Radu Tinc: „Mai mult rafinament în executii“

Traian Panghe

Publicitate
Excursii

Radu Tinc a lucrat sapte ani în McCann Erickson, cea mai premiatã agentie româneascã în strãinãtate, ajungând de la trainee graphic designer la Senior Art Director. Anul trecut a înfiintat studioul Nanodesign. Are numeroase premii la festivalurile de publicitate românesti si internationale.

Campanii pentru Coca-Cola, Vodafone, Beck’s, Stella Artois, Bergenbier, MTV, Sprite, Rama (Unilever). A creat identitãti vizuale pentru: Nobilis – Poltronã Frau, Connex, Gospo, Unno, DiscretPharma, Toy Tunning.

Publicitate
IPPU

tinc
Cum vezi importanta etichetei de vin în packaging? Un ambalaj, cu orice ai ambala în el, trebuie gândit sã fie frumos si sã comunice – dar mi se pare cã eticheta de vin are un plus de valoare.

Mie mi se pare cã o etichetã de vin ar trebui sã-ti confirme statutul de bãutor-consumator-cunoscãtor. În acelasi timp, trebuie sã-si spunã povestea: sunt „aripa de înger”; sunt femeia de lângã tine. Si asta mai mult la raft, decât în restaurant

Cã tot ai vorbit de raft, ai remarcat ceva special?

Nu sunt neapãrat un mare consumator de vin, dar mã uit la rafturi. Si mi-a plãcut foarte mult când am vãzut prima datã colectia Prahova Valley; gamã care se ia în serios – elegantã si directã.

E important designul de sticlã când judeci în ansamblu packagingul?

Sticla e determinantã pentru o identitate vizualã. Poate sã devinã icon, logotip. Gândeste-te la Coca-Cola, designul contur al sticlei e Trade Mark, tin la el la fel ca la logo.

Crezi cã publicul ar aprecia mai multã creativitate în packagingul de vin?

Cred cã mai mult rafinament în executie e oricând binevenit. Si în România cu atât mai mult. Lipseste coerenta; e nevoie de un concept, de o idee si apoi o rafinezi în executie.