„Toamna in rosu”, cel de-al treilea episod al proiectului de promovare generica a consumului de vinuri demarat de Vinul.Ro in prima parte a acestuia an, a continuat cu si mai mult succes actiunile precedente – „Primavara in rose” si „Vara in alb”, atat din punct de vedere al imaginii, cat si din punct de vedere al vanzarilor de vinuri in restaurantele partenere.
„Cred ca a fost o selectie foarte buna de vinuri. Schimbarea brusca de temperatura a influentat decisiv desfasurarea si rezultatele actiunii. In alte conditii, cred ca ar fi fost cea mai de succes editie dintre cele trei organizate de Vinul.Ro” – Emil Manea, managerul restaurantului Charme
In total, in cadrul evenimentului s-au vandut 630 de sticle de vin rosu din cele inscrise in campanie, cantitate ce reprezinta, potrivit managerilor restaurantelor partenere, cel putin o dublare a numarului de sticle vandute comparativ cu perioada similara a anului trecut (unele restaurante participante la Toamna in rosu nu existau in aceeasi perioada a anului trecut, o comparatie directa fiind imposibila).
Intr-un top al restaurantelor cu cele mai bune vanzari de vin rosu pe durata campaniei pe primul loc, la fel ca si la „Vara in alb”, se afla restaurantul Charme, care a vandut 102 sticle, urmat de „La Mama”, cu 89 de sticle comercializate si de Rossetya, cu 72 de sticle. Cele doua restaurante Thalia participante au reusit sa vanda 142 de sticle, pe cand clientii restaurantului Vatra au consumat 60 de sticle de vin rosu.
Cel mai bine vandut vin rosu in cadrul cadrul „Toamnei in rosu” a fost Feteasca neagra Caloian 2010 de la Crama Oprisor, din care s-au consumat 82 de sticle. Pe locul doi, destul de aproape, se afla Syrah Cocosul 2009 (Cramele Recas), cu 74 de sticle, iar pe trei cupajul rosu de la Murfatlar, 3 Hectare Sable Noble 2008, din care s-au comercializat 69 de sticle. Vanzari destul de bune au inregistrat si vinurile Merlot Prince Mircea 2008 (57 de sticle) si Cabernet Sauvignon Castel Bolovanu 2008 (56 de sticle) de la Vinarte, dar si Feteasca neagra Terra Romana 2009 de la SERVE, cu 38 de sticle.
Proiectul „Toamna in rosu” a implicat prezentarea, semnalizarea si vanzarea in mod special a mai multor vinuri rosii, atat la sticla, cat si la pahar, pe perioada celor 16 zile ale evenimentului (1-16 octombrie). Vinul.Ro a creat pentru toate cele 12 localuri partenere afise si meniuri speciale, care pe langa prezentarea vinurilor inscrise in aceasta campanie au avut si o functie informativ-educativa. Manifestarea a avut ca principale scopuri promovarea generica a consumului de vin, educarea consumatorilor, pozitionarea superioara a vinului in mintea clientilor si incurajarea stilului de viata asociat acestui produs.
Oferta variata de vinuri rosii
Pentru acest anotimp, producatorii si partenerii evenimentului au realizat o ampla selectie de vinuri rosii, astfel incat sa dea posibilitatea pasionatilor de vinuri sa aleaga dintr-o paleta destul de variata, la preturi accesibile.
Cramele Oprisor au venit la „Toamna in rosu” cu trei vinuri, Feteasca neagra Caloian 2010, Shiraz La Cetate 2009 si Cabernet Sauvignon La Cetate Miracol 2009. Producatorul banatean Cramele Recas a inscris in aceasta campanie vinurile Merlot La Putere 2009 si Syrah Cocosul 2009, iar SERVE a prezentat Feteasca Neagra 2008 si Milenium rosu 2009, ambele din gama Terra Romana. Producator apreciat in cadrul acestei campanii, Vinarte, a adus in fata consumatorilor bucuresteni vinurile Merlot Prince Mircea 2008 si Cabernet Sauvignon Castel Bolovanu 2008. De la Domeniile Urlati, in meniul campaniei a intrat vinul Feteasca neagra Paganus 2007, de la Domeniile Samburesti, vinurile Samburel de Olt, Cabernet Sauvignon Domeniile Samburesti si Cabernet Sauvignon Chateau Valvis, iar de la Murfatlar Romania, 3 Hectare Sable Noble 2008.
Importatorii de vinuri Heinrig Distribution si Alexandrion Group, si-au adus si ei aportul in promovarea consumului de vin rosu, selectand pentru aceasta campanie vinurile Shiraz Hoya de Cadenas 2010 si Negroamaro Masseria Altemura 2009, respectiv Merlot Montrouge 2010.
Parada somelierilor
Fiecare local partener a primit, pe langa meniuri speciale cu vinurile inscrise, si un somelier „de serviciu” care a explicat clientilor despre cum se produce, consuma si asociaza vinul rosu. Cu sprijinul somelierilor de la restaurantul Rossetya si a celor din agentia de somelieri WineTaste, condusa de Sergiu Nedelea, „Toamna in rosu” a reusit sa vina cu un plus de credibilitate in fata consumatorilor.
De altfel, in ambele saptamani ale campaniei, pentru a atrage si mai mult atentia vizitatorilor Centrului Vechi in legatura cu evenimentul „Toamna in rosu”, Vinul.Ro a organizat si cate o parada a somelierilor, acestia fiind insotiti de doua dintre frumoasele mesagere ale campaniei, pe ritmurile saxofonului lui Stefan Munteanu. Cei mai fideli consumatori de vin rosu au avut parte si de surprize, de la concertele sustinute de Stefan Munteanu, pana la premiile oferite de partenerul campaniei Accesoriivin.ro, constand in tirbusoane VacuVin.
Restaurantele partenere ale evenimentului „Toamna in rosu”
CENTRUL ISTORIC:
Charme – Str. Smardan nr. 12
Carada – Str. Eugeniu Carada
Corelli Winebar – Str. Smardan nr. 28
La Mama – Str. Bacani nr. 1
Red Angus Steakhouse – Str. Franceza nr. 56
Trattoria del Tatoli – Calea Victoriei nr. 26
Vatra – Str. Ion Brezoianu nr. 19
Rossetya – Str. Dimitrie Bolintineanu, nr 9
UNIRII:
Nargila Grill & Bar – Str. Bibescu Voda nr. 1
TINERETULUI:
Thalia – Str. Cuza Voda nr. 147
VICTORIEI:
Thalia – Str. Sevastopol nr. 8
Readers Cafe Bistro Lounge – Str. Grigore Alexandrescu 89-97