De ce un ghid de vinuri?
Pâna acum câtiva ani, oferta de vinuri din magazine, supermarketuri si restaurante era relativ restrânsa, România era dominata de produsele a patru-cinci mari producatori. Consumul era minat de obiceiurile si prejudecatile epocii ceausiste. „Corabioara”, „tarancuta”, „Cabernetul cu pepsi” erau pentru majoritatea consumatorilor notiunile decisive în alegerea vinurilor din comert. Însa piata a început sa se schimbe, gusturile au început sa se transforme, prejudecatile sa dispara. Au aparut mici producatori care, pentru a se impune pe piata, au apelat la un atu rar folosit anterior: calitatea. Astfel, a aparut concurenta, într-un moment în care piata era într-o stare amorfa, fara o segmentare clara. Oamenii au început sa se educe, sa-si cultive gusturile, sa caute, sa experimenteze. Avalansa de vinuri de import, dupa integrarea în Uniunea Europeana, nu a facut altceva decât sa zguduie ierarhia valorilor, si asa haotic definite. În piata vinurilor din România, concurenta a devenit acerba. Oferta a crescut si s-a diversificat. Clientul s-a trezit, confuz, fara criterii de selectie, în fata unei oferte considerabile de vinuri la toate palierele de pret si calitate. Criteriul pretului mare, menit sa te fereasca de suprize neplacute, nu opereaza întotdeauna. Ghidul nostru va ofera multe exemple de posirci la preturi de licori divine. Dupa cum si reciproca e valabila.
Ce gasiti aici si nicaieri în alta parte?
Repere clare, informatii relevante, judecati critice impartiale despre vinuri cu care va veti „confrunta” la raft. Am facut noi toata „munca de jos”, astfel încât, având acest instrument la îndemâna, veti fi mai feriti de riscul de a da bani buni pe un produs prost. Acest „ghid al vinurilor de supermarket” vine în ajutorul clientului care cauta un vin de calitate. El se adreseaza atât pasionatilor, împatimitilor de vinuri, cât si (mai ales) clientilor obisnuiti, fara cunostinte speciale în domeniu; oameni care de prea multe ori au cazut în plasa campaniilor de marketing ori s-au lasat furati / înselati de etichetele colorate, stralucitoare, ce servesc adesea drept camuflaj pentru vinurile proaste.
Date tehnice
-Aprox. 120 pg
-Full color
-Coala de interior: dublu cretat mat 90g/mp
-Coperte: 250g/mp
-Brosata
-Format: 110mm / 220 mm
Principalele capitole
-La începutul „Ghidului” va exista un Index organizat dupa urmatoarele criterii:
– numele vinului;
– soi;
– tara de provenienta;
– culoare.
-Capitol introductiv în care sunt prezentate etapele unei degustari pe intelesul tuturor (cu exemple de defecte), interpretarea culorilor unui vin, aspect etc.
-Continutul principal al „Ghidului” va fi împartit în 2 sectiuni:
– vinuri autohtone, albe, rosii, roze, spumante (fiecare vin va fi însotit de fotografia sticlei, informatii despre producator si pret de retail, precum si notele de degustare si punctajele acordate de catre degustatorii Vinul.Ro).
Fiecare tip de vin va avea o scurta prezentare generala asupra soiului – vinuri din import, împartite în functie de tara de provenienta (la fiecare tara va exista si o scurta descriere a viticulturii respective)
-Un capitol important al „Ghidului” va fi legat de prezentarea accesoriilor legate de vin (pahare, desfacatoare, decantoare, sisteme de pastrare etc.)
-În plus, dorim sa inseram scurte prezentari sponsorizate de areale viticole, producatori, importatori. De asemenea, vor fi disponibile pagini pentru machete publicitare de la producatori sau importatori de vinuri, producatori de mezeluri sau brânzeturi, uleiuri de masline, ape minerale, accesorii de vin etc.
Distributie
-Prin Hachette Distribution (magazinele Inmedio si Relay) –
120 de magazine
-Magazine specializate de vin în Bucuresti si în tara
(Vinexpert, Good Point, Ethic Wine etc.)
-Retele de benzinarii (MOL, OMV, Lukoil)
-Vânzare directa prin internet
-Abonatii Vinul.Ro
-Librarii în Bucuresti
Parerea voastra
„Ghidul Vinul.Ro” va sta pe piata un an, având astfel o utilitate mult mai mare atât pentru cititori cât si pentru emitatorii mesajului publicitar.
Ne bucuram atunci când partenerii nostri vin cu idei îmbunatatite sau cu propuneri originale de publicitate, asa încât pentru orice sugestie îl puteti contacta direct pe coordonatorul acestui proiect special, Andrei Chica: andrei@vinul.ro.