SIEL – Aur pe linie la Premiile Vinul.ro 2019. Chiar Mare Aur, pentru rose!

Siel = suflet (în afrikaans). Realizate într-o manieră care îmbină vigoarea imprimată vinurilor de soiurile și condițiile specifice din Dealu Mare cu viziunea internațională și inspirația vinificatorului sud-african Albertus Van Der Merwe, vinurile Siel și-au adjudecat – toate – Medalii de Aur la concursul organizat de revista Vinul.ro pentru decernarea Premiilor de excelență pe 2019. Ba chiar rose-ul— o categorie care încă mai crește – a primit o Mare Medalie de Aur. O discuție cu proprietarul brandului, Virgil Mândru, de la Tohani România, a devenit necesară. Cu atât mai mult în contextul în care Tohani este una dintre cramele fondatoare ale inițiativei pentru crearea primei Denumiri de Origine Controlată și Garantată din România – DOCG Dealu Mare.

Publicitate
Oprisor
În ultimii ani, în acord cu tendințele din piața de vin, antreprenorul de la Tohani a dezvoltat mai multe concepte premium și superpremium. Siel este un astfel de concept, susținut atât de calitate (recent redemonstrată), cât și de povestea exotică și emoțională a brandului.

Dedicație specială pentru consumatorul român în restaurante și în retail: prospețime, fructuozitate, intensitate

“Gama Siel este o nișă – dar una în creștere! A fost gândită astfel încât să se adreseze atât sectorului de retail cât și celui HoReCa”, spune de la bun început antreprenorul de la Tohani, care admite că acest brand este singurul produs de el care a fost acceptat fără rezerve atât de restaurante, cât și de magazine”. 

“În afară de Siel, noi avem vinuri specializate fie pentru HoReCa, fie pentru retail. Dar acest stil – caracterizat de fructuozitate, prospețime, arome intense, gust catifelat și ușor de băut – se adresează consumatorului premium într-un mod accesibil, prietenos, dezvăluindu-și din prima atuurile și făcându-l să se îndrăgostească”, e convins Mândru. 

Publicitate
Siel

El arată că vinurile Siel au fost create ca rezultat al unei experiențe de zece ani cu strugurii, clima și pământul din Dealu Mare a enologului sud-african Albertus Van Der Merwe (foto sus). “Albertus compune Siel folosind, de fiecare dată, multiple soiuri, în proporții de el intuite, pentru a păstra un gust cât mai apropiat de la un an la altul. Aceste vinuri reprezintă sufletul lui sud-african “transplantat” în România și sunt, în fapt, o dedicație specială pentru poporul român”, spune Mândru, care explică: “stilul este unul internațional, expresiv, care oferă satisfacție imediată”.

Retailul modern din România are nevoie să abordeze hotărât nișa vinurilor mai scumpe, dar care oferă garanții

Dacă tot vorbim despre vinuri de aproximativ 30-35 lei în retailul mare, l-am întrebat pe Virgil Mândru ce părere are despre viitorul acestora. Aș spune că acest tip de comerț are nevoie de așa ceva! Cele mai multe rețele de comerț modern și-au construit deja baza – portofoliul de produse de volum – dar este nevoie și de vârfuri. Chiar și rețelele specializate – să zicem – pe produse mai ieftine, au nevoie de vinuri bune. Poate nu chiar de 100 de lei sticla, dar nișa de 30-35 de lei nu este o nișă mică – este o nișă deja mare, și care se și dezvoltă foarte puternic”, arată el.

Retailerii trebuie să înțeleagă că nișa premium crește cel mai bine

Virgil Mândru este convins din experiența proprie că nișa premium crește cel mai bine – nu segmentul de low price – și că este foarte important ca retailerii să înțeleagă acest aspect. Pentru că acolo intră și oameni care au nevoie de așa ceva. “Marele retail – prin simpla selecție oferită la raft – face și o activitate de educare a publicului iar această educare generează, la rândul ei, un impact asupra vânzărilor. Poate că e nevoie de o poziționare distinctă a produselor premium la raft, poate de niște standuri, cutii speciale…. Poate fi vorba de proiectele “vinuri cu puncte”, cu medalii – aceste însemne transmit consumatorului ceva. Mai ales dacă pe aceeași sticlă se adună, cu timpul, 2-3 medalii – acestea sunt mesaje puternice. În zona aceasta de preț – de 30-35 lei – consumatorul trebuie să primească o garanție mai mare a calității”, explică antreprenorul de la Tohani.

Vinurile Siel au fost acceptate atât în retail cât și în HoReCa datorită unui cumul de factori având la bază calitatea

El pune acceptarea vinurilor Siel de la Tohani atât în HoReCa (în special medium+) cât și în retail pe seama unui cumul de factori: calitatea intrinsecă a vinurilor, pe de-o parte; ambalajul, eticheta, imaginea de ansamblu, pe de altă parte; și, nu în ultimul rând, o politică de prețuri articulată pentru ambele canale. “Restaurantele nu au ridicat prea mari pretenții – poate doar cele premium și superpremium – deoarece și-au păstrat o marjă bună de profit în timp ce clienții lor au fost foarte bine satisfăcuți de gustul și de prețurilor acestor vinuri. Avem grijă să păstrăm calitatea, nu ne jucăm cu diferențe între îmbutelieri diferite și avem grijă să nu fim out of stock, să rămânem fără marfă, chiar dacă brandul este încă în creștere”, detaliază Mândru.

Partenerii de cupaj(vinuri bază) pentru Siel de la Tohani se produc o singură dată pe an, în luna noiembrie, pentru a păstra același stil. Din acestea se  mai îmbuteliază apoi pe tot parcursul anului pe măsura vânzării, iar între timp vinurile încă neîmbuteliate sunt păstrate sub atmosferă protejată, pentru a asigura cât mai bine fructuozitatea, prospețimea și aromele. Odată realizat fiecare cupaj anual, vinurile sunt trimise la cât mai multe concursuri importante.

În momentul de față, se produc aproximativ 150.000 de litri din cele trei vinuri Siel  de la Tohani – câte 50.000 pe fiecare culoare (alb, rose și roșu). Doar vinurile roșii sunt păstrate mai mult decât de la o recoltă la alta, ele fiind mai robuste și având de beneficiat odată cu trecerea timpului. Brandul este abia la al doilea an de producție în 2019 și este încă pe un trend crescător, stabilizarea cantităților anuale urmând să se realizeze abia în viitor.