Stirbey relanseaza via Bratianu

bratianu-cuvee-ileanaAgricola Stirbey, compania care a castigat titlul de „Producatorul Anului” in 2008 din partea juriului Vinul.ro, si-a prezentat in premiera prima serie de vinuri de retail pe care o va produce. Doua cupaje, sub brandul „Bratianu”, vor fi lansate pe piata, cu Lerida International drept unic distribuitor. „Cuvée Ileana” este un vin alb produs din struguri de Cramposie si Gros Sauvignon, iar „Cuvée Constantin” un cupaj rosu ce contine Cabernet Sauvignon, Merlot si Novac.Fiind destinate hypermarketurilor si magazinelor obisnuite, vinurile din gama Bratianu vor fi disponibile la preturi cu 10-30% mai mici decat vinurile din linia Prince Stirbey, care vor ramane, ca si pana acum, disponibile exclusiv in reteaua HoReCa.

Publicitate
Velvet

Simbolul care impodobeste etichetele celor doua cuvée-uri este chiar sigla domeniului, un motiv larg raspandit in zona Dragasaniului, atat in arhitectura, cat si in arta taraneasca, fiind regasit frecvent ca motiv sculptat pe stalpi de lemn, pe lazi de zestre sau alte piese de mobilier artizanal. In traditia populara, semnul simbolizeaza unirea vietii de pe pamant cu viata vesnica si, alteori, unirea dintre barbat si femeie prin casatorie – moment in care viata celor doi devine una singura. Producatorii au ales sa utilizeze acelasi simbol pe etichetele Bratianu pentru a simboliza unirea mai multor soiuri de struguri pentru a crea un singur vin. Numele brandului a fost ales fara nici o ezitare, dat fiind ca strugurii sunt culesi de pe domeniul viticol infiintat de catre I.C. Bratianu in jurul anului 1900, revendicat si castigat de catre descendentii lui Constantin I. Bratianu in 2001.

bratianu-cuvee-constantinTerenul a fost achizitionat in 2006 de catre baroana Ileana Kripp, in virtutea legaturii stranse dintre cele doua familii: Constantin I. Bratianu a fost casatorit Adina Costinescu, matusa Ilenei din partea tatalui, iar Ionel I. C. Bratianu a fost casatorit cu Elise Stirbey, sora printului Stirbey. De altfel, Elise a fost si ultimul proprietar al vilei Bratianu din strada Biserica Amzei, unde compania a ales sa-si lanseze noua gama. Totusi, intrarea pe piata gamei Bratianu va fi una prudenta, cu un tiraj de 10.000 de sticle de vin alb si 7.000 de vin rosu pentru intreg anul 2009. Daca raspunsul pietei va fi pozitiv, productia ar putea creste in urmatorii ani la cate 20-30 de mii de sticle din fiecare cupaj.

Publicitate