În octombrie, când ajunsesem penultima oară acolo pentru Ziua Națională a gastronomiei și vinurilor din România, la subsolul conacului de la Casa Timiș erau doar rămășițele unui restaurant tip cramă. La jumătatea lui ianuarie, “înflorise” deja un bar englezesc “încheiat la toți nasturii” și care lăsa impresia că e acolo de când lumea. De ce așa, cum de așa repede, căror nevoi răspunde acest English bar “1925” – situat în mod improbabil într-o vilă neobrâncovenească din Dealu Mare, România? Am încercat să aflăm de la doamna casei, Cristina Timiș, care ne-a primit cu căldură și ne-a stat la dispoziție o după-amiază întreagă, ca să ne ofere o “experiență full-flavour” convingătoare asupra ambianței și gastronomiei de acolo. Vizita a fost urmată de un interviu pe e-mail, pe care îl regăsiți mai jos.
Barul englezesc de la Casa Timiș, un spațiu unic în România
Încep prin a răspunde la întrebarea „de ce așa de repede?”. O caracteristică particulară, care ne detașează total de de alți jucători din domeniu, este viteza de inovație și implementare. Suntem cei mai rapizi creatori de realitate, lucrăm cu entuziasm inepuizabil pentru viziunea enunțată în august 2018 – de a scrie istorie în ospitalitatea și enoturismul din România, prin experiențe memorabile oferite aici. “Secretul” cel mare este implicarea mea personală, într-un ritm și stil poate amețitor pentru alte persoane. Sunt binecuvântată să fi găsit oameni pasionați, care vor să exceleze permanent, și cu care construiesc în fiecare zi o nouă cultură a ospitalității. O “ospitalitate de familie”, iubire si respect pentru natură, pentru tradiții, și dorința de a crea noi experiențe multisenzoriale pentru toți cei care ne aleg.
La nivel de construcții, reușim să ne realizăm proiectele atât de rapid datorită faptului că lucrăm cu propria firmă de construcții, care are aceeași dinamică uluitoare.
Ne mândrim cu dorința de a fi IMPECABILI în tot ce facem – excelență în servicii și în gastronomie de înaltă clasă. Acestea se datorează energiei, pasiunii și dăruirii întregii echipe. Lucrez îndeaproape cu fiecare departament al Casei Timiș – de la relația cu chefii la echipa din restaurant, marketing și vânzari, precum și cu echipa de arhitectură și construcții. Le ofer idei, spațiu de exprimare liberă și directă, autonomie și feedback constant, pentru a asigura desfășurarea rapidă a proiectelor și pentru transpunerea viziunii în realitate. Îmi place să cresc și să dezvolt oamenii, să-i responsabilizez și să-i împuternicesc, să le fiu alături, să le aud ideile, să le simt energia și pasiunea, să creez un nucleu al bucuriei și creșterii continue atât pe plan personal cât și profesional.
Stilul englezesc, realizat de firme de tradiție, se îmbină cu cel neoromânesc, marcă a întregului domeniu
– De ce un English bar, de ce așa?
Ideea deschiderii unui bar englezesc vine din atracția mea pentru acest tip de locație și din dorința de a crea și a aduce împreună ineditul, surpriza! Mi-am dorit un spațiu eclectic, în care să pot să mă exprim liber și să aduc împreună stilurile și elementele care mă atrag, dar cu mare atenție să păstrez predominant stilul autentic englezesc. E un spațiu născut din pasiunea mea pentru locuri, tradiții şi obiceiuri, acumulată în călătoriile fizice, virtuale sau imaginare ce mi-au inspirat de-a lungul vieții ochii, mintea, dar mai ales sufletul. Am ales să îi acordăm numele de ‘1925’ ca un omagiu adus anului naşterii conacului, căruia familia noastra îi va adăuga mulți ani de istorie în ospitalitatea românească de familie.
Așa cum mentionați, “English bar 1925” se află într-un conac cu arhitectură neoromânească, unde pare neașteptat să întâlnești un bar englezesc – dar am avut îndrăzneala de a o face pentru că mi-am dorit să-i aduc un element surpriză, plin de rafinament, care să devină un loc nemaiîntâlnit.
Spațiul e impregnat de stilul autentic anglo-saxon, marcat de lemnul de stejar masiv din care este construit barul și retrobarul, de panourile și sculpturile de stejar, de fotoliile şi canapelele de piele Chesterfield, de mobila cu linii clasice, decorațiunile English style, tapetul inedit din țesătură fină – al cărui design redă o scenă de golf din 1930 şi care a fost realizat de artistul Melvyn Buckley – de mocheta tartan cu design patentat, pentru prima oară adusă în România și realizată de Stevens and Graham, o afacere de familie ce produce covoare şi mochete cu model tartan din 1947, mobilierul din coarne de căprioară naturale şi din coarne rare din Africa de Sud, realizat de o firmă specializata din Edinburg.
Pentru că admir în mod deosebit stilul neoromânesc al conacului si doresc să-l transmit și in viitoarele proiecte de pe întregul domeniu, am integrat și aici replici din arcadele, coloanele şi capitelurile originale ale conacului, sculpate manual din lemn masiv de stejar de către artizani români veritabili, cu mândria de a picura esenƫa din acest stil arhitectural naƫional.
English bar-ul “1925” al Casei Timiș are meniu distinct și va găzdui seri tematice – de la piano bar la mixologie sau chiar karaoke – și este adaptabil la dorințele oaspeților
– Înțeleg că și acest loc va avea bucătăria proprie – atât la nivel de meniu, cât și fizic, ca spațiu și personal dedicat alocat. Pe ce mizați aici, pe bucătărie sau pe băuturi? Ce oferă deosebit de restul locației Casa Timiș, ce tipuri de experiențe?
Deși a fost o mică nebunie să facem încă una pe lângă celelalte patru pe care le avem deja, am dedicat și acestui loc propria bucătărie, pentru a putea deservi rapid și la cel mai înalt nivel de calitate preparatele distincte pe care le-am creat pentru English bar. Aici, Chef Nico Lontras a creat un meniu unic cu preparate tipic englezești, care completeaza selecția de băuturi fine pe care am pregătit-o pentru acest spațiu.
Noi mizăm întotdeauna pe tot ce facem pentru o experiență completă și specială.
Iar scenariul ideal e infinit – suntem super flexibili și adaptabili, dornici să personalizăm orice experiență în acord cu cele mai particulare dorinte ale fiecărui oaspete. De asemenea, vom avea propriile seri tematice dedicate barului: piano bar, karaoke, concursuri, evenimente cu chefii, seri de mixologie.
„1925” poate găzdui simultan, în deplină siguranță, 60 de persoane, și este locul perfect pentru momente de deconectare, de relaxare şi inspirație, dar și pentru distracție și bucurie.
Poate acomoda – pe lângă circuitul normal al unui bar – întâlniri de afaceri organizate într-un cadru discret, evenimente private memorabile, jocuri de societate (șah, domino, cărți, monopoly, rummy, darts).
La Casa Timiș a început construcția noilor spații de cazare și sunt finalizate lacurile. Urmează Spa-ul și o cramă spectaculoasă
– Venind cu mașina de la intrarea pe proprietate, am văzut două lacuri pline cu apă și niște construcții noi, ce e cu ele? E vorba de facilități de pescuit sau de îmbăiat?
Da, toamna aceasta am demarat primul proiect de cazare tip căsuțe, pe care l-ați putut vedea la sosire, alături de cele trei lacuri: unul în care vom crește păstrăvi pe care îi vom pescui prospeți și îi vom pregăti imediat pentru oaspeții noștri, unul decorativ cu crapi koi și unul de agrement.
Avem în acest proiect de dezvoltare și o facilitate de Spa – care va cuprinde cabinete de masaj, saune, jaccuzi, sală de sport deschisă spre grădină, zonă de relaxare, studio interior și platformă exterioară pentru yoga și pilates.
Pentru că în paralel ne dorim dezvoltarea brand-ului de vin Casa Timiș, anul acesta am demarat și proiectul pentru construcția unei crame tehnologice și de vizitare-degustare, o cramă-spectacol, care va fi în apropierea Casei Timiș, pentru accesul ușor al oaspeților.
Pentru următorii 3 ani previzionăm construirea a unul hotel cu multiple facilități, atât de leisure cât și de business, iar pe termen lung dezvoltarea unui întreg domeniu de agrement.
În curând: evenimente gastronomice în premieră, în mijlocul unui domeniu cu respect pentru natură
– Am văzut – și chiar am filmat – câteva căprioare zburdând libere pe deal, printre vii? Au nume, unde dorm, ce mănâncă? Mai sunt și alte animale pe aici?
Prețuim natura și creăm alături de natură. În tot ce facem, respectăm natura – și se pare că și animalele simt asta și ne vizitează constant: căprioare, porci mistreți, iepuri, fazani și vulpi. De prezența lor ne bucurăm atât noi, cât și oaspeții noștri.
– Înțeleg că aveți deja un calendar de evenimente pentru următoarea perioadă, despre ce este vorba și când se vor petrece?
Da, avem în plan o serie de GastroXperiences pe care le-am pregătit pentru acest an și cu care ne dorim să ne surprindem oaspeții. După cum știti, anul trecut am pornit într-o călătorie gastronomică unică, iar pentru 2021 am pregătit un concept cu adevărat special, pe care îl vom revela ulterior – îi invităm pe toți cei interesați să ne urmărească pe rețelele de socializare și pe site-ul https://casatimis.ro/noutati/, unde oferim constant update-uri referitoare la experiențele pe care le organizăm.
Casa Timiș așteaptă și reluarea turismului extern pentru creșterea brandului de țară
– Cum decurge colaborarea cu agențiile de turism – aveți mai mulți oaspeți veniți direct sau prin intermediul lor? Aveți mai mult oaspeți străini sau români, cum estimați că se vor petrece lucrurile din acest punct de vedere în 2021?
Colaborăm cu o serie de agenții de turism care de-a lungul timpului ne-au devenit parteneri și cărora le mulțumim că au au devenit ambasadori ai filozofiei și ospitalității Casei Timiș. O bună parte dintre oaspeții noștri din segmentul corporate, dar și cei din privat, provin din colaborarea cu agențiile de turism. E adevărat, dat fiind contextul actual, anul trecut majoritatea oaspeților au fost români. Ceea ce ne bucură foarte mult, pentru că, deși un pic constrânși de restricțiile de călătorie, românii s-au îndreptat spre comorile naționale – din care una este Domeniul Casa Timiș – pe care acum le descoperă. Cu siguranță mulți vor dori să revină, cu mândria de a se bucura de țara lor și de minunățiile pe care le oferă.
Ne dorim ca turismul internațional să revină la viață în acest an, astfel ca și străinii să vină în număr tot mai mare, să descopere ospitalitatea românească și să devină, la rândul lor, ambasadorii ei. Noi deja aveam un număr semnificativ de turiști din strainatate, care ne vizitau atât pentru gastronomia pe care o oferim aici, pentru unicitatea peisajului, cazării, și serviciilor, cat si pentru organizarea petrecerilor ca nunti si botezuri.
Sperăm și ne dorim ca lucrurile să se schimbe în bine pentru întreaga industrie HoReCa. Cât despre planurile noastre de viitor, ne dorim prin tot ce dezvoltăm în această superbă zonă vitivinicolă care este Dealul Mare să devenim un puternic pol al excelenței în ospitalitatea românească, renumit atât la nivel național, cât și internațional .
Sunt sigură că, alături de echipa noastră, vom scrie istorie în ospitalitea româneasca și vom pune Domeniul Casa Timiș pe harta lumii, contribuind și noi la creșterea brandului de țară.