Mia by Freixenet – vinurile noii generatii

IMG_3863Lumea vinului asista in aceste momente la o revolutie a stilului, a gustului. Vinul asa cum il stim trece printr-o schimbare interesanta, care are ca principal obiectiv atragerea unor noi categorii de consumatori. Iar pionierul acestei schimbari de atitudine este unul dintre cei mai renumiti producatori de vinuri din lume: Freixenet. De aproape doi ani, Freixenet a propus pietei colectia Mia, cu adresabilitate catre consumatorii tineri din „Generatia Milenium”, vinuri moderne si fructuoase, ce vin sa satisfaca gusturile si asteptarile acestora, fara sa-i intimideze. De la sfarsitul lunii mai, vinurile Mia sunt disponibile si in Romania.

Publicitate
IWCB

Evenimentul de lansare a celor mai noi vinuri din portofoliul importatorul Heinrig Distribution a reusit sa adune laolalta, in incinta cochetului restaurant Danielli de la Marshal Garden Hotel, manageri si proprietari de restaurante, reprezentantii celor mai importante companii de distributie, somelieri, jurnalisti si bloggeri de vin, motivati sa deguste in premiera vinurile care au pornit „noua revolutie a gustului”. Iar aceasta curiozitate le-a fost pe deplin recompensata de prezentarea pasionala si dedicata a celei care a realizat si careia ii sunt dedicate aceste vinuri, wine-maker-ul Gloria Collell, dar si de calitatea vinurilor prezentate. Gloria Collell a fost insotita la aceasta lansare de catre Maite Piera, managerul de export al celor de la Freixenet.

IMG_3601Primele intrate in scena au fost vinurile linistite, Mia White – Aromatic & Fruity (un vin din Macabeo, Parellada, Moscatel si Xarel-lo, impresionant prin complexitatea aromatica), Mia Rose – Delicate & Floral (Bobal si Sumoll – suav si revigorant) si Mia Red – Fruty & Fullbodied (un Tempranillo ierbos si condensat, cu tente de pamant si ciocolata). Toate vinurile au aceeasi linie comuna, data de senzatiile dulci, dar care stau intr-un bun echilibru, asa incat intregul sa nu deranjeze, sa fie proaspat, fructat, exotic. Ar fi parut usor nefiresc ca o gama de vinuri produsa de Freixenet, unul dintre liderii mondiali in productia de vinuri spumante, sa nu contina si un vin efervescent. Mia Moscato – Fruty & Sweet, este vinul vedeta al colectiei, o explozie de arome exotice, expresiv si placut, dar in acelasi timp foarte exuberant si eclectic. Despre acest vin Gloria Collel considera ca „are rolul de a apropia de lumea vinului consumatorii tineri care se simt intimidati de notiunea clasica data acestui produs. Vrem ca cei care se simt nesiguri in fata unei sticle de Cava sau de Champagne sa treaca peste aceasta bariera!”. Si pentru ca stilul de vinificare nu este indeajuns pentru a castiga noi categorii de consumatori, producatorul si importatorul acestor vinuri au luat in considerare si aspectul financiar, in viitor pretul de raft previzionat pentru aceste vinuri fiind de aproximativ 22-23 de lei.

Publicitate
IWCB

IMG_3774Degustarea a fost incheiata cu doua cava din gama Elyssia, Elyssia Gran Cuvee si Elyssia Pinot Noir, vinuri care reusesc sa etaleze o armonie perfecta intre tradite si noua deschidere catre enologia moderna – prin folosirea soiurilor internationale alaturi de cele autohtone, o simetrie interesanta intre nou si vechi.

Filosofia care sta in spatele vinurilor din gama Mia este una foarte simpla: vinuri proaspete, fructate, necomplicate, ideale pentru orice moment din viata. „Mia inseamna proaspat, tanar! Se adreseaza tinerilor din «Generatia Milenium», acele persoane care au crescut cu bauturile racoritoare dulci, gen Coca-Cola, si care acum au ajuns la maturitate. Acesti oameni nu se simt vinovati ca le plac chestiile dulci. Noi incercam prin aceste vinuri sa deschidem un domeniu destul de ermetic pentru tineri. Ei au impresia ca nu inteleg vinul, ca vinul nu este pentru ei, dar noi vrem sa le comunicam exact opusul!”, mai explica Gloria Collell, cea care a fost aleasa de curand in randul „celor mai influente femei din lumea vinului”, de catre publicatia The Drinks Bussines.

Potrivit vinificatoarei, vinurile Mia vin sa comunice direct si locul din care provin. Atat expresia aromatica si gustativa, dar si eticheta, cu influente directe din Antoni Gaudi, au fost concepute pentru a exprima stilul viata vibrant si modern al orasului Barcelona, dar si pentru a populariza soiurile autohtone spaniole.