La doar 19 ani, Mihai Anghel jr. a reusit sa dubleze vanzarile Domeniului Coroanei in zonele in care a inceput sa promoveze compania. Cea mai noua „achizitie“ a echipei de vanzari de la Segarcea a stat de vorba cu Vinul.Ro despre fidelizarea consumatorilor, strategiile pe timp de criza si practicile neloiale de pe piata.
Varsta, pozitie in companie, eficienta?
19 ani, pozitia oficiala este de student la Boston University, in vacanta am devenit coordonator al echipei de vanzari, in special pe Oltenia si pe orasele mai mari. Cel putin in Oltenia am reusit sa dublez vanzarile intr-o luna, deci pot spune acum ca exista si eficienta… Am demarat o strategie de a aduce la crama chelnerii si proprietarii de restaurante. La crama ii as- tepta un somelier, care le-a prezentat vinurile. S-a dovedit destul de repede ca este o strategie castigatoare, pentru ca toti cei care au venit la crama au castigat incredere in produs, vazand cu ochii lor adevarul – investitiile facute, viile, traseul strugurelui catre vin… Vorbim despre 30 de milione de euro investiti, bani care nu au fost aruncati pe nimicuri, ci au mers direct catre crearea produselor noastre.
Inceputul a venit din Craiova…
In ceea ce priveste „relansarea“ pe piata HoReCa, da. Eram deja listati in retailul modern – in Metro, Selgros si toate celelalte. Primul pas pe care l-am facut a fost sa ne intensificam prezenta in restaurantele in care existam deja, insa nu aveam listate decat putine vinuri. Ne-am axat, in prima instanta, pe restaurante cu o putere mai mare de vanzare, din categoria celor vizitate de publicul nostru-tinta, clienti mediu si premium, unde am cautat sa ne largim gama. Zona in care am actionat cuprinde judetele Severin, Dolj, Gorj, Valcea si Teleorman, iar acum ne pregatim sa intensificam activitatile in Arges, unde urmeaza sa lansam invitatiile la crama pentru proprietarii de restaurante. Pana acum, Domeniul Coroanei Segarcea parea ca este o companie care se “conserva” pana la momentul in care poate prezenta pietei o serie de produse bine definite, standardizate. Este corect sa spunem acum, cand atacati ceva mai agresiv piata, ca ati intrat in ultima etapa de dezvoltare? Pentru noi, a fost important sa as- teptam sa se maturizeze viile, sa avem confirmari clare ale calitatilor produselor. Toate premiile luate pana acum au fost luate cu vinuri provenind din vite foarte tinere. Era, insa, doar o mare promisiune. Practic, abia in 2011 va ajunge toata via replantata pe rod, ceea ce inseamna ca abia la anul vom atinge capacitatea maxima de productie. Normal, incepand de anul acesta, era obligatoriu sa incepem sa apasam pedala in zona vanzarilor.
Care au fost tintele de vanzari de pana acum?
Oricare ar fi fost, tintele anuale au fost atinse, in ciuda faptului ca au fost luni in care vanzarile nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor, mai ales lunile de vacanta… Insa, per total, la nivel anual, tintele stabilite au fost atinse. Suntem deja bine inradacinati pe piata. Pot spune ca, in Craiova, ceea ce am facut a avut rezultate peste asteptari. In restaurante era deja forfota, am avut 70 de vizitatori la crama in trei zile consecutive, iar oamenii nu se as- teptau sa descopere asa ceva la doar 30 de kilometri de ei. In cadrul acestui program, ne-am dorit sa le oferim un pachet integrat de informatii, de la modul corect de a deschide o sticla, pana la recomandari de asortare cu mancarea. Am insistat si pe explicarea metodelor de vinificatie, ca sa nu se mai considere ca doar unele vinuri deale noastre „se potrivesc“. Am degustat si din gama Elite, si din gama Prestige, si cred ca oamenii au inteles care este nivelul general de calitate si in ce constau diferentele dintre cele doua.
Nu ati ales, totusi, un moment cam nepotrivit pentru a va face simtita prezenta pe piata? In aceasta vara, preturile s-au prabu sit, producatorii stau cu stocurile blocate… Deja circula zvonuri despre vinuri imbuteliate care se vand la 4 lei sticla catre retaileri, distribuitori sau restaurante…
Nu stiu daca acest lucru este macar posibil, chiar si cu profit zero… Poate doar cu o investitie foarte mica in calitate, in materia prima folosita… Am petrecut un an in America si am avut ocazia sa vad ce inseamna egalitate – de sanse, de tratament, de orice. Pot spune ca, dupa un an, la intoarcerea in Romania deja vedeam cu alti ochi piata, am ramas stupefiat vazand atatea jocuri de culise, atatea practici neloiale… A fost o mare dezamagire sa vad ca se dau bani pentru delistarea unor vinuri. Cred ca producatorii care fac asa ceva arunca banii pe fereastra, ar trebui sa cheltuiasca banii aceia pentru imbunatatirea produselor, pentru ca poti face acest lucru de cateva ori, poti avea niste rezultate de moment sau pe termen scurt… Insa, consumatorii care au descoperit un vin care le place, il vor cere pe acela in continuare. Banii pe care ii bagi la negru, in premii pe dop, sau pe care ii cheltuiesti la vedere, in promotii abuzive, se vor termina la un moment dat. Este mult mai im portant sa investesti in dezvoltarea unui produs care sa isi castige in mod natural clientii. Cand ti se termina banii de promotii, clientii se intorc la vinul care le-a oferit mereu o calitate constanta, care s-a dezvoltat in paralel, mai putin vizibil, dar fara compromisuri.
Deci calitatea ar fi raspunsul la criza?
Sunt sigur ca Domeniul Coroanei isi va castiga locul meritat pe piata, pentru ca viitorul – cel putin in zona calitatii – le apartine producatorilor de dimensiuni mici si medii. Deja, la o exploatare de 277 de hectare, cum avem noi, gestionarea calitatii este o mare provocare. Cand incep sa se suprapuna lucrarile, nu mai stii ce sa faci prima oara, ca sa iasa totul perfect. Ori, la colosii de pe piata, nici nu mai poate fi vorba de calitate exeptionala, suprafetele nu permit gestionarea atenta a fiecarei lucrari in parte. Daca vine o ploaie, si trebuie sa faci un tratament in acelasi timp in care trebuie sa tai via… La suprafetele noastre, inca se mai poate, dar altfel, la mii de hectare e imposibil. Dar acelasi lucru este valabil oriunde in lume: calitatea creste pe masura ce scad suprafetele. E important si sa fie o afacere de familie, pentru ca asta inseamna sa te implici personal in tot ceea ce se intampla. Acolo unde proprietatea apartine unui fond de investitii sau unui grup de actionari care stau departe de afacere, nu in mijlocul ei, se simte ca e o mare diferenta. Cand e vorba de via ta, de vinul tau, ajungi sa traiesti in mijlocul afacerii, iti consuma tot timpul. Mi-aduc aminte de mama mea (Cornelia Anghel, n.r.), care dormea la birou, in fotoliu, in tot timpul campaniei. Daca nu e via ta, te duci la munca, iti faci programul si pleci acasa… Podgoria si vinul sunt organisme vii, trebuie sa porti cu ele ca atare.
Revenind, se poate spune ca investitiile s-au terminat si ati ajuns la ultima etapa de dezvoltare?
De aici incolo nu mai sunt de facut decat mici retusuri. Crama, vinul, podgoria sunt asa cum ni le-am dorit. Munca pe care o avem de facut de acum incolo consta in transmiterea imaginii nostre catre consumator. Trebuie sa facem oamenii sa ne bea vinul o singura data, pentru ca din acel punct, deja isi face vinul treaba. Am remarcat ca multi clienti, odata ce au gustat vinul nostru, s-au intors apoi la el.
Noi avem sperante destul de mari legate de Feteasca Neagra. Asa cum Argentina a reusit pe piata internationala cu Malbec-ul, Chile cu Carmenere, asa va trebui sa isi gaseasca si Romania un soi port-drapel. Personal, cred ca Feteasca Neagra are cel mai mare potential. Conteaza insa mult daca producatorii din Romania vor actiona sau nu impreuna, daca va exista sau nu un brand-palarie sub care Romania sa se faca auzita in afara, pe piata internationala a vinurilor. Toata lumea vrea sa exporte, si este normal. Dar trebuie sa ne gasim drumul.
Toate bune si frumoase, insa o strategie mi se pare oarecum nefireasca in ceea ce priveste politica dumneavoastra de preturi si asa zisa fidelizare a clientilor cand descopera calitatea, gasesc greu de acceptat sa platesc aproape dublu pe vinurile medaliate, doar pentru ca au primit acea medalie (sau macar asta este senzatia mea, poate gresesc), si ma refer la diferentele dintre Merlot 2007-2088 si Cabernet Sauvignon 2007-2008 nu este treaba mea sa va inpun politica de preturi dar nu am vazut alt producator care procedeze asa pana la domnia voastra si pot sa va spun cu certitudine ca pe mine unul nu ma fidelizeaza deloc.In privinata Fetestii Negre 2008 sper din toata inima sa merite banii ceruti, daca as fi avut posibilitatea sa o gust in magazinul dumneavoastra din Craiova (unde pana mai acum un an se putea face treaba asta si unde acum nu se mai poate desi aveti frigidere si pompe vidate) poate as fi cumparat mai mult de o sticla.
Numai bine si vinuri din ce in ce mai bune.
Foarte nostim baiatul! Vorbeste de funie in casa spanzuratului! Nu pot sa cred ca DS nu au dat in viata lor taxa de dop si nu s-au dedat la practici neloiale, macar odata asa de control. La 19 ani si eu eram uimit de multe chestii, e drept ca nu veneam din America, ca sa-mi deschida ochii. Pe atunci eram uimit de faptul ca trebuie sa culeg viile statului socialist in mod gratuit, pe durata armatei, si in afar unei cufureli zdravene nu ma alegeam cu mai nimic.
Inainte de a fi uimit de ceea ce a vazut in America, si de egalitatea sanselor, mai bine dl Anghel JR ar fi studiat legislatia americana si pe cea romaneasca in domeniu si nu mai avea asa multe uimiri. Dar hai ca sunt rau cu baiatul asta, poate chiar vrea sa faca ceva si eu il critic, fara nici macar sa-l cunosc. Dar mi-e greu sa cred ca la 19 ani a revolutionat vanzarile in firma parintilor. Ar fi un Bill Gates al podgorenilor locali. Iar sunt malitios, dar nu ma pot abtine.
un baiat simpatic. vinul cam scump pt c ofera compania. in privinta plimbarilor la crama … am fost si eu invitat si am plecat cu un gust amar in privinta organizarii si ospitalitatii. recomand dl Jr. sa fiti mai primitori, asa cum sunt oltenii adevarati.
felicitari pt studiile dvstra. poate va urma si o specializare la Californian Wine Institute. aia chiar merita toti bani dlui Anghel senior. caci la ce manager de vanzari national are angajat….dvstra sunteti unica speranta
good luck !!
e prima oara cand sunt de acord cu marceliures. Iar desonac a punctat si el bine. si inca una pt marceliures. am vazut fotografii cu procesarea vinului gravitational, si pot spune ca lasa de dorit dpdv sanitaro-igienic. asta nu scuza insa, limbajul folosit de marcelino.
@marceliures
esti ultima persoana pe care asi complimenta-o. cand gresesc, imi pot asuma greseala, ceea ce nu se poate spune despre tine.
de ce tardiv? la info pe care le aveam la momentul ala, si la ceea ce am baut, e drept nu din rafturile magazinelor, le-am dat tot creditul. In fata dovezilor, insa trebuie recunoscuta realitatea, ceea ce am si facut. Ce fac ei acolo nu are nimic in comun cu arborele genealogic al proprietarului. Crezi ca nu sunt vinuri mai „penale” decat alea super promovate?
Ai idei preconcepute, ti-am mai zis asta parca. Nu sunt fan stirbey. In primul rand imi repugna autosuficienta. Nu ii cunosc personal, am baut din vinurile lor la diferite ocazii, sau primite cadou, nu am fost impresiont la lacrimi de niciunul, adica sa ma reped sa cumpar un box din Sauvignon Blanc Vitis Vetus, de ex. am fost in postura la un restaurant din bucuresti, cu mari pretentii, sa beau, asa de amorul artei Chateau Domenii Blanc (Da Vino), care nu era nici pe departe asa de procopsit, dar era alegerea unui prieten de al meu, asa ca nu il puteam refuza. Pot sa-ti mai dau si alte exemple, Mare Maestre, dar e posibil sa ma faci din nou cu ou si otet. La vinul gravitational m-am enervat pe limbaj, mai ales la marcelino. Poti sa-i desfiintezi vinul, dar nu te lua de el ca om sau de origini. De aia imi sarise mie tzandara. Am scris si o mai scriu, trebuie sa-i intelegi pe baietii de la vinul.ro ca trebuie sa scoata si ei niste bani sa traiasca, asa ca publicizeaza si ei pe cine le da banul. Ca e nesanatos pt consumatori, asta este alta discutie, dar tu nu vezi ca postarile la articole sunt facute de maxim 10 persoane, hai 20. De ce nu posteaza si oameni care citesc articolele? au trafic foarte bun pe site.
Si by the way, puech haut le loup du pic, cum a fost?
desonac
crezi ca Decanter are principii etice la acceptarea publicitatii? crezi ca daca Valvis plateste pretul cerut pt publicitate, nu ii apare Domeniile Samburesti pe Decanter.com, sau chiar in revista? Nu este site de publicitate mascata. In pachetul de publicitate platita, de obuicei, orice publicatie ofera un numar de advertoriale, (articole scrise de jurnalistii publicatiei care sa laude platitorul de publicitate). este o practgica normala, numai ca in mod etic, acest articol trebuie marcat ca atare, adica cititorul neavertizat trebuie instiintat ca este un advertorial. In privinta snobismului sunt 100% de acord. Nu mai devreme de saptamana asta am fost la o degustare de vinuri din lumea noua. audienta nu oprea numerosa si sase bucati de vinuri tei albe si trei rosii. Prezentator, un tip de vorbea limba engleza, am inteles ca era din partea producatorilor, dar cu un limbaj de slideuri de powerpoint (de altfel se si ajuata de astea) asa de plictisitor, ca cineva din public a cerut sa se treaca la degustare si sa sara peste bla-bla-uri. E si aici se rupe filmul. din cele trei albe unul ffff bun sauvignon blanc fumee , unul bun chardonay, si al treilea de nementionat. La rosii, doar un carmenere era cu adevarat un vin de exceptie, cabernetul si un cupaj de shiraz cu carmenere erau cam varza. Numai ca lumea, intrebata de organizatorul acestei degustari, si pp ca era si importatorul numjai contenea cu laudele, ce vinuri ce calitate. Cand m-a intrebat pe mine, din nefericire pt mine eram langa ambasadorul acelei tari la Bucuresti, si i-am zis clar ca doar doua vinuri merita atentia. Asta s-a mirsaat si mia zis ca fac opinie separata de restul lumii. I-am raspuns ca nu ma intereseaza restul lumii, si ca aia e parerea mea. A ramas surprins. Eu, dezumflat. In audienta am zarit un sommelier, pe cineva de la vinul.ro si pe inca o persoana care, din comentariile pe care le-am auzit ca le facea cu un prieten de al lui, stia ceea ce inseamna vin. In rest un cor de laudaci. Noroc ca la iesire crama corcova facea sampling si am luat la botul calului si un rose, romanesc, asa de al naibii sa stric gustul la vinurile din lumea noua.
Stimati domni, dupa cum ati observat, chiar daca suntem vanduti producatorilor care-si fac publicitate in revista noastra, nimeni nu a intervenit niciodata in comentariile sclipitoare, documentate si justificate ale domniilor voastre, nici macar cand era mai mult decat evident ca respectarea libertatii voastre de exprimare se traduce prin potentiale conflicte deschise cu furnizorii de publicitate. Singurul post sters, din cate am cunostinta, a fost cel in care desonac si-a perdut si ultima urma de cenzura si a transformat discutia despre vinurile Rotenberg intr-o pagina de Romania Mare. Eu am sters acea postare, pentru rasism. Ultimele zile, insa, s-au dovedit a fi climax-ul a ceea ce stiam ca nu va deveni niciodata ceva frumos, dar despre care speram sa ramana macar decent.
Domnilor, dincolo de faptul ca totul va pute si ca singurele vinuri de pe fata pamantului sunt cele pe care le aveti voi in frigider, dincolo de agramatismele unora si fracturile logice ale altora, ramane un lucru: nu puteti injura toata lumea, tot timpul. Atacul la persoana isi are locul in revista Atac la Persoana. Vinul.ro nu este nici sac de box pentru frustrati, nici tribuna morala a unei nise si-asa rahitice. Daca ati fi luat in considerare macar o clipa evidenta faptului ca oamenii care isi fac publicitate la noi se trezesc cu punctaje intre 50 si 60 de puncte (recte nerecomandat) in degustarile noastre, poate ati mai fi calcat vreo frana.
Faptul ca stati si aruncati cu noroi din umbra anonimitatii nu ajuta in nici un fel piata. Comentariile voastre denota o minte ingusta, preocupata doar de propriul bine, fara nici un fel de viziune generala. Va atacati concurentii din piata, cei care sunteti implicati in afaceri cu vin, folosindu-va de spatiul nostru, pana la urma. Nu e nici o afacere sa avem multe comentarii la articole, daca vin de la domniile voastre. Macar daca v-ati fi folosit cunostintele despre vin in locul umorilor personale. Nu poti condamna conceptul de crama gravitationala pentru ca nu va place de Rotenberg, nici nu va puteti injura cu chilienii pentru ca nu v-au placut decat trei vinuri din sase (la rafturile romanesti care e rata?), nici nu puteti sa negati calitatea unor vinuri pentru ca s-a implicat un om de 19 ani in vanzari. Nu e corect nici fata de ei, nici fata de restul cititorilor. Cititori care se abtin de la discutii cu voi pentru ca sunt suficient de inteligenti sa realizeze futilitatea demersului.
Asa ca, domnilor, de astazi, va anunt oficial ca sunteti indexati ca potential spam. Daca are cineva timp sa scotoceasca zilnic prin fisierul cu mesaje spam, sa gaseasca vreun comentariu decent din partea voastra, poate ca va aparea. Daca nu, nu.
Buna seara dl Radu Rizea,
Am rugat decateva ori pe cei cu care am intrat in polemica sa pastram decenta limbajului in ceea ce priveste vinul gravitational. Unul a inteles altul mai putin. Aceasta triere a posturilor trebuia sa o faceti demult.
ceea ce am eu in frigider sau in dulapul de bucatarie de langa aragaz nu are nicio importanta, atat timp cat nu am injurat pe nimeni in posturile mele. Este normal sa imi spun o opinie sau nu, in postarile la diverse articole, ca de aceea ati creat aceste spatii de discutie. Dar dac dvs nu mai doriti sa sa posteze sa se discute, sa-si spuna fiecare opinia, si asa nu sunt multi care posteaza, atunci va propun sa desfiintati aceste posturi. Total. Eu imi propun sa ma abtinsa mai postez ceva pe vinul.ro. Am inteles mesajul dvs, imi pute totul si numai vinul meu este cel mai bun. Poate ca aveti dreptate sau poate ca nu. E clar ca nu va face placere. Stiu ca nu o sa suferiti daca nu o sa mai comentez la unele articole si in definitiv nici eu. Va urez succes in continuare in demersul jurnalistic pentru educarea publicului vorbitor de limba romana in ceea ce priveste consumul de vin. Cu stima, anonimul Diogene
va multumim ca va abtineti. propun sa faceti schimb de nr de telefon si sa va intalniti in parcul Carol la duel. cu sila produsa nici somn nu o sa mai am.
dle Cezar poate angajati un baietzas cu studii de IT sa mai cenzureze postarile. la vremuri grele, masuri grele
noapt ebuna,,,,,
Atat de tipic pt un roman frustrat … Sa stai la mijlocul zilei pe internet si sa-i critici pe cei care muncesc … Asta e motivul principal pentru care am ajuns unde suntem si pentru care Romania e departe de cea mai mica farama de moralitate sau etica … Dar, pana la urma, asa cum spune si proverbul din batrani : „Apa trece, pietrele raman…”. Asadar, doar oamenii cu coloana vertebrala, demni, care-si fac treaba temeinic vor supravietui … Aceste lichele, acesti paraziti ai societatii vor inchide ochii de la sine in cele din urma … este selectia fireasca pe care numai Dumnezeu o va face pana la urma … pana atunci… continuati sa acumulati venin, ura, invidie, sa va roadeti unghiile de frustrare … Luati aceasta criza ca un prim semn al sfarsitului vostru ce se apropie pentru ca nu veti mai putea supravietui mult in contextul economic actual stand in fata calculatorului si criticand … Occidentul nu o sa va mai primeasca la capsunele …. si o sa ramaneti, aici, tot printre cei care i-ati criticat si de a caror mila veti depinde pentru a va asigura hrana de pe o zi pe alta …
Incepeti sa munciti si lasati la o parte radio santul… ca de asta oricine e bun … si abia atunci cand veti munci macar pe jumatate din cat muncesc persoanele pe care le huliti poate veti vedea altfel lucrurile … Baiatului asta nu ii trebuie 10 ani ca sa compare un sistem bolnav cu unul care functioneaza impecabil cum este cel american … atata timp cat ai capacitati intelectuale care sa-ti permita sa faci diferenta intre lucruri, deosebirea este evidenta si imediata intre cele doua societati … Doar in Romania pot exista asemenea genuri de oameni care sa puna bete in roate progresului, sa criticie valoarea si sa pretuiasca non-valoarea, scandalurile, barfa …
In cele din urma, nu uitati ca raul atrage raul … in momentul in care veti inceta sa mai doriti raul, abia atunci puteti si asteptati binele ….
Este de felicitat juniorul pentru tot ce face
Cred ca merita de facut si o istorie a acestor locuri care cu siguranta va aduce un plus de reclama. In fond aceste vii au facut parte din Domeniile Regale pe care gospodarul de Carol I a avut grija sa le acorde o atentie deosebita. Constructia cramelor se pare ca dateaza din perioada anilor 1884/1900 care merita de a fi puse pe sit
Astazi voi degusta un cabernet Sauvignon de Segarcea din 2007 in memoria Reginei Maria, astazi fiind 8 sept.
Doresc succes in afaceri familiei Anghel
RM
Sunt de considerentul ca pentru a razbi spre liman linistit, Romania viti-vinicola ar avea nevoie de cati mai multi tineri precum don’sorul Anghel. Mie unul nu prea imi place Segarcea, dar o astfel de atitudine nu poate decat sa aduca repercursiuni pozitive asupra vinului romanesc…
Juniorul spune ca a fost coordonator de vanzari, ca a demarat o strategie.Nici macar termenii nu sunt corecti, dar restul….?Cred ca autorul articolului nu stie ca directorul de vanzari pentru zona Oltenia are experienta de peste 10 ani in vanzari si a lucrat in Coca-Cola si Red Bul (o fi invatat si el ceva acolo) si si-a inceput activitatea din septembrie 2009.Rezultatele lui acum se vad.Inainte nu era nici un distribuitor in Valcea,Gorj si Mehedinti.Cred ca este un articol nedocumentat.Trebuia autorul macar sa puna o intrebare de genul?Cum adica ai venit in vacanta si s-au dublat vanzarile? Raportat la ce perioada?Ce strategie aveati pentru zona aceasta pina sa te implici?Tot timpul cineva munceste si proprietarul spune ca de fapt totul i se datoreaza lui.