Freixenet – „Viata exista pentru a fi sarbatorita”!

Articol de Loreta Budin /

In fiecare an, in ajunul sarbatorilor de iarna, toata suflarea din Spania asteapta cu nerabdare reclama TV la cava Freixenet. Pentru ca, de fiecare data, videoclipul surprinde atat prin ingeniozitate cat si prin vedeta desemnata sa fie protagonista filmului respectiv.

De 35 de ani, ambasadorii marcii binecunoscutului spumant sunt staruri mondiale: Liza Minelli, Paul Newman, Gene Kelly, Shirley MacLaine, Raquel Welch, Gwyneth Paltrow, Demi Moore, Penélope Cruz, Pierce Brosnan, Shakira…  inclusiv regizorul Martin Scorsese. Anul acesta, insa, firma producatoare a facut o schimbare radicala: vedetele au fost lasate deoparte, iar consumatorii insisi au fost incurajati sa devina vedete – si sa promoveze marca Freixenet.

Internautii fani ai marcii au fost invitati sa posteze pe YouTube filmulete creatie proprie, prin care sa ilustreze motivul pentru care ar inchina, de Craciun, o cupa de Freixenet. Castigatorilor li s-au promis premii substantiale, de 3000 de euro fiecare – marele premiu fiind de 20.000 de euro – , urmand ca filmuletele lor sa fie montate in videoclipul final de catre regizorul barcelonez Bigas Luna.

Nu mai putin de 2.251 aspiranti la glorie au participat la concurs; au castigat 15 dintre ei – un rapper, sotia unui bolnav de Alzheimer, doi parasutisti, o mama care naste etc.  Oameni obisnuiti, care au stiut sa prezinte, cu emotie si umor, motivele pentru care ar inchina o cupa de spumant, chiar si in aceste vremuri de criza.

Marele premiu de 20.000 de euro a revenit unui tanar de 35 de ani, al carui filmulet s-a intitulat „Toast dintre limitele spatiului sideral”. Productiile selectionate alcatuiesc miezul originalei reclame,  pe care realizatorul Bigas Luna o considera „puternica, inovatoare si datatoare de speranta”.