Povestiri din cârciuma – EXISTA VIATA DUPA NOTA DE PLATA?

Vinul.Ro va lansa în luna martie ghidul „Povestiri cârciumaresti”, carte ce abordeaza într-o maniera amuzanta si relaxata toate problemele ce tin de cultura restaurantelor. Astfel, ne-am gândit noi ca ar fi bine ca românul sa stie ce se mai petrece prin cârciumi, ca tot se spune despre el ca-i este draga munca, dar mai draga-i este cârciuma.

ALINA MATEI

tacamuri2

Aceasta carte a fost conceputa pe ideea ca toti am jucat macar o data un rol pe scena restaurantului. Majoritatea am fost clienti si ne-am creat adevarate mituri, unele cu un sâmbure de adevar, altele pura fictiune. Într-un ton relaxat, somelierul si managerul de restaurant Sergiu Nedelea povesteste într-un amplu interviu ce se petrece dincolo de tejghea si cum se vede acest lucru de pe scaunul clientului.

Vinul.Ro a regizat aceasta carte-spectacol folosind ca scena restaurantul, în rolurile principale fiind distribuiti clientul, ospatarul, bucatarul si cârciumarul (managerul de locatie), fiecare cu defectele si calitatile sale. Astfel, cititorii cartii „Povestiri cârciumaresti” vor afla mai multe detalii picante despre clientii statornici si cei amnezici, despre ospatarii serviabili si ospatarii indolenti, amanunte despre bucatarii magicieni si bucatarii cotcari, dar si despre cârciumarii afaceristi si cei „comunisti”.

De-a lungul timpului, în jurul fiecaruia dintre personajele de mai sus s-au nascut diferite legende. Cea a bucatarului turmentat în permanenta din cauza vinului pe care trebuie sa-l toarne peste friptura clientului, a ospatarului caruia nu-i place mutra noastra si inventeaza tot felul de metode de razbunare pentru a ne face sederea la cârciuma cât mai amara, sau a clientului care se trezeste fara bani si este sechestrat si trimis la bucatarie sa spele vase.

Cartea „Povestiri cârciumaresti” încearca sa raspunda la toate întrebarile legate de aceste legende, în plus propunând si un cod al bunelor maniere si de comportament în restaurante. Cu exemple pozitive sau negative, cititorul va gasi pasaje în care specialistul în domeniu ne explica cum se manânca la restaurant, ce însemna tot maldarul de tacâmuri pe care îl vedem însirat pe mese si mai ales cum trebuie sa ne educam gusturile.

DE CEALALTA PARTE A BARICADEI

Într-un capitol special, dedicat în totalitate restaurantelor, manageri proveniti din diferite ramuri ale industriei serviciilor ne dezvaluie cu lux de amanunte cheia succesului (sau a insuccesului) afacerii lor. Un business de familie, un restaurant cu staif, o traditie a „Micului Paris”, un restaurant de hotel si un nume care a dus la dezvoltarea unui lant de restaurante îsi spun povestile de viata si vin cu sfaturi în ajutorul celor care vor sa faca primii pasi în deschiderea unui restaurant. Alaturi de ei, în carte mai pot fi gasite sicâteva interviuri cu cei care ofera tehnologie de gestiune facuta special pentru restaurante.

2 thoughts on “Povestiri din cârciuma – EXISTA VIATA DUPA NOTA DE PLATA?

  1. Pai o varianta ar fi sa inchei un abonament la revista: ca si la cartea precedenta, cei care se aboneaza pe un an la revista tiparita vor primi cartea gratuit acasa. Daca nu, cartea se va putea comanda online pe site, cu plata ramburs, si probabil va putea fi gasita in librariile Humanitas si Carturesti.

Comments are closed.