FREIXENET: vedeta esti chiar tu!

Articol de Loreta Budin /

Publicitate
Ravago

An de an, in ajunul sarbatorilor de iarna, toata Spania asteapta cu sufletul la gura reclama la Freixenet. De 35 de ani, brand ambassador-ii marcii binecunoscutului spumant sunt staruri mondiale, de la Liza Minelli si Paul Newman pana la Penelope Cruz si Shakira. Anul acesta insa, producatorul „sampaniei spaniole” schimba foaia: vedeta esti chiar tu, consumatorul!

Dansul contemporan al clasicelor bule de cava

In 2011, Freixenet alege drept ambasadori ai marcii doua stele ale dansului spaniol: pe Sara Baras si pe José Carlos Martínez. Prima este o dansatoare-vedeta de flamenco; cel de al doilea, fost star al baletului Operei Nationale din Paris, considerat unul din cei mai buni dansatori din lume – la ora actuala director artistic al Companiei Nationale de Dans din Spania. Spotul publicitar Freixenet cu cei doi te lasa fara suflu. Dansul lor – cupaj de clasic, traditional si avantgarde – reuseste sa redea toata finetea, fragilitatea, toata magia bulelor de cava. Miscarile se inlantuie in crescendo, puternice si invaluitoare, precum lichidul auriu care explodeaza in mii de perle, atunci cand se revarsa in clasicele flutes de cristal.

Publicitate
Oprisor

Imaginile sunt un summum a ceea ce reprezinta brandul la ora actuala: un spumant de calitate, cu traditie, cu „poveste”, care profita de tehnologiile moderne pentru a se impune la nivel mondial drept „sampania spaniola”.

O lunga serie de staruri

Artistii mai sus se numara printre zecile de staruri care au reprezentat marca Freixenet, timp de 35 de ani. Liza Minelli e prima de pe o lista pe care mai figureaza nume grele, gen Paul Newman, Gene Kelly, Shirley MacLaine, Raquel Welch, Gwyneth Paltrow, Demi Moore, Penélope Cruz, Pierce Brosnan, Shakira… Inclusiv Martin Scorsese, care regizeaza (si joaca!) in uimitorul videoclip „The Key to Reserva”, (www.scorsesefilmfreixenet. com), o pseudo-reconstituire a unui scenariu „neterminat” cica de Hitchcock…. Savuros!!

De la starul de film la vedeta web 2.0

Anul acesta, insa, firma producatoare schimba foaia: vedetele sunt lasate deoparte, iar consumatorul insusi e invitat sa devina vedeta – si sa promoveze marca Freixenet. Internautii fani ai marcii sunt invitati sa posteze pe YouTube filmulete creatie proprie, care sa ilustreze motivul pentru care ar ciocni un pahar din apreciata cava. Termenul limita a fost 11 noiembrie. Regizorul spaniol Juan José Bigas Luna, nascut in Barcelona, cu preocupari in domeniul artei conceptuale si al noile tehnologii, va decide care sunt filmuletele cele mai reusite si le va monta intr-un spot publicitar final. Autorii filmuletelor selectionate vor castiga cate 3000 de euro, insa Bigas Luna va desem na si filmuletul care i-a placut cel mai mult, si care va fi premiat cu 20.000 de euro. „E o idee minunata”, a declarat presei regizorul, el insusi creator, in 1992, al unui videoclip Freixenet avandu-i drept protagonisti pe Sharon Stone si Antonio Banderas. Spotul de anul acesta este prezentat, in premiera, pe data de 1 decembrie. !Salud!

Un pic de istorie

Dinastia „sampaniei spaniole” ia nastere la mijlocul secolului al 19-lea, in localitatea Sant Sadurni d’Anoia, din sudul Barcelonei. Oraselul este situat in inima regiunii Penedès, cunoscuta din timpul romanilor pentru vinurile sale. Francesc Sala i Ferrés pune bazele unei crame, Casa Sala, prima din regiune care exporta vinuri. Urmasul lui Sala se lanseaza in producerea spumantelor – asa-numitele cava. Nepoata lui Sala, Dolors Sala i Vivé, se casatoreste cu Pere Ferrer i Bosch, proprietarul cramei La Freixeneda (numita astfel dupa plantatiile de frasini, si infiintata in secolul 13). Este generatia care transforma mica afacere de familie intr-un business cu succes mondial.

Costuri de productie mici, calitate superioara

In 1914, proprietarii afacerii decid sa se concentreze exclusiv pe productia de cava, realizata prin metoda champenoise si purtand eticheta Freixenet. Se construiesc pivnite de dimensiuni mari – printre cele mai mari din lume la ora actuala, putand adaposti peste 150 milioane sticle.

Recunoasterea calitatii nu intarzie, astfel ca in 1935 compania e capabila sa deschida o filiala in New Jersey, SUA. In timpul razboiului civil spaniol, Pere Ferrer si fiul sunt ucisi; vaduva Dolors Ferrer continua sa dirijeze cu mana de fier activitatile companiei. Eforturile ei sunt incununate in 1941, cand se lanseaza Carta Nevada, spumantul imbuteliat in sticla jivrata. Un adevarat succes, in ciuda dificultatilor comerciale inerente celui de-al doilea razboi mondial.

In anii ’70, Freixenet devine liderul pietii de cava. Secretul? Costuri de productie mici, calitate superioara – ceea ce permite spumantului spaniol sa se pozitioneze ca o alternativa mai accesibila la sampania frantuzeasca premium.

Apogeul: Cordon Negro

Promotia brandului Freixenet la nivel mondial atinge apogeul odata cu lansarea Cordon Negro – spumantul imbuteliat in faimoasa sticla neagra. In primii ani ai noului mileniu, casa Freixenet ajunge sa-si exporte produsele in peste 150 de tari. La ora actuala, vanzarile internationale inseamna mai mult de 50 % din activitatea grupului.

Performanta este rodul unui neintrerupt proces de cautare de noi piete si oportunitati. Casa Freixenet achizitioneaza domenii in toata lumea, si se asociaza cu diversi producatori. La ora actuala, grupul Freixenet produce vin inclusiv in Statele Unite (Gloria Ferrer, in Sonoma County), Australia (Winagra Wine Group), Franta (Yvon Mau in Bordeaux si Henri Abelé in Champagne), si detine hectare de vita-de-vie in Mexic, Argentina si Chile. Aceasta expansiune tine si de politica grupului de a-si diversifica productia in domeniul vinurilor linistite. Ambitiosul grup nu vrea sa se opreasca aici. Vom mai auzi, deci, despre noile cuceriri Freixenet… si despre strategiile sale de promovare.