O noua aparitie marca Vinul.ro

De ceva timp auzim in stanga si-n dreapta ca romanul a inceput sa- si cultive bunul-gust, sa descopere si sa experimenteze. Noi ne-am gandit ca acest lucru se vede cel mai bine in restaurante, acolo unde, pana nu demult, experimentele gatronomice se rezumau la doi mici si o bere. De aceea, in aceasta primavara Vinul.Ro va edita ghidul „Povestiri carciumaresti”. Intr-o ampla conversatie cu Sergiu Nedelea, somelier si specialist in industria serviciilor, am incercat sa dezvaluim picanterii de dupa tejghea, sa ne lamurim ce inseamna educarea gusturilor si sa ne amuzam cu delicioasele legende carciumaresti. Sergiu Nedelea ne dezvaluie cateva amanunte despre aceasta carte in interviul urmator.

Publicitate
Domeniul Bogdan

ALINA MATEI

Ce putem citi interesant in aceasta carte?

Publicitate
IPPU

sergiu-nedelea-img_3661In primul rand tin sa mentionez ca aceasta carte nu se vrea neaparat un ghid al bunelor maniere intr-un restaurant. Ideea unei astfel de publicatii a venit din simplul fapt ca orice om a fost macar o data in viata sa la un restaurant. Astfel, am incercat sa privim prin gaura cheii si sa descoperim ce se afla dincolo de friptura din farfurie, sa cunoastem fiecare personaj care joaca pe scena unei carciumi; client, patron, ospatar, bucatar si sa-i identificam fiecaruia calitatile si defectele. Veti gasi de asemenea si raspunsuri la intrebari pe care si le pune tot omul. Daca ospatarul se supara pe client, risca sa-i scuipe in cafea? Cum este cu bacsisul ospatarului? Daca iti dai seama ca nu ai bani sa platesti, ramai sa speli vase? Sunt doar cateva dintre legendele care s-au format in jurul ideii de carciuma. Totul este transpus intr-o maniera anecdotica, relaxata astfel incat cel care citeste sa se amuze si sa se binedispuna.

La ce te-ai gandit cand ai decis sa te implici in acest proiect?

Mi-a placut ideea deoarece este un prim pas prin care putem arata si o alta fata a carciumariei. Din pacate, la noi, restaurantul inca este privit ca un loc in care patronul nu doreste decat sa ia banii clientului si sa ofere servicii de proasta calitate. De aceea problema este privita critic si obiectiv, atat de pe scaunul consumatorului cat si de pe cel al carciumarului.

Ce este atat de special la o astfel de carte?

Subiectul in sine este o noutate deoarece zona serviciilor nu a fost niciodata un punct de interes pentru publicistica romaneasca. Ma bucur ca cineva a avut aceasta initiativa din simplul fapt ca romanului a inceput sa i se dezvaluie si alta lume, dincolo de sarmale, mititei si ciorba de burta. De aceea el merita sa-si dezvolte acest tip de cultura care se numeste simplu, restaurant. Noutatea mai consta si in faptul ca cei care citesc aceasta carte se vor regasi in anumite pasaje si cu siguranta vor spune: si eu am patit la fel cand am mers la restaurant!

Cui se adreseaza cartea?

Tuturor celor care au sau isi doresc sa-si formeze o cultura a restaurantului. De asemenea cartea se mai adreseaza si celor care sunt curiosi sa afle ce se intampla in spatele tejghelei.

Cum crezi ca va fi perceputa de catre public?

Cred ca publicul va aprecia in mod deosebit noutatea subiectului. Romanii sunt inca in faza de cautare si experimentare iar aceasta carte ii va ajuta sa faca pasi importanti catre definirea si educarea gusturilor.

Ce le transmiti cititorilor?

As vrea sa le urez inca de pe acum lectura placuta pentru ca sunt sigur ca vor fi multi interesati de aceasta aparitie. De asemenea ii sfatuiesc sa se amuze de situatiile comice pentru ca in sumbrul peisaj romanesc avem nevoie si de un zambet.

In prezent, Sergiu Nedelea este manager al societatii Euro Marsen, companie specializata in comertul on-line de vinuri si manager al restaurantului „Casa Iancului”. Este licentiat in Administratie Publica la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative. Alte specializari: evaluator CNSPA (acreditat de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale), degustator initiat de vinuri (Oficiul National al Viei si Vinului – ADAR, formare manager hotel/restaurant (THR Consulting Group Bucuresti), somelier (THR Consulting Group Bucuresti).