Superheroes

RADU RIZEA

Publicitate
Ravago

Intr-o seara de joi, in subsolul lui Pavel Susara, in timp ce picturile lui Ciprian Paleologu incercau sa ma convinga de faptul ca lumea nu are nevoie de un erou, realizam ca tocmai mi-am gasit o echipa de eroi personali. Rodica Ana Capatina, Veronica Gheorghiu, Liviu Grigorica si George Moisescu nu poarta pelerine si chiloti stralucitori (sper), nu zboara si nu prind gloante cu dintii, dar nu sunt nici prea departe.

Vinurile prezentate in avanpremiera – Tormentum, Smerenie, Dragaica Rosie si Passarowitz – sunt vinurile pe care le asteptam de mult, dar nu stiam de unde or sa apara. Nu in doze homeopatice, ci in cantitate suficienta cat sa devina o prezenta pe rafturile magazinelor obisnuite, europene pana in maduva oaselor, complexe, complete si gandite intr-o serie coerenta, plina de personalitate, aceste vinuri sunt primul mare rezultat vizibil al campaniilor de replantare si innobilare a podgoriilor de la sfarsitul anilor ’90.

Publicitate
IPPU

Nu este exclus ca urmatorii doi ani sa aduca vinuri similare si de la ceilalti producatori de calitate, inca este cert ca, cel putin pe moment, noua linie de la Carl Reh Winery merita sa fie investita cu titlul de simbol al unei noi vieti a vinului romanesc.

Aventura crearii acestor vinuri a avut un traseu surprinzator, dinspre public spre producator, nu invers; George Moisescu a creat conceptul si a definit asteptarile consumatorilor, Liviu Grigorica a realizat cupajele din vinurile facute de Veronica Gheorghiu in spiritul acestui concept, iar Rodica Capatana si-a asumat riscul repozitionarii si al lansarii unor vinuri atipice pentru o piata predominant industriala.

Personal, am gasit noile vinuri ca fiind bogate, inteligente, stratificate, curate si luminoase, adresandu-se resorturilor profunde ale sufletelor. Un pahar dintr-un asemenea vin te ajuta sa accepti mai usor ziua urmatoare. Alaturi de cele trei Erotikon-uri – primele vinuri facute nu spre a fi consumate, ci spre a fi pastrate macar un an – ele sunt si un test care va dovedi daca piata este pregatita sau nu sa absoarba vinuri authtone de calitate.