Iasiul îsi arata fata enoturistica

Cu toate ca enoturismul în Romania se afla înca într-o faza incipienta, oferta în materie este destul de variata, multi dintre producatorii de vinuri de la noi straduindu-se sa se dezvolte si pe acest segment, prin crearea de spatii de cazare si degustare destinate turistilor. Daca pana de curand producatorii îsi promovau singuri oferta enoturistica, acum pe aceasta piata si-au facut aparitia agentiile de turism, care par tot mai interesate de potentialul turistic al regiunilor vinicole autohtone.

Icar Tours din Iasi se numara printre primele agentii de turism din Romania care promoveaza vinul ca atractie turistica. Si-a dezvoltat aceste nou segment din oferta anul trecut, zona vitivinicola vizata de catre reprezentantii agentiei fiind cea a Iasiului. „Punctul de plecare l-a constituit prima editie a evenimentului Saptamana Turismului la Iasi, desfasurat în luna mai 2010 si organizat de ICAR Tours si Centrul de Informare Turistica al Primariei Iasi. În seria evenimentelor s-a aflat si o degustare de vinuri care a avut o primire foarte buna, fapt ce ne-a încurajat nu numai sa continuam ci si sa dam o forma clara unei asemenea idei. Astfel, a aparut proiectul «Degustari de vinuri de Iasi» coordonat de Raluca Luca, specialist PR”, precizeaza Felicia Ghimpu, Wine Travels Specialist la Icar Tours. Potrivit acesteia, prima faza a proiectului, desfasurata în perioada iulie 2010 – aprilie 2011, a avut ca principal obiectiv promovarea cramelor si vinurilor din zona Iasiului, îmbogatind astfel pachetul de servicii oferit de agentie celor care au vizitat acest oras. Astfel, au fost realizate vizite si degustari de vinuri la Crama Olteanu, Cramele Copou, Casa Bilius, Cotnari si Bucium.

Am ales Iasiul pentru ca suntem din Iasi si pentru ca este capitala celei mai mari regiuni vitivinicole ca suprafata din Romania si care, nu cu foarte mult timp în urma, putea fi numit «orasul dintre vii». Astazi avem în Iasi si în apropiere cateva crame care au început sa priveasca cu interes spre posibilitatea amenajarilor în scop enoturistic, identificand în asta o alta forma de a-si face cunoscute produsele, de a-si aduce mai aproape publicul. Avem avantajul de a colabora cu diverse tipuri de crame, de la cele de tip familial, recent aparute, pana la crame de mari dimensiuni, cu o istorie mai lunga”, mai precizeaza Felicia Ghimpu.

NOI PROGRAME ENOTURISTICE DIN TOAMNA

Potrivit specialistei Icar Tours, ca orice produs nou, enoturismul este privit deocamdata cu reticenta de catre public. „O agentie de turism trebuie sa fie într-o continua cautare de oportunitati de a crea noi oferte, de a veni cu adevarate provocari pentru turisti”, mai spune Felicia Ghimpu, adaugand ca agentia pe care o reprezinta are în portofoliu pachete turistice de acest gen în regiunile La Rioja si Catalunia. De asemenea, aceasta mai spune ca din aceasta toamna Icar Tours va demara proiectul „Vin la Iasi“, care cuprinde de asemenea degustari si evenimente legate de vin. „Unii producatori de vinuri din zona încep sa înteleaga ca putem face parte din aceeasi echipa, avand pana la urma o tinta comuna: sa promovam cultura vinului pe o piata care are mare nevoie de astfel de initiative“, afirma Felicia Ghimpu. Cum agentia de turism ICAR Tours functioneaza în doua centre principale: Iasi si Constanta, cu filiale în Bacau, Focsani, Tulcea, Medgidia si Mangalia, reprezentantii companiei au în vedere dezvoltarea de proiecte asemanatoare celui din Iasi si în alte zone ale tarii. „Ne vom extinde proiectul din aproape în aproape, pe masura ce vom identifica si în aceste zone partenerii cu care vom colabora în proiect, dar si cele mai bune oportunitati de a crea oferte care sa atraga atentia publicului”, afirma Ghimpu.

„ENOTURISMUL, TURISM DE NISA”

„Turismul viticol este un turism de nisa care se adreseaza unei anumite categorii de persoane, cu un anumit nivel financiar, de cultura si educatie. Nu vom avea enoturismul asezat pe acelasi palier cu destinatiile de plaja, de exemplu, sau cu marile atractii urbane. Este însa o forma de turism care în celelalte tari vitivinicole a înregistrat o adevarata explozie în ultimii ani, avand exemple de zone celebre prin asta – Napa Valley (California, SUA) sau Valle de Colchagua (Chile)”, declara Felicia Ghimpu.

Pachetele turistice cu degustari de vinuri oferite de Icar Tours sunt diferite, plecand de la pachetul de baza, ce consta în vizitarea unei crame, urmata de o degustare de vinuri, pana la pachetele combinate, formate din vizita cu degustare si cina sau tur de oras si degustare de vinuri. Potrivit reprezentantilor Icar Tours, pretul pentru pachetul de baza este de aproximativ 70 lei, pentru un grup de minim 15 persoane, acesta incluzand vizitarea cramei, degustarea vinurilor, transport si însotitor de grup.

4 thoughts on “Iasiul îsi arata fata enoturistica

  1. “fata oenoturistica” ?! Cu Bucium si crama Olteanu ?!! Cred ca glumiti..! E mai de folos sa rasfoiesti un atlas turistic: n’ai de ce sa fii dezamagit la sfarsit.

  2. preluati numai informatii culese de pe internet. asta nu inseamna ca sunteti specialista in acest domeniu, doamna felicia ghimpu, cu tot respectul saru”mana!

  3. Pachetul turistic din luna iulie din regiunile La Rioja si Catalunia de la agentia ICAR TOURS au picat?Nu au fost doritori sa deguste un vin sau ulei de masline din aceste zone?A ramas d-na cu pachetele din zona enoturism fara SALES????…..Cat de speliasista se crede d-na in WINE TRAVEL SPECIALIST?

Comments are closed.