Solo Quinta 2011, cumparat “en primeur” de restaurantul Maze al legendarului Gordon Ramsay

O veste buna (si una rea) de la Cramele Recas. Potrivit unui anunt facut pe 7 decembrie de Philip Cox, shareholder al companiei banatene, cupajul alb Solo Quinta 2011, amestec deja traditional din 4 soiuri albe si unul rosu, se anunta mai bun ca niciodata: unul dintre restaurantele celebrului chef britanic Gordon RamsayMaze (apreciat cu o stea Michelin) – a decis sa listeze acest vin drept „vinul casei” inca inainte sa-l vada imbuteliat.

Publicitate
IWCB

Vestea proasta nu vine de la Recas, ci e doar o consecinta lesne de intuit a vestii bune, trasa de autorul acestui articol: probabil ca acest vin (editie limitata, ca de obicei, dar a carei marime nu a fost facuta publica de companie) se va epuiza cu si mai mare repeziciune (reamintim ca editia din 2010 a acestui vin nu a mai fost disponibila inca din august 2011). Cupajul Solo Quinta 2011 a fost realizat, potrivit lui Philip Cox, din Chardonnay (80%), Sauvignon blanc (12%), Muscat Ottonel (2%), Feteasca regala (aproape 2%) si Syrah (putin peste 2%). „Am folosit mai mult Chardonnay decat in alti ani, datorita calitatii deosebite a acestuia, si am redus Muscatul. Efectul este unul foarte elegant”, a dezvaluit Cox intr-un interviu acordat recent Vinul.Ro.

Referitor la listarea Solo Quinta 2011 la restaurantul Maze, Philip Cox a afirmat intr-un mesaj trimis redactiei Vinul.Ro: ”Poate suna cam ciudat sa fie vinul casei, dar cred ca e bine cand vorbim de un local de super-top, si nu cred ca sunt alte vinuri romanesti in restaurante de nivelul asta nicaieri in lume. Iar faptul ca a fost comandat „en primeur”, inca inainte sa fie imbuteliat, e un motiv in plus de mandrie pentru Cramele Recas”. Aviz amatorilor, care nu trebuie sa confunde, la acest nivel de gastronomie, „vinul casei” cu licorile servite ca atare in restaurantele din Romania: in astfel de cazuri, calitatea „vinului casei” este una ridicata si face parte integranta, totodata, din acele elemente care confera prestigiu si caracter inovativ afacerii.

Publicitate
IPPU

Gordon Ramsay este o personalitate gastronomica recunoscuta la nivel mondial, atat prin emisiunile sale de televiziune cat si prin cele peste 15 restaurante de elita pe care le gireaza personal in Anglia, Irlanda, Italia, Japonia sau Statele Unite.