Romexpo va organiza prima editie a Salonului de vinuri

Complexul expozitional Romexpo va organiza in premiera un Salon de vinuri in perioada 6 – 9 aprilie 2006, dedicat promovarii distincte a marcilor românesti de vinuri, in cadrul Târgului National de Turism, potrivit unui comunicat remis Rompres.

Cele doua manifestari vor avea loc concomitent in cadrul strategiei nationale de promovare a brandului “România”.

“Evenimentul pe care il organizam va fi o biblioteca a vinurilor de calitate de pe piata româneasca si va fi deschis atât profesionistilor din domeniu si din marketingul acestuia cât si publicului larg interesat sa invete a recunoaste calitatea produselor”, a spus directorul de organizare Târguri si Expozitii Romexpo, Mariana Dicianu. Inscrierea la Salonul de vinuri va avea loc pâna la 15 februarie 2006

Piata vinului din România a inregistrat o cifra de afaceri totala de 350 milioane de euro in 2005, fiind asteptata sa creasca si in 2006. Potrivit datelor preliminare, primii patru jucatori, Murfatlar, Cotnari, Jidvei si Vincon, au obtinut crestere la vânzari si deci la cotele de piata, asta in ciuda unei vremi nefavorabile care a injumatatit productia in 2005 Murfatlar are o cota de piata de circa 29 – 30 la suta, Cotnari – 18,7 la suta, Jidvei – peste 17 la suta si Vincon – circa 10 la suta. Pentru 2006, producatorii estimeaza o crestere a pietei, mai moderata comparativ cu anul trecut, dar care va fi alimentata de aparitia unor noi producatori externi in 2004, piata s-a cifrat la 300 milioane de euro, productia atingând 7,1 milioane hectolitri fata de 3,5 milioane hectolitri in 2005. ROMPRES