O interesantă efervescență se manifestă din ce în ce mai vizibil pe piața vinului din România, ceea ce ne dă speranța că asistăm la debutul unui trend: marii retaileri au început să utilizeze în argumentația de vânzări argumentul calității.
Cataloagele cu promoții de toamnă la vinuri ale Metro și Carrefour conțin, din această toamnă, o noutate inovativă și binevenită pentru clienți, după părerea noastră: în dreptul vinurilor care au obținut distincții la International Wine Contest Bucharest (IWCB) sunt publicate, vizibil, și aceste medalii. Acesta poate fi un semnal de început al maturizării pieței, sau măcar de ieșire din adolescență, căci începe să rezolve unul dintre impedimentele majore în vânzarea vinurilor de calitate (și, deci, de regulă ceva mai scumpe) – lipsa de cunoștințe și de criterii la îndemâna publicului consumator.
Să sperăm că, după exemplul marilor jucători comerciali, vor ajunge să conștientizeze valoarea argumentului calitativ numit “medalie” și un număr tot mai mare de producători: până de curând, o parte însemnată dintre aceștia se mulțumeau să “încaseze” distincțiile de la concurs dar nu întotdeauna ajungeau să și pună însemnele respectivei recunoașteri pe sticle, sub forma stickerelor autocolante.
“Este vorba, bineînțeles, de un pragmatism (care i-a și adus în poziția pe care o ocupă azi în retailul mondial), element care pare să lipsească din inventarul unor producători români. Aceștia din urmă nici măcar nu catadicsesc să aplice însemnele cu distincția obținută, în condițiile în care au aceste însemne deja achiziționate”, a comentat situația pentru Vinul.Ro Cătălin Păduraru, CEO al IWCB.