“Ratatouille”! Dar sa nu fie vin!

Compania Disney a renuntat la campania de promovare a vinului “Ratatouille”, inainte ca acesta sa fie lansat pe piata, transmite publicatia Winespectator. Vinul reprezinta unul dintre proiectele de popularizare ale filmului de animatie “Ratatouille”, pelicula produsa de Pixar si Disney si care are ca personaj principal un soarece indragostit de rafinata gastronomie frantuzeasa.
Potrivit publicatiei citate, demersul companiei Disney are la baza nenumaratele actiuni de protest ale Institutului Californian al Vinului (ICV), organizatie care a amenintat ca va duce “scandalul” in instanta. Gary Forester, purtatorul de cuvant al Disney a declarat ca reprezentantii ICV s-au aratat nemultumiti initial de faptul ca vinul poarta un nume frantuzesc – actiunea filmului de desene animate se petrece intr-o restaurant frantuzesc si are ca tema principala oenogastronomia frantuzeasca. Un alt fapt care i-a nemultumit pe vitivinicultorii americani a fost ca pe eticheta sticlei de vin apare personajul principal al fimului, soarecele Remy, fapt ce este incorect etic fata de producatorii de vinuri si consumatori. Potrivit legilor americane privind publicitatea, este interzisa folosirea pentru ilustrarea etichetelor de vina a personajelor de desene animate, care ar incuraja consumul de alcool in randul copiilor.