Sambata, 10 noiembrie, amatorii de vin au avut prilejul sa-si intalneasca un vechi prieten. Primul vin rosu al anului, Floare de Toamna, creat si lansat de Vinarte, s-a prezentat punctual la intalnirea cu fanii. In aceeasi compozitie – Feteasca neagra, Negru de Dragasani si Merlot -, dar cu un grad mai ridicat de alcool – 13 %, vinul de tip Novello si-a pastrat caracteristicile care l-au facut, in cei opt ani de aparitie, atat de apreciat. Adica e un vin proaspat, usor de baut, care, dupa cum spunea presedintele Vinarte Sergio Faleschini, „exprimă prietenie, convivialitate şi optimism pentru anul viitor”.
Ca si in anii precedenti, lansarea oficiala a avut loc la salonul de vinuri Arte&Vino. Iar pentru ca vremea a tinut cu vinul, peste 200 de invitati au tinut sa fie prezenti la prima intalnire cu cel de-al optulea „Beaujolais Nouveau al Romaniei”. Printre ei, ambasadori, artisti, scriitori, alti producatori de vin, jurnalisti, dar si multi prieteni ai producatorului Vinarte. Timp de cateva ore vinul a fost degustat, povestit, apreciat, spre invidia trecatorilor care, la primul contact vizual cu multimea, nu intelegeau cum de a aprobat primaria un miting exact langa Parcul Carol.
Sarbatorirea vinului nou nu s-a limitat la lansarea de la Arte&Vino. Seara, de la ora 19, bucurestenii care au trecut pe langa Restaurantul La Mama din Centrul Istoric al Bucurestiului au avut ocazia sa deguste gratuit a opta „Floare de Toamna”, direct de la butoi. Interesul a fost mare, pentru ca, dupa nici o ora de la startul evenimentului, cele 300 de pahare pregatite pentru degustare se epuizasera. Noroc cu „non-stop-ul” din apropiere, de unde s-a refacut stocul de pahare, ca altfel zeci de bucuresteni ar fi ramas neimpartasiti cu primul vin rosu al anului.
Nu numai bucurestenii care au trecut sambata prin Centrul Vechi au avut prilejul sa incerce „Floare de Toamna”, pentru ca, spre deosebire de anii precedenti, lansarea noului vin de la Vinarte a fost un eveniment national. 47 de restaurante din 12 orase au demarat vanzarile pe 10 noiembrie, ceea ce ne face sa credem ca, desi productia acestui an a fost mai mare cu 50 % fata de cea a anului 2011, cele 3000 de sticle cu „Floare de Toamna” se vor epuiza curand. Poate tot in 10 zile, asa cum s-a intamplat anul trecut. Argumente ar fi suficiente. Vinul e bun, iar pretul este extrem de atractiv. „Floare de Toamna” poate fi gasit in magazinele specializate la preturi incepand de la 15 lei, iar in restaurante, la preturi incepand de la 25 de lei.