Selectia Winestars da trendul la consum

winestarsTargul International de Vinuri de la Londra a reprezentat o buna ocazie pentru organizarea uneia dintre cele mai bine vazute selectii de vinuri din lume, „Winestars World’s Top 50”, degustare la care participa ca jurati buyer-ii celor mai importanti comercianti de vinuri din Marea Britanie, anunta publicatia Decanter.

Publicitate
DAGMAR

Competitia se desfasoara pe formatul „Arena leilor”, in cadrul careia producatorul incearca sa convinga cei 12 reprezentanti ai celor mai influenti actori din retailul britanic, dar si importatori de renume, ca vinurile sale merita sa intre in portofoliul acestora.

Anul acesta, Winestars World a atras aproape 100 de vinuri, provenite de la 50 de producatori, selectia initiala facandu-se pe baza a cinci criterii: pret, ambalaj, calitatea vinului, strategie de productie si distributie si marketing. Primele 15 locuri ale selectiei au fost ocupate de vinuri din Spania, Portugalia, Franta, Noua Zeelanda, Australia si Africa de Sud, acestea fiind prezentate in cea de-a doua faza a competitiei juriului, din care au facut parte achizitori ai lanturilor Waitrose, Sainsbury’s, Morrisons, Bibendum, Enotria si Hakkasan.

Publicitate

Printre remarcati s-au numarat: vinul francez Marquis de Rogemont, un produs cu un continut alcoolic scazut si cu „25 de arome naturale”, Bodegas Albanico, „calitate si pret ce il fac sa fie obligatoriu pentru iubitorii de vin spaniol” si cupajul uruguayan din Albarino, Tannat si Viognier, al cramei Bodegas Garzon.

„Aceasta competitie reprezinta o buna oportunitate pentru noi de a-i cunoaste intr-un mod eficient pe cei mai noi si mai talentati actori ale lumii vinului. Cel mai important este faptul ca vinurile prezentate au trecut printr-o selectie preliminara inainte de a fi aratate juriului. Scopul nostru este de a descoperi viitoarele trenduri in materie de consum si de a ajuta cat mai multe crame noi de a se lista”, afirma Anne Jones, buyer al companiei Waitrose.

In ultimii ani, Winestars World a reprezentat o buna rampa de lansare pentru foarte multi producatori de calitate, succesul initiativei determinandu-i pe responsabili sa organizeze mai multe selectii de acest fel in Argentina, la Prowein China si in Las Vegas.