Mai aproape de cititori

In afara de activitatea publicistica, anul acesta Vinul.Ro a fost implicat ca organizator principal sau ca partener in mai multe evenimente menite sa aduca vinurile romanesti, si nu numai, mai aproape de consumatori. In fiecare luna a lui 2011, departamentul de PR al revistei, condus de neobosita noastra colega Alexandra Holhos, a pregatit atat pentru profesionisti cat si pentru simplii iubitori de vinuri din Bucuresti si, in unele cazuri, din tara, prezentari, expozitii, degustari si lansari de vinuri.

Publicitate

Zilele Vinul.Ro

Pe fondul necesitatii unei interfete intre producatorii de vinuri si profesionistii din restaurante la inceputul anului s-a nascut conceptul „Zilele Vinul.Ro”, evenimentul luand forma unui targ de vinuri. Prima aparitie a „Zilelor” a avut loc la sfarsitul lunii ianuarie, la restaurantul Margo Lounge din Centrul vechi al Capitalei si, in ciuda temperaturilor scazute de afara, s-a bucurat de o participare numeroasa. In cele doua zile de targ, cei 14 producatori si distribuitori de vinuri prezenti au fost vizitati de peste 200 de proprietari de restaurante, manageri, ospatari sau barmani ai mai multor locatii din Bucuresti si din tara. Programata la inceputul anului, editia din ianuarie a „Zilelor Vinul.Ro” a reprezentat un bun prilej pentru lansarea noutatilor, producatorii Alcovin, Casa Panciu, Cramele Halewood, Crama Oprisor, Domeniul Coroanei Segarcea, Domeniile Dealu Mare Urlati, Domeniile Samburesti, Heinrig Distribution, Corcova Roy & Damboviceanu, Senator Wine, VinChile, WineRo, Vinarte si SERVE prezentand odata cu noile vinuri si intentiile pentru anul abia inceput.

Cea de-a doua editie a „Zilelor Vinul.Ro” (26-27 februarie, restaurantul Margo Lounge) s-a desfasurat sub semnul diversitatii. Pentru a da posibilitatea consumatorilor sa ia contact nemijlocit cu potentialul si oferta fiecarei regiuni viticole si pentru a oferi mai multa vizibilitate cramelor de nisa, Vinul.Ro a invitat la eveniment crame de nisa din toate zonele viticole ale tarii. Fata de editia anterioara, de data aceasta noutatile au venit din partea unor crame precum Crama Basilescu (Dealu Mare), Agricola Stirbey, Casa de Vinuri Iordache, Via Sandu (Dragasani), Gramma Wines (Iasi) si Crama Girboiu (Vrancea). Odata cu a treia editie, targul „Zilele Vinul.Ro” a iesit din Bucuresti, stabilindu-se pentru un weekend (1-2 aprilie) la Constanta, la restaurantul CafeCafe din cadrul hotelului Cherica (4*). Producatorii si importatorii expozanti la Zilele Vinul.Ro Constanta au avut ocazia sa-si prezinte vinurile unui grup de proeminenti oameni de afaceri locali, in acelasi timp bucurandu-se de interesul unui public numeros, care a participat cu entuziasm la degustari.

Publicitate
IPPU

La toate cele trei editii, partenerii Vinuridecolectie.Ro si Accesoriivin.ro au oferit prin tragere la sorti vizitatorilor targului premii constand in accesorii pentru vin.

Trilogia culorilor

Odata cu sosirea anotimpului „teraselor”, Vinul.Ro a demarat un nou proiect „Primavara in Rose”, manifestare ce a implicat prezentarea, semnalizarea si vanzarea in mod special a mai multor vinuri rose linistite si spumante. Astfel, in perioada 14 – 22 mai, Vinul.Ro a „imbracat” in roz terasele restaurantelor Charme, Maccheroni, Margo si Cafe Tabiet, pentru a incuraja apropierea consumatorilor de acest tip de vinuri. Iar eforturile depuse nu au ramas nerasplatite: comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, vanzarile de vinuri rose au inregistrat o crestere de aproape 10 ori! Cei care prezentat vinuri in cadrul proiectului au fost: Cramele Recas, Crama Oprisor, Heinrig Distribution, Lerida si Directa Marketing & Comunicare. Ultima seara a evenimentului „Primavara in rose” a fost marcata in mod special cu un spectacol inedit, organizat cu ajutorul Heinrig Distribution, in cadrul caruia Valentin Luca, campion al mai multor concursuri de flair bartending din tara si din strainatate, a sustinut un moment de virtuozitate.

Dupa „Primavara in rose”, Vinul.Ro a dat tonul unei noi tendinte in Capitala, propunand o alta culoare la moda: „Vara in alb”. Timp de doua saptamani (9-24 iulie), pasionatii de vinuri din Bucuresti au putut degusta la preturi speciale cele 23 de vinuri albe atent selectionate. „Vara in alb” a fost lansata cu un „Mars in alb”, in cadrul caruia ambasadoarele campaniei au defilat prin Centrul Istoric, incercand sa mai racoreasca atmosfera incinsa cu pahare de vin. Dupa succesul „Primaverii”, numarul locatiilor partenere la „Vara in alb” s-a triplat, astfel incat tot mai multi bucuresteni au putut degusta vinurile albe din portofoliul Cramelor Recas, Avincis, Casa Isarescu, Domeniile Sahateni, Murfatlar, Heinrig Distribution, Lerida, Alexandrion Grup si Portugal Trading. Cel de-al treilea episod al proiectului de promovare generica a consumului de vinuri, „Toamna in rosu” s-a consumat in luna octombrie si a insemnat o triplare a vanzarilor de vinuri rosii in cele 12 restaurantele partenere. Si pentru acest „anotimp“, producatorii si partenerii evenimentului (Cramele Oprisor, Cramele Recas, SERVE, Vinarte, Domeniile Urlati, Domeniile Samburesti, Murfatlar Romania, Heinrig Distribution si Alexandrion Group) au realizat o ampla selectie de vinuri rosii, astfel incat sa dea posibilitatea pasionatilor de vinuri sa aleaga dintr-o paleta destul de variata, la preturi accesibile. Cu sprijinul somelierilor de la restaurantul Rossetya si a celor din Agentia de somelieri WineTaste, condusa de Sergiu Nedelea, in ambele saptamani ale campaniei, Vinul.Ro a organizat si cate o parada a somelierilor, acestia fiind insotiti de doua dintre frumoasele mesagere ale campaniei.

Degustari si lansari pentru toate gusturile

Prin evenimentele organizate in 2011, Vinul.Ro a incercat sa acopere o paleta foarte variata de gusturi si sa atraga tot mai multi oameni alaturi de vin: de la iubitorii de masini, la pasionatii de gastronomie, muzica sau poezie.

De Ziua Indragostitilor, Vinul.Ro si Heinrig Distribution au asociat patru spumante Freixenet cu o selectie de ciocolata, in cadrul evenimentului „Cava & Love in 1000 de Chipuri”. Acest eveniment a avut si o continuare, in luna aprilie, tot la 1000 de Chipuri, insa de data aceasta principalii „actori” au fost vinuri dulci romanesti alaturi de „pretentiosul” fois gras.

O asociere si mai inedita pentru peisajul romanesc a fost realizata de Vinul.Ro la inceputul lunii mai, la „Wine Dinner On BMW Wheels” (restaurantul Madame Pogany), vinurile participante fiind prezentate alaturi de doua dintre cele mai noi produse ale companiei BMW, limuzina din noua serie 5, precum si noul SUV al clasei X3.

Activitatea Vinul.Ro in 2011 nu a vizat numai promovarea vinurilor, ci si a altor tipuri de bauturi precum schnapps Rosenauer sau digestivele Unicum sau Underberg. Acestea au fost prezentate in mai multe randuri prietenilor revistei, ultimii intrati in acest „cerc select” fiind membrii Exclusive Society Club, un club de business networking pentru tinerii afaceristi.

Un alt succes la care Vinul.Ro s-a numarat printre autori a fost lansarea ultimei „Flori de Toamna” de la Vinarte. Prezentat pietei la mijlocul lunii noiembrie, „Floare de Toamna” a creat adevarate mitinguri spontane in Centrul Vechi al Capitalei, unde a fost degustat de foarte multi bucuresteni.