Premiat împrospătat, din Viile Sudului

Bianca Tudor
“Să oferim vinuri mai bune decât prețul cerut pe ele face parte din strategia noastră de a construi o relație de durată cu partenerii și consumatorii”, spune Bianca Tudor, directorul comercial al cramei

Aflată în plin proces de conturare a unei identități corporatiste și de brand care să fie în același timp relevantă pentru consumatorii moderni și ancorată în realitățile zonei de origine, crama din podgoria cel mai nou intrată pe piața din România, Viile Sudului, a surprins prin lansarea unei “noi game vechi” – Premiat. Revista noastră a urmărit parcursul acestui producător – de la eforturile de identificare, conceptualizare și asumare practică a specificului local și până la demersurile comerciale și de comunicare -, încercând să conturăm un “studiu de caz” valabil pentru simplii curioși sau pentru alți jucători de pe piață. De această dată, am stat de vorbă cu directorul comercial al producătorului, Bianca Tudor, pentru a înțelege mai bine provocările aflate în fața unei crame noi, dar și pentru a prezenta publicului “oamenii din spatele sticlelor”.

Publicitate
Domeniul Bogdan

– Bianca, porniți cu stângul sau cum? De ce “lansați” o gamă care e deja veche?
– (Râde) Depinde cum privești lucrurile. “Premiat” avea o notorietate incontestabilă, uriașă chiar, dar în același timp atinsese niște limite în ceea ce privește percepția calitativă din partea consumatorilor. Noi am decis să o împrospătăm puțin, și anume în punctele esențiale: vinurile pe care le-am pus în aceste sticle sunt superioare categoriei de preț în care sunt încadrate și superioare așteptărilor obișnuite ale publicului. Sunt vinuri cu o gradație alcoolică între 12-13%, obținute din soiuri nobile pe care am fi putut să le vindem într-o treaptă de calitate mai înaltă, dar pe care am decis să le oferim în acest segment de preț scăzut; sunt comercializate sub o imagine complet nouă, modernă, conformă cu tendințele actuale. Sigur, vinificația este realizată în conformitate cu cerințele din segment: avem două albe demiseci și trei roșii demidulci, îmbuteliate la 0,75 și 1,5 litri, dar și ambalate la bag-in-box-uri de 3 litri. Dar stilul este unul modern și, practic, doar numele este vechi. Tot restul este nou.

– De ce să declasați cu bună știință vinuri bune și să le vindeți mai ieftin? Cum ați făcut asta?
– Pur și simplu. Am analizat cerințele pieței și am decis să avem o prezență mai activă și mai puternică pe acest segment, pe termen mediu și lung, drept pentru care actul de a vinde în această gamă vinuri mai bune decât prețul cerut pe ele este, de fapt, o investiție într-o relație solidă, de durată, cu partenerii noștri și cu publicul consumator. Mărimea și structura plantației, dar și dotarea tehnologică de vârf a cramei ne impun să nu ne concentrăm doar pe obținerea de vinuri de top, ci să deservim și segmentele de preț inferioare. Această gamă se adresează retailului tradițional și rețelelor internaționale (IKA) și oferă vinuri bune, într-o prezentare modernă și atrăgătoare, la niște prețuri mai mult decât accesibile oricui. Firește că unul dintre obiectivele noastre este în continuare obținerea de vinuri din ce în ce mai bune, de top, pe măsură ce se maturizează plantațiile și experiența noastră. Dar ni se pare extrem de important să oferim mereu și vinuri accesibile ca preț.

Publicitate
IPPU

– Mai aveți și alte surprize din astea?
– Evident. În paralel cu eforturile colegilor din vie și din cramă, și noi, pe partea comercială, suntem într-un proces de retoaletare a tuturor gamelor noastre: medium, medium plus, premium și premium HoReCa. Vom oferi și prin prezentarea vinurilor o imagine modernă și atrăgătoare, dar păstrând în același timp și legătura cu tradiția – a noastră, a cramei, și a zonei în care activăm, care chiar are o veche istorie în domeniu.

Reacțiile partenerilor de afaceri față de noua gamă Premiat de la Viile Sudului sunt foarte bune, spune Bianca Tudor. Billa, un retailer modern foarte important pentru orice producător de vin autohton din punct de vedere al puterii de vânzare și al distribuției naționale a magazinelor, a solicitat o declinare în regim de exclusivitate a acestui brand (foto mai jos).

Premiat Billa albPremiat Billa rosePremiat Billa rosu