GoodWine, si in Brasov intre 11 si 13 iunie

dsc05313Dupa doua editii organizate la Bucuresti pentru testarea pietei, organizatorii de la Proactive Business Communication duc GoodWine si la Brasov, prima editie a targului in aceasta noua locatie avand loc in perioada 11-13 iunie 2010, la International Trade Center, potrivit unui comunicat de presa.

Conform organizatorilor Salonului de Vinuri GoodWine Brasov este parte integranta a unei serii de evenimente dedicate sprijinirii producatorilor locali de vin premium, dar si a importatorilor, distribuitorilor si magazinelor specializate.

“Dupa o evaluare atenta, am ales Brasovul ca locatie pentru Salonul de Vinuri GoodWine, datorita concentratiei mari de restaurante, hoteluri si pensiuni de trei si patru stele cu propriile restaurante, ce deservesc zona turistica montana din Poiana Brasov, Bran-Moeciu, Valea Prahovei,” a declarat Angelica Iva, Director General Proactive Business Communication, organizatorul evenimentului.

GoodWine va avea loc la International Trade Center din Brasov si reuneste producatori, distribuitori si importatori de vinuri premium din Romania, dar si producatori din strainatate. Targul se adreseaza segmentului HORECA, precum si publicului pasionat de vin, oferindu-se oportunitatea vizitatorilor de a degusta vinuri de o calitate exceptionala, vinuri lansate in premiera in acesta primavara la Bucuresti, precum si de a asista la show-uri gastronomice in cadrul evenimentului. Vinurile prezentate la GoodWine provin din Romania, Franta, Italia, Bulgaria, Republica Moldova, Argentina.

Pe durata salonului, Master of Ceremony, va fi cunoscutul critic de vin, degustator, scriitor, si initiatorul proiectului evinoteca.ro, Catalin Paduraru. Show-uri culinare, unde vinurile vor fi asezonate cu feluri de mancare mai mult sau mai putin exotice, vor fi sustinute de bucatari profesionisti.

Salonul de Vinuri GoodWine Brasov va fi deschis vizitatorilor dupa urmatorul program: vineri, 11 iunie 2010, intre orele 12.00 – 19.00, sambata, 12 iunie 2010, intre orele 10.00 – 19.00, duminica, 13 iunie 2010, intre orele 10.00 – 16.00.

Partener: HOTEL RAMADA – BRASOV
Parteneri media: Vinul.ro, GoodFood, Horeca Romania, Food&Bar, Modern Buyer, Piata, Romanian Wine Art, Gastromedia, Sapte Seri Brasov, Zile si Nopti Brasov, Radio Brasov, Stop to Shop, Deluxe Lifestyle, www.vinul.ro, www.evinoteca.ro, www.vinexpert.info, www.sapteseri.ro, www.9am.ro, www.delly.ro, www.rol.ro, www.wall-street.ro, www.calendarevenimente.ro, www.infoaliment.ro, www.hrbexpert.ro, www.magazinulprogresiv.ro.

10 thoughts on “GoodWine, si in Brasov intre 11 si 13 iunie

  1. Brasovul imbraca cu strasnicie (din pacate!) haine alambicate cand vine vorba de vin, aici vorbim de o piata atipica din foarte multe puncte de vedere… Metodologia principala pe care se axeaza “horecarii” sau mai bine spus “carciumarii” este in principiu, oarecum coincide cu cea a consumatorului final, definita de criterii abrupte de genul:ieftin, mult, care calitate, conteaza ea atata timp cat eu beau – BEAU – vinul cu cola? cat imi dai sa te listez? ce ai la promotie de genul 3+3, s.a.m.d. […]
    Nu sunt foarte multe persoanele care ar putea fi interesate de un asa eveniment (eu unul salut cu caldura demersul d-voastra!), nu sunt foarte multe persoanele care ar intelege si ar aprecia menirea unui astfel de eveniment!!! […]
    As putea sa insir concluzii triste pana-n dimineata, dar nu are rost sa pangaresc inca din fasa zambetul sau inceputul de zambet ce il poarta GoodWine!!!

  2. draga Rares, sunt initiatorul si organizaorul proiectului GoodWine. Ceea ce spui tu, este perfect adevarat in ceea ce priveste comportamentul bautorilor de vin si a carciumarilor. M-am apucat de proiectul GooWine in urma cu 2 ani, si mi s-a prezis esecul, in Bucuresti, incepand cu ministerul agriculturii, PNVV, ONIV si multi producatori autohtoni, ziaristi si prieteni. Daca era sa ma iau dupa ei, nu exista niciun GoodWine acum. Nu am renuntat si nu renunt la acest proiect. Ai sa ramai uimit daca iti spun, ca la editia din martie 2010, au venit acei horecari care chiar stiu sa faca deosebirea intre un vin aromatizat si un vin corect si asta datorita clientilor lor, care cer vinuri bune. Revenind la Brasov, segmentul de care spui tu de Horecari si public nici nu ma intereseaza ca public vizitator. De aceea intrarea la targ costa 10 ron plus garantia paharului de degustare inca 10 ron. Nu ma intereseaza sa am 8,000 de vizitatori din care trei sferturi drojdieri care vin pentru un pahar de vin gratis. Prefer mai putini vizitatori dar de calitate. Conceptul meu pentru acest eveniment este diferit de cel al altor organizatori de targuri de vin din Romania, asa ca daca vrei, poti zambi, sau poti fi mult mai castigat venind sa vizitezi targul. Pentru ca esti sceptic, imi face placere sa-ti ofer o invitatie la Brasov, intra pe site, te duci la contact si ii scrii colegei mele despre discutie si iti dai o adresa unde sa-ti trimitem invitatia.

  3. Nici eu nu cred ca Good Wine de la Brasov este sortita esecului, din contra sunt aproape sigur ca va avea succes, felicit initiativa organizatorilor de a organiza astfel de evenimente si in provincie, iar locatia aleasa, este foarte buna. Am fost in Bucuresti la Good Wine si am fost impresionat de organizare si de numarul mare de participanti si de vinuri expuse. Cred ca avem nevoie de astfel de evenimente pentru educarea consumatorului de vin si a horecarilor. Sper sa vina la fel de multi producatori de vin ca si in martie la Bucuresti.

  4. felicitarii organizatorului si tot respectul pentru munca lui si a intregii echipe dar nu uitati ca noi carciumarii si acei bautori de vin cotribuie la masinaria consumului iar dvs ar trebui sa dati o mai mare importanta carcimarilor pentru ca noi ne luptam cu desfacerea de exemplu vecini bulgari ne dau tarcoale si am fost la ei la un proiect asematator cu al vostru si sunt mai in fata voastra cu respect si imi cer scuze daca am gresit cu aceste afirmatii

  5. Mihail,
    La prima editie GoodWine am trimis in jur de 5,000 de invitatii, in Bucuresti, Ploiesti, Brasov, la hai sa le zicem, desi mie mi se pare peiorativ, carciumari. au venit foarte putini. la adoua editie m-am concentrat pe Bucuresti cu invitatiile si am investit foarte mult, apriopae tot profitul evenimentului in mediatizare si publicitate. Roadele nu au intarziat sa se arate iar prezenta “carciumarilor” a fost net superioara, fata de prima editie. Dar este foarte greu sa scot directorii de restaurante sau directorii de achizitii de la restaurante (care au asa ceva) din spatele birourilor. Dar ineviatbilul trebuie sa se produca, si incet , incet or sa iasa. Nu iti inchipui ca ma intereseaza chiar toti proprietarii de birturi, aceia vor continua sa ofere vinuri aromatizate, obtinute din apa, melasa, alcoo si drojdii aromatizante. Acestia se adreseaza unui segment de consumatori care sigur nu vor da banii niciodata pe o sticla de vina care costa sa zicem 15 ron. Stiu vinuri romanesti imbuteliate la 15 ron care nu se fac de rusine pe o masa.
    Dar, cand se va termina (cred ca niciodata, dar macar sa se diminueze) fenomenul “taxa pe dop” sau “vinde-mi trei si ai trei moca”, si incet, incet, restaurantele mai mici, mai medii, vor intelege ca este absolut necesar sa aibe si vinuri mai scumpe dar bune si de la alti producatori decat cei consacrati, si mai vor lucra si pe la “cuprinsul” vinurilor straine, sa mai scoate din JOP Chenet si alte lichide de tipul asta, atunci si consumatorul va fi mai receptiv. Personal in loc sa cer 3+3, mai bine cer niste vin pentru degustare, si ii mia zic clientului si o mica poveste legata de acel vin si de ceea ce urmeaza el sa manace asociat acelui vin. Pot sa-ti spun sincer ca pana si o persoana mai putin educata in vin poate deveni receptiva. Persdonal eu nu sunt un mare cunoscator, cu niste simturi care percepe vagile urme de mercaptan sau petrol la un Riesling german, sau adierile de unt de cacao la un Malbec, dar cred, si nu m-am inselat pana acum, ca pot distinge un vin corect de o mizerie lichida colorata si aditivata.
    Apropo de vecinii bulgari, de care din cefe groase nu ii scoatem, si facem misto de ei cand putem. Personal am un mare respect pt ei, de la ceea ce au facut pe litoralul lor , pana la statiunile de ski. Anul asta in vacanta copiilor am fost o saptamana la Bansko la ski. Daca faci exceptie de la faptul ca pe partiile lor se vorbea in proportie de 80% romaneste, partii doatate si amenajate exacte ca cele din Austria, am ramas uimit de varietatea de vinuri de la restaurantul Hotelului, Perun Lodge Hotel, care avea sommelier. Am baut niste vinuri pe la 20- de euro sticla (pret de restaurant) de nu imi venea sa cred. Dar m-am dat si eu mare la sommelierul lor cu o sticla de Enira Reserve, pe care ei nu o aveau. Nu gustatse pana atunci Enira, si l-a chemat pe food&beverage manager si am gustat impreuna din vinul meu. M-au rugat sa le las sticla (dopul l-am oprit eu) pentru ca vor sa includa acest vin pe lista lor. Nu cred ca ai sa vezi o asemenea atitudine in Romania. In plus, la 36 de ore dupa ce am inchis GoodWine, am fost la Vinaria la Plovdiv , intr-o vizita fulger. Anul asta a fost an sarac in participare dar au fost peste 300 de expozanti, iar Event’s supporting country era Africa de Sud. Am ramas masca. Bulgarii au 156 de producatori de vin, da 156 de producatori, la o tara de 7 milioane de locuitori si cu o suprafata cat juma din romania, poate. Da recunosc sunt mult in fata noastra si bravo lor, ii admir pentru asta. si lumea vine la ei in targ , din tot occidentul si cumpara vinuri bulgaresti pt occident si america. Nu este o legenda, este adevarat.

  6. Pentru Nic Szaiff Pentru 2010 am ales Brasovul (iunie) si Bucurestiul, in noiembrie. Cu siguranta in 2011 vom veni si la Constanta cu Goodwine, pentru a promova vinurile premium pe litoral la inceputul sezonului estival.

Comments are closed.