Campionatul Mondial de Fotbal de anul acesta a adus, pe langa goarna „vuvuzela”, inca un lucru inedit: prima asociere a FIFA cu un vin. Astfel, Nederburg, cea mai importanta crama din Africa de Sud, a devenit partenerul oficial al World Cup 2010 Africa de Sud.
Omul care sta in spatele succesului vinurilor Nederburg este romanul Razvan Macici, oenologul-sef al producatorului sud-african. Pentru a crea acest vin, Razvan Macici a ales cei mai valorosi struguri crescuti pe plantatiile aflate in proprietatea Nederburg, in zona Paarl. Fiecare vin din linie este unic, realizat exclusiv pentru sticlele care poarta insemnele CM 2010, si nu va fi disponibil decat pana la sfarsitul acestui an.
Razvan Macici ne-a explicat in exclusivitate in ce consta parteneriatul FIFA-Nederburg si ce reprezinta in termeni de imagine aceasta asociere.
Nederburg, vinul Campionatului Mondial de Fotbal 2010. Cum s-a ajuns la aceasta asociere?
Crama si vinurile Nederburg sunt cele mai bine cunoscute si medaliate vinuri din Africa de Sud. Cum Africa de Sud a devenit tara gazda a Campionatului Mondial de Fotbal, asocierea cramei Nederburg cu FIFIA a reprezentat un lucru firesc. Responsabili pentru aceasta asociere sunt colegii mei din departamentul de marketing. Ei au intrat in contact cu reprezentantii FIFA inca din momentul in care s-a anuntat ca Africa de Sud va gazdui Mondialul de Fotbal. Apoi, cei de la FIFA au cerut probe pentru a aproba calitatea vinurilor noastre si asa am ajuns la vinul oficial al World Cup FIFA 2010.
In ce consta acest proiect?
Prin aceasta asociere am obtinut dreptul de a produce o gama de vinuri exclusive pentru FIFA – Nederburg vinul oficial, licentiat al Campionatului Mondial FIFA.
Aceasta colectia include un Sauvignon Blanc 2009, un Cabernet Sauvignon 2007 si un rose 2009, obtinut din Cabernet Sauvignon si Syrah. Pentru aceasta gama am creat o eticheta unica, speciala. De asemenea, aceasta asociere ofera cramei Nederburg dreptul de a comercializa aceste vinuri sub emblema oficiala a Campionatului Mondial de Fotbal, FIFA 2010, Africa de Sud.
Ce reprezinta aceasta asociere pentru dumneavoastra in termeni de imagine?
Pe langa faptul ca suntem singura crama care are dreptul sa faca publicitate vinurilor sale asociata cu Campionatul Mondial de Fotbal, acest proiect reprezinta o apropiere a vinului de fotbal. Promovarea acestei game se va face cu sprijinul FIFA prin televiziune si presa, lucru ce reprezinta o oportunitate de marketing uriasa pentru Nederburg. De asemenea, cele trei vinuri produse in exclusivitate pentru FIFA au o distributie larga atat pe piata locala, cat si pe cea internationala.
Peste tot in lume raportul de consum bere-vin este favorabil berii. Credeti ca o astfel de imagine este benefica consumului de vinuri?
Din cate stiu, este pentru prima oara cand un vin este asociat cu un eveniment sportiv de asemenea anvergura. Procentajul de consum al vinului creste, pe plan international, in timp ce procentajul de consum al berii este in general in scadere. Consumul moderat de vin este privit ca parte dintr-un regim de viata armonios si sanatos. In primul rand, generatia tanara este foarte deschisa consumului moderat de vin, iar asocierea cu fotbalul, in situatia de fata, ajuta la schimbarea, in oarecare masura, a imaginii vinului. Dintr-un produs uneori complicat si „elitist”, vinul incepe sa fie perceput ca un produs popular si potrivit oricarei ocazii.
Alte materiale pe aceasta tema
Razvan Macici produce vinul oficial al CM de Fotbal 2010