Sampania haute-couture

LORETA BUDIN

Se poarta champagne haute-couture. De la sampanie cu corset la cea croita pe gustul clientului; de la bautura cu brosa de diamant la setul de degustare „inversat”. Sunt cateva din trendurile de ultima ora din domeniul efervescentelor cu staif.

Cu susul in jos

Cum sa faci ceva nou cu ceva etern?, se intreaba producatorii de sampanie Piper-Heidsieck. Raspund designerii Viktor & Rolf: inversand proportiile. Adica, un set sticla – pahar lalea – frapiera, cu susul in jos. Autorii controversatului concept nu se sfiesc sa declare: „Sampania e bautura glamour prin excelenta. Ne plac ritualurile pe care le inspira”. Sedusi de sampania Rose Sauvage marca Piper-Heidsieck – moderna si classy, designerilor le-a venit ideea unei editii limitate intr-o prezentare inedita. Sticla se sprijina in gat, se destupa pe la baza, si se toarna in suportul paharului rasturnat. Socant? E un mod de a atrage atentia.

piper-heidsieck

Sticla cu corset Jean Paul Gaultier

Aceeasi casa, Piper-Heidsieck -cu o traditie datand din 1785, furnizor a nu mai putin de 14 case regale – si-a facut un renume din editiile ei limitate, iesite din comun, reunite generic in colectia Extravaganza. Credo-ul suna cam asa: „Revizuind constant istoria, cu o nota de glamour si eleganta, cu energia indraznelii, creativitate si lejeritate a spiritului”. In 1885, la 100 de ani de la infiintare, producatorii cu pricina il roaga pe Faberge, bijutier al tarilor, sa le decoreze sticla aniversara de Cuvee Speciale. Rezultatul: un recipient unic din aur, incrustat cu diamante si lapis-lazuli. Mai tarziu, in 1985, este randul bijutierilor de la Van Cleef & Arpels sa refaca designul unei Cuvee Rare. In 1999, Piper Heidsieck este primul producator la sampanie care apeleaza la un designer haute couture – Jean Paul Gaultier – ca sa „imbrace” o Cuvee Speciale. Astfel, intra in istorie corsetul rosu din vinil, perfect mulat pe rotunjimile sticlei, gratie unui foarte sexy siret negru. Un an mai tarziu, o alta inovatie, in acord cu stilul modern de viata, sparge tiparele: sampania eleganta la sfert, de savurat cu paiul.

piper-heidsieck-jpg

Eleganta La Grande Dame

O alta casa cu renume, Veuve Clicquot, isi innoieste in mod constant, garderoba. La Grande Dame, arhicunoscutul sau brand, „expresia ultima a stilului casei”, e „imbracata” ba de Pucci, ba de Riva (ingeniosul constructor si designer de yacht-uri), ba de creatoarea Andree Putman. Colaborarea cu Emilio Pucci inseamna Caprice, setul de cadou cu o imbracaminte eleganta din doua bucati: un sac de voiaj cu imprimeul tipic de designer, si o „haina de corp” mulata pe sticla, cu guleras din aceasi imprimeu – in fapt, un cooler menit a tine sticla la rece timp de doua ore. Sticla inseamna La Grande Dame 1996. Semnatura Riva apare pe colectia de croaziera: cufere de voiaj din materiale luxoase – lemn de acaju lacuit, piese cromate, incuietori din piele, eleganta si rafinament pana la ultimul detaliu -, in care zac languros sticle cu pretioasa bautura si toate accesoriile necesare pentru degustare.

la-grande-dame-putman

Cea mai recenta creatie e semnata Andree Putman: o caseta-frapiera cu design avantgardist, care adaposteste sticla. Simpla si sofisticata in acelasi timp, caseta e menita sa revele „cele 1001 de fatete ale sampaniei La Grande Dame 1998″.

la-grande-damela-grande-dame-pucci

O BAUTURA PE MASURA – 50.000 DE EURO

Cea mai exclusiva sampanie din lume – cea mai scumpa, si cea mai eleganta, fara doar si poate – este Cuvee Belle Epoque By & For, de la Perrier-Jouet. A fost lansata in primavara anului 2008, sub sloganul „The world’s first tailor-made champagne”, adica prima sampanie din lume croita pe masura. Croita pe masura clientului, de catre client – By & For, adica „de catre & pentru”-, cu un mic ajutor din partea specialistului, desigur. Doar 100 de (bogati) noroco si din lume se pot bucura de sansa de a deveni posesorii sampaniei visurilor. Doritorii sunt dati pe mana maestrului vinificator al casei, Herve Deschamps; acesta, timp de doua zile, ii plimba peste tot prin crama, le ofera spre degustare cele mai interesante vinuri, ii descoase, le afla preferintele.

 cuvee-belle-epoque

 Apoi, folosind cel mai pretios material al casei, o Cuvee Belle Epoque Blanc de Blancs, „croieste” o sampanie unica, reflectand personalitatea co-creatorului ei. Adica, a doamnei/domnului dispus sa scoata din cont 50.000 de euro pentru 12 sticle de bautura personalizata. Oferta nu se termina insa aici: o sampanie cu tinuta se asorteaza perfect cu o brosa Van Cleef & Arpels, din aur alb, cu 450 de diamante si 259 safire galbene, inspirata de designul anemonei lui Emile Galle.

One thought on “Sampania haute-couture

Comments are closed.