Locul în care devenim cu toţi prieteni

Motto: ”Dar hai să ne avem ca fraţi, toţi suntem puţin luaţi…” Pasărea Colibri Ar fi fost o impietate să vorbim separat despre Ethic Wine şi Tasting Room. Nu numai că sunt părţi indisolubile ale aceluiaşi concept, dar sunt şi legate fizic între ele. Prin spate, e drept, dar, cu riscul de a lua o tigaie în cap de la Ileana, poţi să scurtezi durata de aşteptare a următoarei sticle de vin şi te duci să o iei tu din magazin, prin bucătărie. Nu recomand, dar puteţi încerca… E altceva. Orice iubitor de vin din Bucureşti ştie unde este poziţionat „holdingul”. Dacă nu ştie, e un fals iubitor de vin. Sau un rookie. De fapt, iniţiaţii nici nu mai spun că merg la Ethic sau la Tasting. Ei merg la Lucică, la Dan, la Sandu… E, cu siguranţă, un virus. Dar unul benefic, pentru că simţi nevoia să te molipseşti cât mai des. E, dacă mi-e permis să spun aşa, transpunerea în carne, oase şi multe sticle cu vin a zicalei „omul sfinţeşte locul”. Povestea a început în 2008, dar ideea de a deschide un magazin de vinuri era moştenită de la Nicolae Sandu, tatăl lui Cornel şi al lui Bogdan. Producător de vin, acesta se gândea că era cel mai bun mod de a-şi vinde produsele. „Nu poţi să ţii un magazin de vinuri doar cu cinci etichete, aşa că, atunci când i-am dat drumul, aveam cam 250 de etichete, majoritatea româneşti. Erau şi ceva importuri, dar numai din portofoliul Recaş şi Vinimondo”, rememorează Bogdan Sandu începuturile. Ce-i drept, în vechea locaţie nici n-ar fi încăput mai multe. Dar în 2010 Ethic Wine a venit lângă Piaţa Floreasca şi, după şase ani de zile, sunt foarte mulţi care acum poziţionează piaţa în funcţie de magazin. Dar să revenim… Bogdan se dedicase cu totul magazinului. Lucrase în imobiliare, dar a renunţat. „De fapt, că să fiu sincer, venise criza şi au renunţat imobiliarele la mine”, glumeşte el. Iar magazinul creştea şi, după câţiva ani, numărul de etichete s-a triplat. „Nu am un merit prea mare, pentru că evoluţia a fost în mare măsură decisă de clienţi. Ei au stabilit direcţia. Mai veneau, mă mai întrebau de un vin, de altul. Le încercam şi, dacă meritau, le băgam pe raft. Sigur, respectând ideea noastră de bază, un raport preţ/calitate cât mai bun”. Dar cum au venit clienţii? Voi reveni asupra acestei întrebări… Un an mai târziu, în 2011, se producea marea schismă. Fraţii Sandu şi-au împărţit competenţele, aşa că Bogdan a rămas cu magazinul, iar Cornel, cu via. „Cu alte cuvinte, Cornel a devenit producător de vin, iar eu, consumator şi, ocazional, comerciant”, glumeşte Bogdan. Cornel a revenit însă ca acţionar în zona comercială. Nu la Ethic Wine, ci la Tasting Room. Care a apărut ca o evoluţie normală a fenomenului, o „necesitate”, cum îi place lui Bogdan să spună. „Aveam foarte mulţi oameni seara în faţa magazinului, iar unora le era realmente foame. În 3-4 ani am reuşit să-l conving pe proprietar să-mi închirieze şi spaţiul de după colţ şi în februarie 2014 a apărut Tasting Room. Dar într-un concept puţin diferit faţă de cel pe care îl gândisem iniţial, pentru că nu mai era doar un wine bar, era un gastro wine bar, cu bucătărie mediteraneeană pigmentată cu preparate asiatice. Mai aproape de restaurant, dar am făcut-o special, pentru că am vrut să-mi ţin clienţii aici, să ia şi cina, nu doar o gustare. Plus că, în realitate, interesul pentru vin nu este chiar atât de mare pe cât suntem noi dispuşi să îl vedem”, povesteşte Bogdan Sandu. Proiectul nu se va opri aici. Pe viitor, Bogdan vrea să deschidă un restaurant mai mare. „Dar unul special, cu vinuri la preţuri abordabile, chiar prietenoase, şi de unde să poţi cumpăra o sticlă, două şi pentru acasă. Un restaurant cu o componentă de magazin, aş zice…” Oamenii locului Promiteam că voi reveni asupra modului în care au venit clienţii la Ethic Wine. Majoritatea pe jos, o să spuneţi. Da, e adevărat, dar întrebarea corectă este de ce au revenit clienţii la Ethic. Şi de ce, mulţi dintre ei, nu se mai dau duşi decât târziu, în noapte? Dacă i-aţi cunoscut pe Luci şi pe Dan, aveţi deja răspunsul. Dacă nu, vă spun eu câteva vorbe despre „lucrătorii comerciali” din Banu Antonache nr. 55. Ambii, profilul vânzătorului atipic. Nu doar de vin, de orice. Cel mult de motoare, dar nu oricare, ci Harley Davidson… sau de ceva armament, pe sub mână. Ambii doxa de vin. Cu studii de specialitate. Ba, mai mult, Dan a făcut şi vinuri în Spania. Iar Luci a vândut vin în Metro. Mult. Numai că cineva l-a vrut acolo în uniformă, iar Lucică a fugit. Nu e genul, eu îl înţeleg foarte bine. Şi-a oferit serviciile lui Cornel, care a rămas şocat când l-a văzut. „Bine, te mai caut eu”, i-a spus acesta. Şi, într-un final, l-a căutat. „Cred că n-a găsit pe altcineva”, povesteşte amuzat Lucian. Dar Lucian este un veritabil magnet pentru oameni. Şi posesor al unor cunoştinţe muzicale care mă fac să pălesc de invidie. E mare la stat şi iute desfăcătoriu de vin mai mult sau mai puţin baricat. Deţinător al ordinului „Făurar” clasa I cu colan – chiar aşa, pe când o statuie în faţa cramei din Ceptura, că nu cunosc pe altcineva care să fi vândut mai mult? -, Luci e mai mult un master of ceremony. Şi creator, în proporţie de 99%, al „Seratelor” din Banu Antonache. Şi la Tasting e o echipă care îşi pune amprenta asupra locului. În afară de Bogdan. E Răzvan, e Adi şi, în primul rând, e Ileana. Chef-ul de la Tasting, fata care a aşteptat să termine Facultatea de ştiinţe politice ca să se poată apuca de bucătărie. Că altfel o dezmoşteneau părinţii. Sigur, Ileana e mai puţin vizibilă, dar şi când iese din bucătărie… Mai ales cu câte un preparat în probă, din care gustă toţi cei care au norocul să fie pe acolo. Ca şi la Ethic, toţi cei care ajung la Tasting devin, mai repede sau mai târziu, prieteni. And nothing else matters.. Ethic Wine Adresă: – str. Banu Antonache nr. 55 – tel : 021. 367.2283 Persoană de contact: Lucian Prună, Daniel Slavnicu e-mail: office@ethicwine.ro website: www.ethicwine.ro Tasting Room Adresă: – str. Puţul lui Zamfir nr. 62-64 – tel: 0754.993.953 Persoana de contact: Bogdan Sandu e-mail: office@tastingroom.ro website: www.tastingroom.ro Număr etichete: cca.800 – 50% româneşti, 50% importuri Preţuri vin: între 22 şi 2900 lei Evenimente: fiecare seară e un eveniment la Ethic. Degustări, lansări de produs, prezentări portofoliu etc. la Tasting Room Promovare: directă în magazin – „le dăm să guste în magazin… şi afară”, newslettere pentru evenimente

Publicitate
Excursii