ReWine Oradea este o companie creată de pasionați de vin, după cum spune Gabriel Uram, președintele companiei și director de achiziții. Ideea inițială a fost crearea unui “loc de joacă”, și așa s-a născut barul ReWine. “În timpul căutării de vinuri pentru bar am realizat că vinul deja depășește nivelul de pasiune și avem mult mai multă energie de investit în domeniu, și astfel s-a născut magazinul online www.rewine.ro. Care, suprinzător și pentru noi, a luat o formă frumoasă și un număr crescând de vizitatori și clienți. Succesul barului și al shopului online au adus, apoi, niște soicitări de la un segment pe care chiar nu l-am avut în calcul niciodată – HoReCa”, poveștește Gabriel. Așa că, de vreo două luni, ReWine a devenit și distribuitor, având vinuri listate în aproape 60 de localuri. – Din prezentarea voastră, am văzut un colectiv de nume adânc și demult implicate în “mișcarea vinului”, ca profesorul și degustătorul autorizat Dorin Popa, wine bloggerul Bogdan Bocșe, Csavossy Gyorgy, Lucian Aromânesei, Kiss Zoltan și alții… Toate vinurile sunt alese pe criterii calitative, de către oameni cu experiență și calificări în domeniu. Doar după ce un vin a trecut de OK-ul unanim sunt luate în considerare aspectele comerciale ale acestuia și se ia decizia finală de a-l comercializa sau nu. – Prin ce se deosebește proiectul vostru de altele, asemănătoare? Cum zice și mottoul de pe prima pagină a site-ului, “înconjurăm lumea ca să-ți găsim vinurile preferate”. Ceea ce se și întâmplă. Călătorim personal și vizităm zone viticole și expoziții pentru a găsi cele mai bune vinuri. Apoi le redegustăm la noi cu toată echipa, care este alcătuită din degustători (calificați, cum am zis mai sus), de vârste diferite și cu bagaj de experiențe diferite. În bar ținem degustări în permanență, avem personal calificat să vorbească despre vinurile noastre și oferim la pahar aproape toate vinurile pe care le avem listate. În magazinul online, promovarea este mai lentă, fiind vorba de vin, un produs ce trebuie mirosit, gustat, experimentat. Încurajăm clienții printr-un cupon de 15% reducere la o comandă, nu obligatoriu la prima, reducere aplicată la toate produsele ce nu sunt subiectul unei alte promoții. Și tot ca să încurajăm experimentarea de vinuri, noi am creat secțiune de “Vinul Vilei”, unde oferim zilnic un vin cu adaosul cel mai mic posibil. Păstrăm legătura cu toți clienții, îi contactăm și telefonic la fiecare comandă și răspundem prompt la la fiecare solicitare. De asemenea, oferim transport gratuit la toate comenzile ce depășesc 150 de lei – Ce veți aduce nou clienților în perioada următoare? Pregătim pachete de vinuri – verticale, orizontale, pe regiuni, pe soiuri; cutii personalizate pentru sezonul de cadouri și un sistem prin care chiar și clientul neștiutor să-și poată găsi vinul care să-i fie pe plac – acesta va apărear către finalul anului. – Ce asteptari are publicul din zona de la un astfel de winebar? Mă refer nu atât de mult la publicul reprezentat de „împătimiții” vinului, ci la cel format din clienții ocazionali. Într-adevăr, împătimiții știu ce vor și la ce să se aștepte. Pentru necunoscători, în schimb, este o surpriză plăcută de fiecare dată. Din experiența pe care am acumulat-o noi până acum, necunoscătorii se așteaptă la prețuri prea mari și la vinuri pe care le numesc “prea seci” (nu în ceea ce privește restul de zahăr rezidual, ci în ceea ce privește astringența). În schimb, constată singuri că prețurile nu sunt mari, iar în cele mai multe cazuri au ocazia să deguste mai multe vinuri înainte de a lua o decizie conformă cu preferințele lor. Personalul cunoaște vinurile și știe să interpreteze preferințele gustative exprimate în limbajul unor necunoscători, astfel încât să-i poată ajuta. – Din câteva imagini postate în rețelele sociale, am observat și o componentă gastronomică a acestui bar. Cât de importantă este? E importantă, pentru că vinurile merg foarte bine acompaniate de gustări, brânzeturi și mezeluri. Am selectat mezeluri spaniole din porcul de rasa Pata Negra, Jamon Iberico de Bellota, crescut în libertate și hrănit doar cu ghindă. Dar avem și dulciuri, trufe de ciocolată, cheesecake și prăjituri raw vegan.
Săptămânal, la ReWine.ro vin importuri noi, roadele călătoriilor și degustărilor de prin lume. Cei de acolo au creat un tabel cu toate regiunile viticole și vinurile lor reprezentative și intenționează să “umple” toate căsuțele cu câte un vin sau două din fiecare regiune, în intervalul de preț accesibil pieței din România.
Contacte utile pentru cei care vor să afle mai multe despre magazinul online ReWine: www.rewine.ro, 0720.232.323, Facebook.com/rewine.ro/, iar pentru barul cu același nume: Str. Republicii Nr. 31, Oradea, 0772.277.777 și Facebook.com/ReWineOradea/