Somelierul electronic cucereste hypermarketurile din Franta

„Max le sommelier”. Asa se numeste un dispozitiv interactiv de consultare in achizitia de vinuri, care, pana la finalul acestui an, se va regasi in peste 100 de hypermarketuri ale Frantei, dupa cum afirma lejournalduvin.com. Produs de o firma din regiunea Bordeaux, acest aparat se adreseaza in principal clientilor care nu au timp si dispozitie pentru a-si perfectiona cunostintele in cultura vinului, dar care ar dori sa consume un vin care sa se asorteze cat mai bine cu felul de mancare pe care ar dori sa-l deguste. Ideea pare sa fie foarte apreciata, mai ales in conditiile in care sunt extrem de rare hypermarketurile in care clientii sa aiba parte de un sfat autorizat in momentul in care vor sa achizitioneze vinuri. Concret, Max are in memorie 200 de retete de mancare, de la care pornesc asocierile cu vinurile care se regasesc in acel magazin. Clientul poate apoi sa aleaga vinul in functie de culoare, de buget sau de regiunea de provenienta.

Proiectul firmei Vinoreco, demarat in anul 2009, acopera acum 35 de mari centre comerciale din intreaga Franta, insa  potentialul afacerii este mult mai mare. „Sunt peste 1500 de hypermarketuri si peste 8000 de mari centre comerciale in tara, plus ca Max ar putea fi trimis si in locatiile cu capital francez de peste hotare”, a declarat Yann Mondon, coproprietar al firmei Vinoreco.