Sticle de vin cadou la degustarea de Montrouge – joi, 19 mai, 1000 de Chipuri

Update: In cadrul degustarii de Montrouge, va fi organizat si un mini-recital al formatiei Swing en Vogue, jazz Manouche.

Joi, 19 mai, incepand cu ora 18.30, Alexandrion Grup organizeaza la wine-barul 1000 de Chipuri, din Bucuresti, o degustare de vinuri Montrouge. Vinurile care vor fi prezentate sunt Montrouge Colombard (demisec, Gasconia) si Montrouge Merlot (sec, Languedoc Rousillon). Cele doua vinuri au fost atent selectionate din regiunile cele mai reprezentative pentru soiurile din care provin. Gasconia este producatorul numarul unu din Franta de vinuri albe, iar zona viticola Languedoc – Rousillion este cea mai mare din lume. Productia sa o depaseste pe cea din Bordeaux, Australia, Africa de Sud si Chile laolalta.

Toti participantii vor primi cadou din partea organizatorilor cate o sticla de vin Montrouge.
Costul unui bilet este de 30 de lei / persoana.

Pe langa vinurile Montrouge, participantii vor putea degusta si cateva mezeluri de calitate din portofoliul Angst.

1000 de chipuri
Strada 11 Iunie, nr 17, Bucuresti
Rezervari la tel 031.43.68.809.

Montrouge Colombard 2009

Culoare: alb-verzuie, apetisanta, de vin tanar, proaspat, vioi, sanatos (in sensul de “fara defecte sau boli”). Nas: drojdii de fermentatie, citrice (coaja de lamaie). Apar unele note reductive, usor sulfuroase (o mica tenta de galbenus de ou fiert) Gust: atac acid, vioi, proaspat (citric si mere crude). Daca in prima etapa a gustului aciditatea “lanseaza” frumos acest vin, in a doua parte aromele gustative se desfac – zaharul si aciditatea se percep separat, in senzatii distincte. Nu este perceput ca un vin demisec, ci mai degraba ca sec. Postgust: lung, de calitate medie, cu amprenta de coaja de mar (si unele note usor sulfuros-acide, de gamalie de chibrit). Concluzie: un vin decent, dar la 14 lei pret de raft se pot intalni si vinuri mai armonioase. Il avantajeaza aciditatea, iar faptul ca nu este perceput ca un “demisec” poate fi folosit ca un avantaj, catre publicul care prefera “sec, de spritz de vara”. Poate fi valorizat de segmentul de consumatori mai “traditionalisti” in ceea ce priveste gustul pentru vin alb.

Montrouge Merlot 2009

Culoare: rosu-rubiniu sanatos, de vin tanar. Intensitatea coloranta este mediu-scazuta. Nas: arome de vin tanar, caracterizate de fructuozitate (cirese, visine), drojdii de fermentatie si unele nuante vegetale (iarba grasa) Gust: atac vioi si direct, cu amprenta fructata evidenta, dupa care aciditatea sustinuta incepe sa predomine senzatiile gustative. Corpolenta usoara, structura firava, tanini tineri, care dau un aspect usor “rugos”, aspru. In a doua parte a gustului apar senzatii apoase si note vegetale (brusture) si de pamant reavan. In final, se fac simtite note amarui-vegetale, de fan uscat si seva de iarba. Postgust: mediu, amintind de visine si sambure de mar strivit in dinti. Concluzie: un vin mai mult decat decent la categoria de pret 14 lei, care probabil va mai castiga un pic in complexitate si in rotunjime odata cu trecerea lunilor. Este “de consum curent”, nu merita invechit mai mult de 2 ani (cu supraveghere periodica a evolutiei) dar isi poate servi bine consumatorii care prefera vinuri usoare, de baut la masa. Se poate asorta cu o varietate larga de mancaruri, de la carne alba si chiar peste mai gras la gratar, pana la carnuri rosii si mancaruri ceva mai complexe. Din punct de vedere al rezistentei in timp, la raft, are un avantaj fata de vinul alb anterior (ca sa nu mai vorbim ca are si avantajul perceptiei ca vinurile frantuzesti = vinuri rosii).