Kendall-Jackson Vintner’s Reserve, vinuri pe care nu trebuie sa le ocolesti

Toata lumea care are o mai mare sau mai mica legatura cu vinul a auzit de Kendall-Jackson. Cei mai norocosi, care au avut parte de intalniri cu vinurile producatorului californian, sustin ca odata degustate, acestea nu mai pot fi uitate. Si mai toata lumea da exemplul Chardonnay-ului din gama Vintner’s Reserve, care, de doua decenii, e cel mai bine vandut Chardonnay din America. Dar ar fi un mare pacat sa te limitezi doar la el. Pentru ca in aceasta gama, mult indragita de regretatul Jess Jackson, cel care a fondat compania in 1974, gasesti multe vinuri care te impresioneaza. Motiv pentru care atunci cand Lerida, importatorul vinurilor Kendal-Jackson in Romania, anunta o degustare a gamei, lasi deoparte grijile, necazurile, problemele si te infiintezi frumusel la Hotel Hilton-Athenee Palace, sala Le Diplomate, ca sa te bucuri.

Publicitate
Gala Gastronomiei

Asa s-a intamplat si pe 31 mai, cand zeci de iubitori ai vinului – specialisti, jurnalisti, bloggeri sau doar fani ai marcii si prieteni ai importatorului – s-au prezentat la intalnire, dornici sa vada cum se prezinta cele mai noi vinuri semnate de Randy Ullom, maestrul vinificator al producatorului. A fost o degustare prietenoasa, nu numai pentru ca Vintner’s Reserve este o gama de top, ci si pentru ca, pana la prezentarea sustinuta de Sergiu Nedelea, participantii au avut ocazia sa incerce oricare dintre cele 6 vinuri din gama. Adica Sauvignon Blanc 2010, Chardonnay 2010, Pinot Noir 2008, Merlot 2008, Syrah 2007 si Cabernet Sauvignon 2007. N-o sa fac un clasament, pot sa va spun doar ca, spre deosebire de ierarhia precedenta si proprie, creata acum mai bine de un an, Sauvignon-ul (de fapt un asamblaj de 93% Sauvignon Blanc, 5 % Semillon si 2% Chardonnay) e in crestere evidenta, aciditatea crocanta permitand aromelor tipice sa dezvolte, pe langa notele clasice, de citrice si fructe albe, nuante de lychee si para pergamuta. Lemnul, perfect incadrat, aduce in plus note de fum si condimente, sesizabile in finalul surprinzator de lung. Despre Chardonnay, toate bune, onctuos si puternic, cu un corp robust, dar rotund. Are, totusi, nevoie de cateva minute pentru a se deschide, primul nas fiind dominat de lemnul altminteri foarte bine incadrat in gust. Pinot Noir (99% Pinot Noir, 1% Syrah), e surprinzator, usor atipic, aduce arome de cirese negre si zmeura, peste care apar nuante de piper verde si menta (Syrah-ul sa fie cauza??), insa cei care au plecat la cules de ciuperci sau care cauta piele s-ar putea sa fie dezamagiti. Merlot-ul, adica 98,2% Merlot, iar restul Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Malbec si Syrah, este un vin amplu, bomba de fructe (mure, prune uscate, coacaze, cirese amare) cu tonuri de piele, vanilie si condimente. Finalul, lung, lasa loc boabelor de cafea si samburilor de caisa, peste care vin atingeri de fum si, din nou, condimente. Mai batran cu un an, Syrah-ul (99% Syrah, 1% Pinot Noir), aduce, surprinzator, ceea ce ii lipseste Pinot-ului. Peste fructe si condimente plutesc note de piele si ciuperci de padure proaspat culese, iar in gust visinele si ciresele amare sunt acoperite de ciocolata cu piper si menta. Savuros! In fine, ultimul, dar nu cel din urma vin, a fost Cabernet Sauvignon (88% Cabernet Sauvignon, 8,9% Cabernet Franc, 1,7% Petit Verdot, iar restul Merlot si Malbec). Un vin care are nevoie de un contact indelungat cu aerul ca sa se deschida, altminteri pare dur, neprietenos. Dar daca ai rabdare cu el, se revanseaza cu arome de gemuri de coacaze si visine, cu note vegetale si sangvinice,  peste care plutesc nuante de piele, vanilie si condimente.

In concluzie, daca aveti sansa sa va intalniti cu Kendall-Jackson Vintner’s Reserve, nu-l ocoliti. Si, dupa cum stau lucrurile, e posibil sa va iasa tot mai des in cale prin restaurantele bucurestene si nu numai. Mai ales ca, dupa cum declara Stephen Towler, reprezentantul  producatorului, Kendall-Jackson si Lerida „au o viziune comuna si o dorinta similara de a ajuta la formarea gusturilor consumatorilor”. Ceea ce s-ar putea traduce printr-o campanie agresiva de promovare. Care, pe noi, iubitorii de vin, nu poate decat sa ne bucure.

Publicitate
Gala Gastronomiei