Romania la ProWein: „Anul viitor, ne propunem o abordare si mai curajoasa!”

ProWein 2008 tocmai si-a inchis portile in urma celor peste 30.000 de vizitatori. Anul acesta, Romania s-a prezentat cu un stand nou, menit sa atraga mai mult atentia profesionistilor de pe piata Germaniei asupra ofertei de vinuri romanesti. Am stat de vorba cu Rodica Ana Capatina, presedintele in exercitiu al Asociatiei Producatorilor si Exportatorilor de Vin din Romania (APEV) despre rezultatele participarii la ProWein.

Publicitate
Domeniul Bogdan

standul_romaniei

Vinul.Ro: Cu ce lucruri speciale s-a prezentat anul acesta Romania la cel mai mare targ de vinuri din Germania?

Publicitate

Rodica Ana Capatina: Standul a fost mai bine gandit si realizat decat in anii precedenti, a fost unul simplu si modern, „necomunist”, care ne-a adus cel putin un beneficiu de imagine. Expunerea spatiilor individuale cu „spatele” la vizitatori a fost un factor de surpriza, din afara, si unul de caldura si apartenenta, din interior… In sfarsit, ne-am prezentat si noi, romanii, ca avand o apartenenta comuna. Anul viitor, ne vom propune o abordare si mai curajoasa – „wine and romanian food”- cu care speram sa atragem atentia mai mult.

standul_romaniei2

Vinul.Ro: Cum au fost receptate vinurile romanesti de catre vizitatorii targului; daca ne gandim ca vizitatorii sunt profesionisti ai pietei vinului din Germania, e interesant daca au avut loc contacte care ar putea fi concretizate ulterior in diferite relatii comerciale.

Rodica Ana Capatina: Cred ca mai bine decat pana acum. Din pacate, mai avem vinuri la stand care nu sunt la nivel european si pe care ar trebui sa le autoeliminam. Propunerea mea pentru anul viitor este sa facem o degustare cu vinurile pe care le vom expune si sa selectam inca din Romania oferta cu care mergem la targ. Unele vinuri foarte bune lipsesc, in continuare, de la targuri. Si e pacat, pentru ca ar face bine cartii de vizita romanesti; de asemenea, ar trebui sa nu ajunga acolo vinuri care ne strica imaginea de tara.

standul_romaniei3

Vinul.Ro: S-a schimbat ceva in ceea ce inseamna imaginea Romaniei pe piata europeana in ultimul an? Incepe sa se vorbeasca sau sa se scrie mai mult despre Romania? Daca da, in ce sens si din ce cauze?

Rodica Ana Capatina: Inca nu… mai avem treaba.

Vinul.Ro: Ce argumente de vanzare are sau ar trebui sa aiba Romania pe aceasta piata internationala a vinului, din ce in ce mai globalizata si dominata de grupuri comerciale puternice?

Rodica Ana Capatina: Argumentele legate de tipicitate – adica sa-si promoveze soiurile romanesti iar vinurile din soiuri internationale sa fie macar lafel de bine realizate din punct de vedere tehnologic precum cele din Lumea noua. Trebuie sa aratam ca acolo unde putem fi comparati stam in picioare, iar acolo unde nu putem fi comparati, avem de oferit surprize placute. Daca am lucra mai mult si la aspectul comercial al sticlei, ar fi si mai bine!