Notorius Rotenberg, un vin „intortocheat“

Ultimele primaveri au reprezentat pentru Cramele Rotenberg prilejul propice de a arata pietei din Romania mai multe moduri de exprimare ale versatilului soi Merlot. Cu un pic de intuitie, struguri atent selectionati si indemanare, sa-i zicem, „artizanala”, se poate spune ca producatorul din Dealu Mare a adus cateva imbunatatiri definitiei singurului soi pe care il are in cultura, fie ca acestea s-au numit rand pe rand Cramele Rotenberg, Menestrel, Rapsod sau Emeritus, vinuri bine primite de „critica” si consumatori, indiferent de segmentul de piata vizat. Anul acesta a venit randul unei alte demonstratii de Merlot: Notorius 2007. In afara de lansarea acestuia, Cramele Rotenberg se pregateste si pentru schimbarea generatiei actuale de vinuri cu una noua, a carei componenti promit, potrivit lui Mihail Rotenberg, proprietarul Cramelor, o satisfactie mult mai mare decat recoltele precedente. Daca la aceste lansari mai adaugam si inaugurarea unui punct de degustare al Cramei Rotenberg, mic conac boieresc caracterizat de catre proprietar ca fiind o emulatie „a stilului lui Mincu, prin ochii unui boiernas de tara, cu o oarecare lipse de exactitate caracteristica pentru finisajele taranesti”, atunci se poate spune ca 2011 va fi un an cel putin interesant pentru producator si admiratorii vinurilor sale.

De curand ati lansat pe piata Notorius Merlot 2007. Prin ce se diferentiaza acest vin de de restul gamei?

Notorius este un vin destinat pietei HoReCa si magazinelor de specialitate. Vine sa completeze Rotenbergul clasic si Emeritrus. Initial vinul va fi mai ieftin, dar calitativ nu cred ca e mai prejos decat Merlot Rotenberg; ba chiar unii spun ca e mai bun. Desenul etichetei este facut de Ana Ruxandra Ilfoveanu si l-am ales impreuna cu George Moisescu din colectia mea de grafica. Contorsionistul de pe eticheta poate scandaliza unele persoane. In mod sigur insa va atrage atentia! Ca si vinul, care prin complexitatea lui il caracterizez ca fiind „intortocheat“.

Cum a luat nastere acest vin?

Ni s-a terminat Rotenberg 2007. De fapt, din Rotenberg 2007 mi-a ramas doar rezerva personala de 1000 de sticle. Pe de alta parte, vinul din 2007 din via numita Jugaurs a evoluat incredibil de bine. Am oprit comercializarea lui in retail sub brandul Menestrel si l-am redirectionat spre HoReCa ca Notorius. Singura problema e ca Menestrelul 2008 destinat retail-ului e si el superb, dar diferit.

Cui se adreseaza Notorius si ce ne puteti spune despre modul de vinificare al vinului Notorius?

Vinul se adreseaza iubitorilor de „Rotenberg“, adica de rosu foarte puternic, invechit in lemn, cu arome de ciocolata, cafea, dar si de visine si fructe negre de padure. Am cam 15.000 de sticle, iar vinul a fost facut, ca dealtfel tot 2007-le, in roto-uri mecanice la crama de la Vadu’ Sapat (acum Antinori), fara ai scoate samburii. Mustul a fost fermentat timp de 5 saptamani, iar vinul a fost maturat in butoaie noi de stejar romanesc timp de 9-12 luni. De aceea si astringenta relativ puternica. Apropo, vinurile din 2008, desi foarte corpolente si ele, sunt mult mai putin astringente si de aceea mai usor de baut si ca atare mult mai periculoase. Si asta din cauza ca leam deburbat, scotandu-le samburii dupa prima saptamana de fermentare, de unde si eliminarea taninilor mai duri.

In curand va avea loc o schimbare de generatii in cadrul gamei de vinuri Rotenberg. Ce parere aveti despre noile vinuri in comparatie cu cele din recoltele anterioare?

Eu cred ca sunt mult, mult mai bune si mai mature. Sunt mai putin taninoase, au nasul mai complex, cu un echilibru mult mai bun intre lemn si fruct. Sper sa aiba un potential de invechire cel putin la fel de bun ca 2007. Asta insa nu o pot garanta, caci vinul e un organism. Viu. Vor reusi acestea sa se ridica la nivelul asteptarilor clientilor dvs? Va trebui sa-i intrebati pe ei. Sotiei mele, care e si cel mai important client pentru mine, i-au placut enorm. Mult mai mult decat 2007. Pentru mine e deja un semn bun si o garantie de liniste in casa.

Urmeaza o noua campanie de promovare precum cea de anul trecut?

Credeti un experimentat om de business: ceea ce facem nu se poate numi campanie de promovare. Corcova face! Pana una alta ma umflu si eu in pene si vreau sa impart cu cat mai multi oameni, prieteni si potential prieteni, bucuria mea de a face vin si de a-l bea. Cat si mirarea ca iese atat de bun. Pur si simplu ma laud ca un copil cu „jucarica“ mea si o ofer si altora sa se joace cu ea. Cand imi voi pierde entuziasmul pueril pentru ceea ce fac si ma voi decide sa ma ocup sistemic de marketing, voi face campanii de promovare profesioniste. Sper insa ca nu imi voi pierde vreodata entuziasmul „viniviticol“.

One thought on “Notorius Rotenberg, un vin „intortocheat“

  1. Multumesc de complimente si de fotografii. Ar trebui adaugat ca in poze mai apar nea Eugen Stancu- sefu’ productiei, nenea Ionel Dan – sefu’ vanzarilor si nea Adrian dogarul. Si din aprilie asteptam pe toata lumea la conac

Comments are closed.