Suav si Omnia – noile linii de nisa de la Senator Wine

In ultima perioada tot mai multi producatori romani au incercat sa propuna pietei vinuri destinate unor anumite segmente bine delimitate de consumatori, principalul criteriu care a stat la baza acestor optiuni fiind de cele mai multe ori cel al calitatii. Asa au aparut gamele destinate segmentului super/ultra/hiper-premium, care in anumite cazuri a fost perceput de consumatori doar ca “super-scump”. Senator Wine a venit cu o abordare un pic diferita, realizand o gama de nisa destinata exclusiv femeilor. Pornind de la concept, etichete, mod de vinificare si de promovare, noua linie de vinuri Suav isi propune sa atace un segment prea putin exploatat pana acum in Romania. Urmand aceleasi principii, compania a lansat pe piata si gama de vinuri Omnia, linie formata din vinuri din struguri ecologici. Cu toate ca ambele game se adreseaza unor nise, ele au fost create luandu-se in considerare si criteriul accesibilitatii. Despre noile game Senator Wine si adresabilitatea acestora am stat de vorba cu George Neacsu, director general al companiei.

Publicitate
Ravago

Ce sunt Suav si Omnia?

Sunt doua game de vinuri cu adresabilitate diferita fata de cele existente in portofoliu. Suav este prima gama de vinuri dedicata in special sexului frumos si are in componenta trei vinuri aromate dulci: Muscat Ottonel, Tamaioasa Romaneasca si Busuioaca de Bohotin. Cea de-a doua gama de nisa pe care o propunem, Omnia, este o gama de vinuri organice care cuprinde deocamdata doar trei soiuri prefiloxerice romanesti: Feteasca alba, Feteasca Neagra si Babeasca Neagra, urmand ca la anul sa adaugam Cabernet Sauvignon, Shiraz, Riesling si unelele soiuri aromate. Cele doua linii vor fi accesibile atat in retail, cat si in HoReCa.

Publicitate
Oprisor

Care este marimea loturilor?

Pentru ambele game am imbuteliat un numar destul de mic de sticle. In Suav, Tamaioasa Romaneasca are 5.957 de sticle, Muscat Ottonel – 7806 sticle, iar Busuioaca de Bohotin, 6476 de sticle. In Omnia, Feteasca Neagra a fost imbuteliata in 3150 de sticle, Babeasca Neagra – 2676 de sticle, iar Feteasca Alba in 8190 de sticle. Pretul pentru aceste doua linii a fost stabilit tinandu-se cont in primul rand de criteriul accesibilitatii cat mai multor consumatori. Noi am incercat sa-l ducem sub cel al multor produse similare din import.

Care credeti ca va fi feed-back-ul consumatorilor referitor la aceste game?

Sunt convins ca in special doamnele vor aprecia gama Suav, intrucat la crearea acesteia am luat in considerare preferintele de consum ale acestora, iar elementele grafice de pe eticheta sunt articole „feminine“. Vinurile din gama Omnia se adreseaza deocamdata unei nise foarte restranse, deoarece produsele organice nu sunt foarte cautate in Romania. Exista doar un numar foarte mic de consumatori de produse organice, dar in aceeasi masura si oferta este limitata. Volumul cel mai mare de vanzare pentru aceste produse va fi realizat totusi pe pietele externe, unde consumatorii sunt mult mai educati in aceasta privinta

Senator Wine se afla de ceva timp intr-o campanie de reinventare de noi game. Se simte in vreun fel efectul acestei campanii in vanzari?

Desigur ca da! Toate noile branduri ne adauga si cifre la vanzari. Pana acum am fost atenti sa nu lansam branduri care sa ne canibalizeze produsele existente. Dupa cum ati observat gamele nou lansate sunt produse de nisa, inca neacoperite de alti producatori romani.

„Suav este prima gama de vinuri destinata femeilor. Numele gamei ilustreaza caracteristicile vinurilor (delicate, neagresive, rafinate), facand trimitere in acelasi timp la esenta eternului feminin. Etichetele contin trei simboluri care definesc femeia independenta si cu personalitate a zilelor noastre: un pantof de seara cu toc, o rochie de vara si o geanta pentru cumparaturi. Omnia este o gama de vinuri produse din struguri cultivati ecologic din soiuri traditionale romanesti. Vinurile sunt certificate conform normelor europene ale culturilor ecologice. Numele gamei enunta faptul ca aceste vinuri reprezinta tot ce isi pot dori cei care imbratiseaza modul de viata sanatos si ecologic si in acelasi timp doresc sa se bucure de un vin autentic romanesc. Etichetele reproduc imagini de pe cahle de soba vechi taranesti, care trimit cu gandul la relatia profunda om-natura, dinainte de epoca industrializarii si poluarii”, afirma George Moisescu, creatorul celor doua noi concepte Senator Wine.

8 thoughts on “Suav si Omnia – noile linii de nisa de la Senator Wine

  1. Domnule George Moisescu, daca intradevar idea va apartine in totalitate nu pot sa va spun decat ca sunt dezamagita de dumneavoastra, pentru ca eu stiu ca vinul dulce se bea la desert atat de doamne cat si de domni asa incat nu vad rostul acestor vinuri dulci dedicate doamnelor. Nu cred ca va intereseaza prea mult parerea mea dar totusi tin sa va spun ca eu prefer vinul rosu si sec.

  2. Claudia esti o raritate, in randul femeilor din Romania. Si, normal, pe dl Mosisescu nu il va interesa parerea ta, da e bine ca ti-ai exprimat-o. Asa a inceput si evolutia vietii pe pamant de la o celula, care incet, incet s-a divizat si tot asa, inmultindu-se, pana s-au format structuri complexe de viata mai mult sau mai putin constiente.

  3. Nu sunt deloc o raritate in randul femeilor din Romania si va spun asta din experienta. Lucrez la un magazin de vinuri unde vin destule doamne pentru a cumpara vin iar 80% dintre ele opteaza pentru un vin rosu si sec. Chestia cu vinul dulce banuiesc ca e mai mult in capul barbatilor care traiesc cu o impresie total gresita precum ca femeile prefera vinul dulce. Inclinatia oamenilor (femei + barbati) pentru un anumit tip de vin este influientata de educatie, de mediul social din care provin si de ce ii ofera piata. Normal ca daca prin retail gasesti vin rosu si dulce asta cumperi asta bei. Am intalnit foarte multi clienti care au ramas mirati ca draga noastra Feteasca Neagra poate fi vinificata sec pentru ca prin supermarket ei nu au gasit decat variante de demisec, demidulce sau mai rau chiar dulce. In fine e un subiect pe baza caruia se poate discuta zile intregi cu argumente pro si contra asa ca ma opresc aici pentru ca nu vreau sa plictisesc pe nimeni.

  4. Claudia, e imbucurator ceea ce spui tu. Din pacate, marea masa de consumatori tot la Feteasca Neagra demiducle, sau STF se indreapta, sau mai rau, vin la PET.

  5. Felicitari celor care au creat aceste game, in special Domnului Moisescu, care ne demonstreaza inca o data ca poate face o eticheta din orice cu putina inspiratie (din pereti de biserica, din mieii Domnului sau din simboluri celtice sau egiptene).
    Felicitari si celor de la Senator care, cu ocazia ast,a si-au asigurat tematica pentru o eventuala gama mult mai vasta: http://www.123rf.com/similar-images/6134831

  6. Si asa vinul romanesc este supraevaluat ca pret fata de vinurile din Spania, Argentina, Chile, Italia acum, cand vreau sa cumpar o sticla de vin romanesc il mai platesc si pe domnul Moisescu pentru imaginatia lui debordanta.

  7. Eeee, Claudia, nu fi rea. In fond, nici nu trebuie sa cumperi cele doua sortimente de vinuri, pt ca tu oricum bei vin rosu sec. In ceea ce priveste supraevaluarea vinului romanesc, sunt 100% de acord. In afara ca pleaca de la producatori la niste preturi mari (vorbesc de vinurile bune), in restaurante se mai adauga un 400% adaos. Si uite asa, multi prefera sa mai bea o bere, in loc de vin. Nu mai pun la socoteala, totala ignoranta a patronilor de restaurante in ceea ce priveste servirea vinului la pahar, utilizand un enomat.

  8. @Claudia
    Eu cred ca, pentru niste etichete creeate din modele luate dintr-o baza de imagini online, onorariul nu poate fi foarte mare. Asadar in cazul de fata si onorariul domnului Moisescu probabil nu a fost unul foarte mare. Vorbesc in totala necunostinta de cauza, dar eu unul, asa cred. Probabil si domnii de la Senator cunosc provenienta imaginilor. Zic si eu.

Comments are closed.