Maison Louis Latour si Famille Quiot, in portofoliul Cramelor Recas

Cramele Recas se numara in acest moment printre cei mai activi importatori de vinuri din Romania. Din portofoliul de vinuri straine al acestui producator fac parte nume precum Masi, Piccini si Planeta (Italia), Gonzales Byass (Spania), Robert Mondavi (California), Distell (Africa de Sud), Cono Sur (Chile), Nobilo (Noua Zeelanda) si Thomas Hardy (Australia). De curand, Cramele Recas a realizat parteneriate de reprezentare si cu doi producatori francezi: Maison Louis Latour si Famille Quiot, cunoscuti pentru calitatea produselor, dar si pentru raportul pret-calitate ale acestora. Ionut Trandafir, brand manager importuri Cramelor Recas, ne explica care au fost motivele ce au stat la baza acestor parteneriate si care sunt avantajele crearii unui portofoliu solid de importuri.

In acest an ati extins portofoliul de importuri. Ce noi branduri o sa propuneti?

Extinderea de care aminteai a avut ca principala tinta Franta. Producatorii asimilati sunt reprezentativi pentru regiunile ce ne-au interesat, Grande Bourgogne si Valea Rhonului, respectiv Louis Latour si Famille Quiot. Maison Louis Latour este una dintre cele mai respectate case “negociant-eleveurs” din Burgundia. Renumita in intreaga lume pentru calitatea vinurilor sale albe si rosii, compania si-a construit o reputatie ce are la baza traditia si inovatia. Considerata a fi unul dintre cramele traditionaliste, Maison Louis Latour este producatorul unora dintre cele mai bune vinuri din Burgundia, recunoscut si ca pionier al vinificatiei pentru vinuri de inalta calitate in afara granitei regiunii respective, pe alte proprietati – Ardèche si Côteaux de Verdon.

Pe de alta parte, povestea Familiei Quiot incepe la Vaucluse, in Chateauneuf-du-Pape unde Antoine Quiot, cu cateva hectare de vita de vie in 1748, a pus bazele Domaine du Vieux Lazaret, care astazi cuprinde mai mult de 100 de hectare, cu o parte din terenuri situate in regiunea Côtes du Ventoux.

Care au fost criteriile care au stat la baza acestor alegeri?

Inainte de toate istoria si traditia acestor companii. Franta, ca tara producatoare de vin este recunoscuta ca leagan al industriei de vin traditionale. Dorinta noastra a fost sa interactionam cu producatori care sa exprime intocmai spiritul traditionalist si cultura specific franceza. Dupa cum se observa, ambii producatori si la aceasta data sunt afaceri de familie, controlate, administrate si dezvoltate de membrii acestora. Nici un fond de investitii sau distribuitor nu face parte din management sau are participare la capitalul social. Pozitionarea pe pietele unde sunt prezenti a fost de asemenea importanta in alegerea noilor nostri parteneri si, nu in ultimul rand, viziunea lor asupra noilor piete emergente. De exemplu, un renumit producator francez a fost exclus din selectia noastra initiala pentru ca, pe baza unei experiente nefericite din trecut cu un ex-importator roman, a privit cu neincredere capacitatile unei companii romanesti de a isi onora obligatiile.

Cei ce trateaza companiile romanesti cu neincredere si nu cerceteaza in prealabil portofoliul, rezultatele si pozitia in piata nu au din punctul nostru de vedere structura profesionista si gandirea pe care noi o cautam la partenerii nostri. Sa nu isi inchipuie cineva lucrurile sunt foarte simple, te intalnesti, primesti lista de pret, stabilesti portofoliul, bati palma! Nu! La randul nostru am fost selectati drept importator si distribuitor dupa discutii si intalniri la diverse targuri de vin de anul trecut, dupa o analiza a pietei romanesti facuta de reprezentantii lor, dar mai ales dupa recomandari si incurajari venite de la partenerii de import de talie ai Cramele Recas sau cu care vom lucra in viitorul apropiat.

Cu ce vin in plus noile vinuri in comparatie cu ceea ce exista in portofoliu?

Vinurile active pentru moment in portofoliu sunt : Louis Latour Grand Ardeche Chardonnay, Chablis La Chanfleure, Chablis 1er Cru Montmains, Chablis Grand Cru Les Clos, Chateau Corton Grancey, Domaine Du Vieux Lazaret Chateauneuf Du Pape Cuvee Exceptionnelle.

Inainte de toate, calitatea vinurilor este pe nivelul numelui producatorilor si peste nivelul multor dintre etichetele cu traditie care sunt vandute pe piata noastra la acelasi nivel de pret. Raportul calitate/pret, regiunea si adresabilitatea catre un segment de clienti interesati de vinurile franceze – segment care care este in crestere, reprezinta un plus pentru oferta noastra.

Pe ce paliere de pret vor intra noile branduri si caror segmente de public se vor adresa?

Noile produse nu se adreseaza nivelului ce creeaza volume in piata. Se adreseaza clientilor HoReCa, magazinelor de vinuri, wine bar-urilor. Avem in vedere intr-un viitor apropiat accesarea altor game din portofoliul lor si pentru canalul de retail, game de succes in Europa si care ajuta la consolidarea renumelui.

Ce strategii de promovare o sa folositi pentru aceste noi linii?

Pentru aceste produse inca de la lansare impactul a fost unul pozitiv. Deja consumatorii peste medie ai vinurilor din Chablis ne-au contactat pentru produsele Louis Latour, iar cel de-al doilea import a fost operat in Romania. Practic pozitionarea si raportul calitate/pret au fost primele strategii pe care ne-am bazat. Iubitorii vinului din Bugundia pot cumpara vinuri de renume, de calitate controlata, produse de un producator mare la preturi ce concureaza cu produse ale unor cooperative prezente pe piata noastra. Incepand cu luna septembrie asteptarile noastre sunt mari pentru vinul din Chateauneuf de Pape – Domaine du Vieux Lazaret. Fiind un vin nefiltrat, cu adresabilitate cunoscatorilor, pasionatilor si locatiilor premium, respectivul brand va fi sustinut prin degustari si prezentari realizate de somelierul companiei, intr-un turneu national alaturi de vinurile premium autohtone si de import ale Cramelor Recas.

Intentionati ca pe viitori sa mai aduceti noi branduri de vinuri?

Planul departamentului import vizeaza o extindere treptata pe urmatorii trei ani, in functie de evolutia pietei si dezvoltarea diferitelor canale pe care activam. Ne concentram in special pe vinurile din Europa, deoarece in acest moment Lumea Noua este bine reprezentata in portofoliul nostru (Chile, Africa de sud, Australia, Noua Zeelanda, California). Totodata nu excludem finalizarea discutiilor cu diversi parteneri de a prelua branduri deja prezente pe piata noastra.

Ce avantaje poate avea un producator de vinuri cu un portofoliu de importuri bine dezvoltat?

Viziunea companiei a fost ca partenerii din import sa fie de nivel maxim. Nu poti convietui pe termen lung cu un partener, daca viziunea si stilul de business nu sunt similare. Ne-am ales parteneri cu importatori in anumite tari de peste 50 de ani. Acesta este modelul nostru si al partenerilor nostri. O piata nu poate fi perceputa doar din grafice, statistici si rapoarte vanzari. O piata este perceputa de producator prin intermediul reprezentatului sau a importatorului, dar si prin munca acestuia. Un brand creste sanatos odata cu importatorul si apoi cu piata pe care activeaza. Avantajul major al parteneriatelor noastre il reprezinta oferta consolidata pentru diversitatea clientilor la nivelul carora ne-am pozitionat si pe care i-am castigat. Romanii prin natura lor sunt deschisi la nou si dornici sa experimenteze. Totodata se fidelizeaza pe produse de calitate, care merita banii. Odata cu dezvoltarea culturii de consum a vinului, numarul clientilor nostri va creste iar in acel moment oferta Cramelor Recas va fi pe masura asteptarilor.