„Orașul banilor” are primul meniu certificat Disciples Escoffier, la restaurantul Ellipse din Ramada Plaza Craiova

„Ellipse Epicurean Journey / Călătoria epicuriană Ellipse” este numele celei mai recente senzații gastronomice a societății selecte în Craiova, odată cu certificarea de către Institutul Culinar „Disciples Escoffier” a primului meniu de degustare din restaurantul Ellipse al hotelului Ramada Plaza din „orașul banilor”. Momentan, acesta poate fi accesat doar pe bază de rezervări prealabile făcute cu două zile înainte, urmând ca ulterior să fie, eventual, disponibil „a la carte”. (Fotografii de Eduard Căpățînă)

Publicitate
Domeniul Bogdan

Creat sub bagheta Chef Ciprian Nicolescu și a Chef Roxana Dragnea, meniul își merită denumirea de epicurian (explorează plăceri rafinate, spirituale, bucurând deopotrivă papilele, ochiul și mintea) și cuprinde un parcurs gustativ de 7 farfurii, format dintr-un amuse bouche, un pre-starter, un starter, un fel cu pește, un risotto, un fel principal cu carne de berbecuț și un desert – fiecare, însoțit de vinul special asortat de către somelierul locației.

 

Publicitate
IPPU

Meniul degustativ de la Ellipse este al treilea acreditat de către „Disciples Escoffier” în țara noastră și se dovedește a fi la înălțimea unui standard profesional pe care nu mulți dintre noi, „cei obișnuiți”, îl putem accesa în mod obișnuit (aș spune că nici mulți dintre cei care profesează această ocupație în România nu au acces la o astfel de pregătire și viziune). Construit în conformitate cu așteptările unui public internațional (care pune preț în special pe rețetele și tehnicile de preparare și prezentare ale bucătăriei franceze moderne – na), meniul folosește cât se poate de multe ingrediente locale, potrivit Chef Ciprian Nicolescu, și include 5 vinuri locale, din cele 7 în total.

Dincolo de experiența gustativă a meniului de la Ellipse Craiova, aș vrea să salut aici viziunea managementului de la complexul hotelier Ramada Plaza, care a înțeles să joace și cartea gastronomiei de recunoaștere internațională pentru a-și completa reputația proprie, stabilind în același timp un nou standard și o nouă atracție pentru publicul din localitate dar și pentru orice turist român ori străin care vizitează Craiova. Personal, mi-aș dori ca pe viitor asemenea inițiative să vizeze cât mai aprofundat și resursa numită „gastronomie regională autohtonă de tradiție”, pe care sunt convins că ar aprecia-o mulți, dacă ar întâlni-o pusă în valoare la un asemenea nivel. O capitală economică și culturală a Olteniei, cum este Craiova, nu doar merită, ci și are nevoie să funcționeze ca o vitrină a spiritului local autentic pus cu eleganță în scenă, care poate prezenta atracții seducătoare deopotrivă pentru localnici și pentru străini.