Un exemplu că “merge și altfel”: decanii de vârstă ai cramelor private din România se vând împreună

Crama Oprișor, Vinarte și SERVE – cele mai vechi investiții private din vinul românesc de după 1989 (întâmplător sau nu, e vorba de investitori străini) – s-au unit într-un proiect de promovare comun, denumit “Trei pentru vin, vinul pentru toți”. Ei au pus în vânzare, momentan, către consumatori, 12 pachete conținând câte 3 sticle (câte una de la fiecare dintre companiile fondatoare). Pachetele au nume sugestive în raport cu conținutul fiecăruia, aceste denumiri fiind și inspirate din valorile comune la care fondatorii aderă și la care îi invită și pe clienți: Prietenie, Sensibilitate, Devotament, Solidaritate, Onestitate, Diversitate, Statornicie, Optimism, Armonie, Loialitate, Fantezie, Bucurie.

Publicitate
Ravago

Dincolo de informația de mai sus, iată și două opinii personale:

1. proiectul dă un exemplu și altor crame din România care ajung să înțeleagă că “inamicii vinurilor bune” nu sunt celelalte crame și nici celelalte băuturi, ci pur și simplu vinurile proaste – aici e oportunitatea de a dezvolta piața și de a îi educa pe consumatori;

Publicitate
Oprisor

2. “Trei pentru vin…” poate fi și începutul unui nou mod de a privi promovarea vânzărilor de vin – dacă acum fiecare cramă e nevoită să angajeze reprezentanți zonali care să completeze activitatea distribuitorilor care prestează efectiv vânzarea, reunirea în cadrul unor noi concepte, cu alt tip de argumente decât cele folosite până acum, de către reprezentanți comuni, poate genera economii importante pentru crame și poate da naștere unor promovări de impact mai mare, cu portofolii de produse mult mai diversificate decât până acum. În condițiile noilor realități de după coronavirus, cu sectorul restaurantelor pus la pământ, industria vinului – în mare dependență de HoReCa – are nevoie de optimizări de toate felurile.