Tendinta generala a ultimilor 20 ani a fost cresterea consumului de bauturi alcoolice, atat in volum absolut, cat si ca rata de penetrare in randul populatiei adulte din Statele Unite. Astfel, daca in 1990 46% dintre repondentii studiilor Gallup spuneau ca nu beau alcool sub nici o forma, iar 54% beau cu diferite grade de frecventa, raportul a ajuns astazi de 33% abstinenti si 67% consumatori de alcool, ocazionali sau obisnuiti.
Cel mai mic procentaj de abstinenti a fost inregistrat, din 1939, de cand exista eceste sondaje anuale, si pana astazi, in 1978, cand doar 29% dintre americani mai sustineau abstinenta. Berea ramane in topul popularitatii, urmata de vin, apoi de bauturi spirtoase. Categoriile in care se regasesc cele mai mari procente de consumatori de alcool sunt 18-34 si 34-54 de ani, cu studii care pornesc de la minim un an de colegiu si ajung la studii post-universitare, din categoria de venit de 50.000-74.900 de dolari pe an sau mai mult.
Popularitatea vinului a atins o cota maxima in 2005, cand a depasit-o si pe cea a vinului (39% dintre repondenti consumau predominant vin, 36% – bere, iar 21% – spirtoase). Procentele s-au rearanjat, insa, in favoarea berii, ajungandu-se astazi la o structura a consumatorilor cu 41% bautori de bere, 32% iubitori de vin si 21% consumatori de spirtoase. Vinul se bucura de maxima popularitate in randul femeilor de peste 50 de ani, in timp ce berea este preferata covarsitor in randul barbatilor intre 18 si 49 de ani.