.ro – Un alt tip de promovare a vinului

concept .ro

Publicitate
Vinarte

Marketingul si promovarea sunt domeniile in care esti obligat inovezi continuu pentru a face diferenta. In ultimi ani, piata vinului din Romania a fost martora mai multor forme de marketing si promovare, unele revolutionare, altele mai putin, insa toate contribuind la crearea unui anumit nivel de asteptari si la maturizarea acestui segment. Un proiect inedit care isi va face debutul in curand pe piata din Romania. .roIn spatele „.ro” se afla un pasionat de vinuri provenit din domeniului designului si publicitatii, Cristian Trusca. „Inca de la inceput mi-am propus sa vin cu un mod de promovare neconventional. La un moment am simtit nevoia sa depasesc zona de creatie de branduri si sa devin proprietarul unuia, sa-l urmaresc in evolutie”, afirma Cristian Trusca. Potrivit acestuia, „.ro” a stat ceva timp la „dospit”, luand nastere in urma cu doi ani, insa a fost pus pe „stand-by”, deoarece „am simtit ca un astfel de proiect are nevoie de timp pentru a se maturiza. El demareaza anul acesta, avand ca baza un nou tip de promovare a produselor romanesti de calitate”.

4Evolutia pe care piata a avut-o in ultima perioada, dar si faptul ca „oamenii, consumatori si producatori, au inceput sa inteleaga anumite nuante si sa fie atenti la detalii” l-a determinat Cristian sa propuna acest proiect, ce se doreste a fi „ o umbrela care sa inglobeze toate lucrurile frumoase facute in Romania, care promoveaza bunul gust, bazat pe calitatea produselor realizate aici”. Iar vinul a fost primul produs catre care s-au orientat, deoarece intrunea toate cerintele si conditiile mai sus amintite. Insa intentiile acestuia merg si dincolo de acest domeniu. „Prin «.ro» propun o schimbare de brand si de trend. Plecand de la valorile pe care vinul in sine le transmite, am extrapolat si am realizat ca acest brand se poate potrivi si altor tipuri de produse, de la imbracaminte, promotionale, campanii de CSR, evenimente de orice tip de produse traditionale, care nu se pot sustine si promova singure”, sustine Cristian Trusca.

Publicitate

3Pentru realizarea etichetei vinului «.ro», Cristian a analizat foarte atent piata din Romania, si nu numai, si a incercat sa vina cu ceva inovativ. „Nu am forta de promovare a unui producator, iar singurele lucruri pe care pot miza si care vor contribui la succesul proiectului sunt inovatia design-ului si calitatea selectiei vinului. Eticheta este altceva decat ne-am obisnuit pana acum, a fost gandita diferit si nu am mers nici pe linia clasica si nici pe cea traditionala. Am incercat un alt mod de imagine pentru vin, un alt fel de a comunica”, explica Cristian. Potrivit acestuia, modul de promovare gandit nu este unul invaziv, care sa bruscheze consumatorii, ci din contra, „apropie consumatorul de vin intr-un mod natural, niveleaza terenul dintre ei”. Toate produsele .ro vor fi promovate prin portalul nmotive.ro, al carui nume a fost ales tocmai pentru a completa ideea de baza a acestui proiect. „In spatele «.ro» suntem o gasca de prieteni plini de creativitate, caree am decis sa ne exprimam ideile in n-feluri, pentru ca avem n-motive sa o facem. Numele site-ului, nmotive.ro, se potriveste foarte bine cu ceea ce vrem noi de la proiect, pentru ca toate produsele pe care vrem sa le generam prin «.ro» au un motiv sau mai multe in spate”.

2Cristian Trusca considera ca noul brand aduce „un plus de simplitate, noutate si avangardism. Un alt mod de comunicare, pe care vrem sa-l dezvoltam. Daca urmaresti toate reclamele care s-au facut la vinuri, observi ca au o anumita structura, o anumita pozitionare, cromatica, aceleasi lumini, fundaluri, mesaje sau fonturi. Sunt asemanatoare. Noi vrem sa facem ceva care sa sparga tiparele si care sa fie perceput altfel”. (Va urma)

ALTE ARTICOLE DESPRE

PunctRo – de la vizual la vin