolata belgiana.

Publicitate
IPPU

Nu a fost deschis dintr-o pasiune copilareasca a Mihaelei ci mai degraba din dorinta de a avea o afacere proprie. „Aveam deja o firma de publicitate si ceva bani, nu prea multi. M-am gandit la o afacere si, impreuna cu asociata mea, am ajuns la ciocolata.

Am gustat mai multe tipuri dar neam indragostit de Leonidas” povesteste Mihaela neascunzand faptul ca nici acum, dupa ce magazinul deschis in franciza isi are deja clienti fideli, nu pleaca cu bani acasa. Satisfactia cea mai mare i-o dau cutiile micute din catifea sau piele in care se rasfata bomboanele cu arome de tot soiul: cafea, lichior de avocado sau vanilie, caramel, portocale, cocos sau fructul pasiunii. Le stie denumirile frantuzesti si compozitia cu ochii inchisi.

leonidas_3
leonidas_5

Dulciurile se vand cu poveste

Un kilogram de ciocolata costa 180 de lei. Pretul a intors pe tocuri unele dintre vedete care bat Dorobantiul, in timp ce altii lasa si bacsis la cutia de bomboane. Pe clienti ii fidelizeaza gustul fin de ciocolata, dar si povestea pe care Mihaela stie s-o vanda. „Nu poti sa vinzi ciocolata asa cum vinzi pantofi! Trebuie sa-i spui omului o poveste, sa-i vorbe sti de arome si sa-l faci sa-i ploua in gura”.

Ea recunoaste ca treaba asta nu o pot face multe persone asa ca mai mereu este si ea prezenta in magazin. Curios este ca de cele mai multe ori se intampla ca tocmai clientii sa-i vanda povesti. „Cred ca oamenii se intorc la magazin si pentru ca este o anumita atmosfera aici. Pornim de la ciocolata si ajungem sa vorbim despre lucruri care tin de viata lor, masini, politica, tari de vizitat.

Cred ca simt nevoia sa mai vorbeasca si altfel decat pe mess sau la telefon. Iar eu as sta sa ascult povesti ore in sir”, spune femeia. Ar mai fi cardul de fidelitate care ofera reduceri de 5% numai ca oamenii cu bani nu-l folosesc.

leonidas_2
leonidas_4

„Ciocolata de supermarket ma ustura pe gat”

Mihaela n-a fost niciodata o iubitoare de ciocolata, dar acum gustul s-a obisnuit cu finetea bomboanelor rafinate si daca se intampla vreodata sa manance ciocolata din supermarket, „ma ustura gatul”. Ii plac trufele care ii umplu gura de aroma intensa si untoasa si nu intelege gustul asociatei care prefera ciocolata amaruie. N-ar sti sa spuna ce bomboana ar prefera primul intrat pe usa magazinului, dar a invatat in timp gustul celor fideli si incearca mereu sa-i convinga sa incerce si altceva decat aromele obisnuite. „Nu vreau sa ajunga sa se plictiseasca de ciocolata”, spune ea.

leonias_6

Femeia, care se ocupa si de publicitate, stie ca un produs bun nu are nevoie de reclama prea multa sau de reduceri. „Ma feresc sa ma bag in aceeasi oala cu lumea. Nu participam la targuri si nici nu sunt adepta promotiilor. Sigur, facem reduceri de pret pentru firmele care iau in cantitati mari”, spune Mihaela si isi aduce aminte cum, in primele zile de la deschidere a venit cineva in magazin si a comandat 100 de cutii de bomboane. Vedeta Casei Leonidas, este o aluna intreaga invelita in crema de unt cu aroma de cafea si acoperita cu ciocolata alba. Se numeste Manon Cafe Blanc.

Orangette este coaja de portocala invelita in ciocolata iar Palet D’or este o ciocolata amaruie cu 72% cacao si pudrata cu foita de aur. Dresse Noisettes e atat de delicata incat expira in doua saptamni si mai sunt bomboanele facute manual: cireasa scaldata in lichior, stransa intr-o camasa de ciocolata si cu coditia confiata. Arata ca niste mici soricei.

Gianduja este una din cele mai intense praline, crema de ciocolata cu alune pura. E greu sa faci o selectie din cele 80 de sortimente. In plus, pe site-ul magazinului, Mihaela a postat catalogul iernii cu praline in forma de globuri, biscuiti frantuzesti, mosi craciuni si reni trasi in ciocolata.

leonidas_1

Gasiti magazinul Leonidas pe Calea Dorobanti 35-37, sector 1 Bucuresti. Programul este de luni pana vineri intre orele 11-18, iar sambata intre 12 si 18 Tel: 021-210.15.22. Puteti vedea bomboanele (dar nu simti si aroma lor) pe site-ul magazinului: www.pralinebelgiene.ro.