Desi poate parea greu de crezut ca marea industrie chineza de imitatii, care a dat lumii „marci” ca PanasoAnic, Mike sau AdiBas, ar fi putut fi vreodata interesata de branduri dintr-o tara mica precum Romania, iata ca acest lucru a devenit realitate. Potrivit colegului nostru Horia Hasnas, prezent la FuyaExpo din Gouangzhou alaturi de un exportator independent de vinuri romanesti, la respectivul targ a existat si un stand intitulat „Murfatlar Roumania” (vezi foto). Contactat de Vinul.Ro, brand managerul Murfatlar, Daniel Negrescu, s-a declarat surprins: „La targul pomenit n-a participat nici Murfatlar, nici vreunul din distribuitorii nostri, si nici distribuitorii distribuitorilor nostri. Pur si simplu, cineva a copiat denumirea noastra (un semnal bun, de altfel!), schimband doar o litera (pe tablita scrie „Murfatlar Roumania”, dar noi suntem Murfatlar Romania – fara „u”). Schimbarea unei litere, in China, e un sport pe care legal nu-l putem contracara. Cu alte cuvinte, nu stiu cine a fost acolo, dar n-am fost noi! Am fost prezenti in China la un alt targ, care se numeste InterWine si care a avut loc in acelasi oras in ultima saptamana din mai (cu o saptamana inainte de FuyaExpo). InterWine este cel mai important targ de profil din zona iar noi, impreuna cu partenerii nostri din China, am ales sa participam la el. Poate ca e bine de stiut: Murfatlar Romania este cel mai mare exportator de vin romanesc din China. E o piata pe care ne-am dezvoltat bine si unde incercam sa cucerim regiune cu regiune”.
Alte materiale
am citit mai demult despre un producator din Canada care a avut o problema asemanatoare tot in China. Nu mai stiu exact situl dar cred ca am pornit din acest site http://www.pt9.cn/news_display.asp?newsid=12186&id= si am ajuns la articolul cu pricina. Chiar daca nu gasiti nimic care sa va ajute direct este interesant de citit despre diverse reguli care le au ei la vin. Sunt si ceva statistici. Bafta