VINCON pariaza pe LEVANT

vincon4La sfarsitul lunii noiembrie, Vincon Vrancea a invitat membrii Clubului Presa de Vin, din care fac parte si editorii Vinul.Ro, sa viziteze cramele Carligele, Odobesti, Beciul Domnesc si Paradis. Vizita a avut ca scop informarea cu privire la investitiile facute de companie in tehnologie, in domeniul prelucrarii strugurilor, conditionarii si imbutelierii vinurilor si distilatelor, precum si a investitiilor in marketing si comunicare, unele dintre ele fiind realizate cu ajutorul fondurilor SAPARD. Cu aceasta ocazie, jurnalistii invitati au facut cunostinta cu cea mai noua gama Vincon, Levant, o selectie care se adreseaza personelor care doresc vinuri tinere, nebaricate, caracterizate de prospetime si arome primare de strugure. Gama este formata din patru vinuri: Sauvignon Blanc, ªarba, Rosé si Feteasca neagra, ce poarta semnatura specialistilor Alin Lazarescu si Nicu Mateescu, doi vinificatori tineri si pasionati. De asemenea, jurnalistii au mai vizitat si Crama Beciul Domnesc, monument aflat in patrimoniul UNESCO, unde sunt tinute la invechit peste 100.000 de sticle de vin.

vincon3Ultima etapa a vizitei a avut loc la crama Paradis, locul unde Vincon Vrancea pastreaza peste 1,5 milioane de litri de distilat de vin. Aici organizatorii au pregatit o degustare verticala de vinarsuri (din ani diferiti), subiectele fiind Miorita XO-12 ani, Miorita XO Special Reserve – 18 ani si Jad XO Special Reserve, un vinars de 28 de ani, complex si impunator, cu o culoare chihlimbarie cu urzeli rosiatice si intensitati aromatice de cafea, smochine, caramel si condimente.

Potrivit reprezentantilor Vincon, compania detine in acest moment peste 2.500 ha de vita de vie in regiuni cu renume, precum Odobesti, Cotesti, Panciu, Husi, Chirnogeni. In prezent, portofoliul Vincon Vrancea cuprinde peste 120 de produse, marcile din gama premium cu cele mai mari vanzari fiind Beciul Domnesc, 7 Pacate, Vita Romaneasca, Casa Vrancea, precum si vinarsurile Miorita – 12 ani, respectiv 18 ani si Jad – 28 ani.

vincon2Producatorul activeaza pe o piata estimata in 2008 la 400 milioane euro, iar principalii sai concurenti sunt Murfatlar, Cotnari si Jidvei, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata MEMRB. Potrivit presedintelui Vincon Vrancea, Luchi Georgescu, din anul 2000 si pana in prezent, pentru a putea implementa strategiile de dezvoltare asumate, in afara aporturilor de capital aduse, compania a reinvestit profitul in proportie de 100% ajungand astfel ca, in momentul actual, sa cumuleze investitii de peste 25 de milioane de euro. Aproximativ 8% din aceasta suma a provenit din programele SAPARD (trei milioane de euro).