MARE Medalie de Aur la 17 lei? MĂIASTRU, de la Crama Oprișor, a dovedit la Frankfurt International Trophy că se poate

Două medalii (Aur și Mare Aur) la Frankfurt vin să confirme, din nou, raportarea calitativă la nivelul competiției internaționale a Cramei Oprișor. Nimic neobișnuit de nou aici, ați zice. Dar faptul că Marele Aur a fost obținut de un vin de 17 lei este. Am stat de vorbă cu Gabriel Roceanu, directorul general al producătorului mehedințean.

Publicitate
Telna

E un fapt ieșit din comun

– Aur pentru Shiraz La Cetate 2019 – un rezultat excelent, dar cumva de așteptat – dar MARE Aur cu un vin Măiastru (Fetească neagră demisec 2021) de… câți lei la raft? Ce fel de concurs este acesta, de ce este el important?

Este un fapt ieșit din comun ca un vin din segmenul entry să fie laureat cu titlul Grand Gold Medal. Până la urmă, observăm cum juriile internaționale evaluează valoarea intrinsecă a unui vin în segmentul pe care pe care producătorul decide să-l poziționeze. Cu alte cuvinte, dacă valoarea senzorială a vinului atinge sau depășește așteptările consumatorului care decide să cumpere un vin clasic, entry level, atunci medalia obținută este o recunoaștere a calității în cadrul acelei categorii de vinuri fresh, ușoare, vinuri ușor de abordat zi de zi. Prețul mediu al vinurilor MĂIASTRU este între 16-17 lei – pret de achiziție plătit de clientul final atât în retailul fizic cât și online. Concursul Frankfurt International Trophy face parte din elita compețiilor de vinuri din lume. Ultima ediție, cea din martie 2022, a însemnat jurizarea unui număr de 2.750 vinuri provenite din 27 de țări producătoare de pe toate continentele.

Publicitate
IPPU

MĂIASTRU va surprinde plăcut pe mulți amatori de vinuri seci scumpe

– Cum credeți că se va așterne vestea asta în mediul pasionaților de vin care obișnuiesc să își îndrepte preferințele de achiziție către vinuri mai seci și mai scumpe? Întrebarea se naște firesc, după rezultatul obținut de rose-ul Caloian în fața unor vinuri mai scumpe – locul 1 la Concursul național de profil de anul trecut – și care a fost destul de mult disputat în anumite cercuri.

Asa cum noi am declarat frecvent, este aproape imposibil de stabilit un profil matematic, riguros, al majorității consumatorilor de vin. Preferințele variază extrem de mult de la om la om, de la moment la moment, de la felul în care, fiecare dintre noi, ne setăm așteptările și dorințele atunci când gustăm vinuri. Prețul de vânzare transmite deja consumatorului mesajul despre nivelul de complexitate la care ar trebui să se aștepte dacă alege să cumpere acel vin. Se întâmplă, astfel, deseori, ori să fim surprinși de calitatea unui vin așa-zis “ieftin”, ori să fim dezamăgiți după achiziția unui vin “scump”. Opinia noastră este că orice vin devine performant atunci când, după prima degustare, consumatorul își dorește reumplerea paharului 😊) Astfel, sugerăm tuturor să prindă curaj, să încerce vinurile MĂIASTRU, și, dacă se poate, la degustare să uite prețul cu care l-au cumpărat. Cu siguranță că va exista un procent de nemulțumiți. Însă avem convingerea că orice vin din gama MĂIASTRU va surprinde plăcut pe foarte mulți iubitori de vinuri seci și scumpe.

Listarea vinurilor MĂIASTRU în meniuri ar avea șanse majore de succes 

– … dar publicul larg, clientela obișnuită a acestei game, cum va afla și cum va percepe acest rezultat? Este interesată această clientelă de medalii sau rezultatul e relevant mai mult pentru achizitorii din retail? Dar în relația cu managerii din HoReCa – au ei “curaj” să pună în meniu vinuri relativ ieftine care există și în retail sau sunt reticenți?

Publicul larg, mass market, este invitat prin mijloacele noastre de comunicare să guste vinurile MĂIASTRU. Competiția este acerbă în segmentul de vinuri cu prețuri între 11-19 lei. Există aici branduri cu notorietate și tradiție lungă în piață. Vinurile MĂIASTRU sunt printre cele nou apărute. Deși lansarea primelor etichete de MĂIASTRU a fost în anul 2008, vizibilitatea brandului a fost și este încă timid afișată, din motive generate de aglomerația de vinuri din acest segment în piață. Medaliile lipite pe sticla nu au impact deosebit asupra consumatorilor din România, din păcate. Probabil din istorie, din moștenirea de cutume din zona neîncrederii în validitatea însemnelor lipite pe ambalaje. Sperăm să depășim această preconcepție și lumea să aibă încredere în producătorii care își asumă ce fac și ce oferă pieței. Relația cu manegerii din HoReCa este importantă pentru noi. Dar depinde foarte mult de abordarea și viziunea fiecărui astfel de manager pe termen scurt și mediu – din nefericire, sunt putine afaceri care își permit să viseze la proiecte pe termen lung, având în vedere instabilitatea macro-economică globală. Astfel, mulți manageri HoReCa sunt orientați spre câștiguri rapide și sigure acum – azi, nu mâine – pentru că mâine poate fi prea târziu. Evident că și presiunea costurilor interne determină această atitudine, fără îndoială. Listarea vinurilor MĂIASTRU în meniuri ar avea șanse majore de succes, chiar dacă vinul este prezent și în retail, aceasta este părerea noastră și susținem cu convingere această afirmație. Unii manageri HoReCa își doresc numai și numai etichete care nu sunt prezente în retail. Alții și-ar dori etichete unice, pe care numai locația lor să le vândă. Există și constrângerea cauzată de criza personalului calificat. Este, într-adevăr, dificil să speri la vânzare bună a unei etichete nou listate, în condițiile în care personalul are dificultăți în a înțelege vinurile și a le prezenta clienților în mod convingător. Pe teritoriul Românei avem deja relații cu locații care performează cu ajutorul vinurilor MĂIASTRU și CALOIAN. Ținta echipei noastre este de a crește numărul celor care își doresc o colaborare benefică și valoroasă cu vinurile Cramei Oprișor.

La demisecile MĂIASTRU, zaharurile sunt în valori rezonabile, uneori insesizabile în asociere cu mâncăruri condimentate

– Un număr tot mai mare de prieteni sau cunoscuți îmi declară preferința lor pentru vinurile cu rest de zahăr mai mare decât sec, dar îmi spun că adeseori sunt nesiguri pe cunoștințele lor și întâmpină dificultăți să aleagă ceva, pe orice palier de preț: este o tendință mai generală a pieței sau e vorba doar de cazuri izolate, cum percepeți voi? Și ce le comunicați?

Restul de zahăr rezidual la vinurile seci poate ajunge și la nivelul de 9 gr zahar/litru, iar la vinurile demiseci până la 18 gr zahar/litru. Așa este reglementat internațional. Vinurile MĂIASTRU au între 8 și 11 gr zahar/litru, așa încât senzația de dulce nu se prezintă ca un element dominant în profilul lor organoleptic. Așa cum facem noi de la bun început, alegem să producem vinurile pentru a fi echilibrate în toate componentele – arome specifice, alcool, aciditate, zahăr rezidual, taninuri, consistență, structură și așa mai departe. În concluzie, noi îndemnăm iubitorii de vinuri seci să încerce fără teamă și vinurile demiseci de la Crama Oprișor, deoarece zahărul rezidual este în valori rezonabile, câteodată insesizabile cu asociere gastronomică mediu sau puternic condimentată.

Zece medalii internaționale pentru Oprișor din februarie încoace

– Cele 2 reușite de la Frankfurt 2022 sunt doar ultimele de la începutul acestui an, putem să facem o trecere în revistă a celorlalte rezultate obținute în ultima vreme de Crama Oprișor?

Odată cu începutul noului an 2022, ne-am dorit să aflăm evaluarea câtorva dintre vinurile noastre la concursuri internaționale de prestigiu. Astfel, din februarie 2022 și până astăzi, vinurile Cramei Oprișor au obținut următoarele distincții :

La Cetate Fetească neagră 2018 – Argint la Mundus Vini
La Cetate Cabernet Sauvignon 2018 – Aur la Mundus Vini
Drăgaică roșie 2018 – Aur la Mundus Vini
Smerenie 2018 – Aur la Mundus Vini
Caloian Fetească neagră 2021 – Aur la Gilbert & Gaillard
La Cetate Fetească Neagră 2018 – Aur la Gilbert & Gaillard
Caloian Zinfandel Alb 2021 – Aur la Gilbert & Gaillard
Drăgaică roșie 2018 – Aur la Berliner Winey Trophy
La Cetate Shiraz 2019 – Aur la Frankfurt International Wine Trophy
Măiastru Fetească neagră 2021 – Grand Gold la Frankfurt International Wine Trophy

– Noutăți, ceva? Aveți ceva de anunțat pentru cititorii Vinul.ro?

Am lansat zilele trecute o noua ediție a vinului SMERENIE, de data aceasta recolta 2019. Excelent de gustat acum, dar și cu potențial de tezaurizare mai bine de 20 ani. În curând, vom lansa noua ediție de 1718 sticle Magnum a vinului PASSAROWITZ 1718, va fi o delectare gustativă certă. Deja noua recoltă 2021 de Tămâioasă românească în gama La Cetate este în depozitele partenerilor comerciali. Noile ediții de La Cetate Chardonnay 2021 și La Cetate Sauvignon Blanc 2021 sunt deja pregătite pentru îmbuteliere. Foarte crocante și expansive au ieșit vinurile albe ale recoltei 2021. Mai avem pregătite câteva surprize pentru publicul iubitor de vinuri, însă astăzi este devreme să le anunțăm, vom reveni la momentul oportun.