Marketing extrem: Cuvee Nue, un Sauvignon Blanc dezbracat de complexe …si de lemn

Nuditatea vinde. Un alt adevar absolut al marketingului din zilele noastre, pe care il puteti verifica simplu: postati-va cinci minute in apropierea unui chiosc de difuzare a presei si urmariti ce se vinde mai bine, un tabloid sau o publicatie, sa-i spunem, mai serioasa. Si cine sa cunoasca mai bine acest adevar, daca nu britanicii, adevarati campioni in materie, atat de marketing, cat si de tabloide. Ultima lor asociere dintre nuditate si produs s-a manifestat in cazul unui vin, creat exclusiv pentru comerciantul de vinuri din Marea Britanie Oddbins, care detine 35 de magazine specializate in Anglia si Scotia. Vinul, un Sauvignon Blanc de la mama lui, adica din Reuilly, Val de Loire, produs de Domaine Henri Beurdin, a fost botezat Cuvee Nue, adica Cuvee-ul Nud. Asta nici macar nu e o premiera, pentru ca, tot in Franta, mai precis in Champagne, producatorul Louis de Sacy a dat acelasi nume, Cuvee Nue, unicei Champagne Grand Cru organica existenta pe piata in momentul lansarii. Acum, nu stim daca cei de la Oddbins au cumparat drepturile de la de Sacy, nu e problema noastra…

Culmea e ca Cuvee Nue Sauvignon Blanc 2011 are, dupa cum se poate observa si in imagine, o eticheta cat se poate de cuminte. Afisul de promovare, insa, e cat se poate de graitor. „Pentru ca un Sauvignon se savureaza cel mai bine dezbracat”, scrie pe afisul campaniei, aluzie la faptul ca, spre deosebire de marea majoritate a vinurilor provenind din Val de Loire, cel in cauza n-a interactionat cu lemnul. Creatorii campaniei, Stevens Garnier si James Forbes, au declarat pentru The Drink Business ca „Viile Domeniului Beurdin produc Sauvignon Blanc cu arome pure. Vinul nu are nevoie de lemn pentru a se imbunatati. De cele mai multe ori lemnul mascheaza intensitatea vinului, noi n-am vrut sa-i facem asa ceva acestui Sauvignon foarte bun, foarte curat si foarte energic”. Si un ultim amanunt. Nimic din toata aceasta campanie nu s-ar fi realizat fara sprijinul achizitorului de la Oddbins, care a inteles rapid conceptul campaniei, facand chiar lobby pentru realizarea ei. Spre mandria noastra, buyer-ul in cauza este o romanca, Ana Sapungiu, a carei pasiune pentru vin a determinat-o sa ramana in Anglia, pentru a si-o putea implini mai bine.