Skip to content
2020 ne-a arătat cât de fragil este universul de confort al ființei umane și cât de importantă este solidaritatea. România – inclusiv cea a vinului – are nevoie ca de aer, între alte lucruri importante, de exemple concrete de solidaritate și benevolență. Cum noi, la Vinul.ro, vedem vinul drept ceva mai mult decât o simplă băutură – și anume un liant social, un concentrat de cultură și identitate și o sursă de inspirație – am decis să-l prezentăm și din perspectiva binelui colectiv pe care îl aduce.
La aproximativ două decenii după marile privatizări în domeniu și după ce micile crame și-au făcut apariția “colorând” cu diversitatea lor peisajul de profil, încercăm să aflăm la nivel de maturitate a ajuns industria: dincolo de imperativele individuale strict economice, cum abordează cramele problemele de interes pentru societatea care susține, prin muncă în vii sau prin consum, (și) acest sector.
Promovăm binele – și nu doar gustativ
Cu convingerea că astfel de idei trebuie să circule și să fie asumate cât mai mult – dar fără să-i judecăm în vreun fel pe acei actori economici din domeniu care nu au derulat (încă, sperăm!) activități în acest sens – am adresat mai multor crame un set de întrebări despre acțiunile și programele lor din sfera responsabilității sociale. Ele au fost destul de discrete, dar noi nu ascundem că vrem să promovăm deschis acele firme care fac lucruri bune în acest sens – noi credem că exemplul lor merită cunoscut și urmat.
Ne-a interesat: cum își aleg firmele cauzele pe care le sprijină; dacă există programe pe termen lung și bugete; dacă există persoane desemnate care răspund de așa ceva; ne-au interesat aspectele ținând de protecția mediului înconjurător, de susținere a unor acțiuni cultural-educaționale sau de dezvoltare economică sustenabilă a zonelor în care-și au cramele obârșia.
Vrem să arătăm că “vinul românesc face bine” din mai multe puncte de vedere, nu doar gustativ. Nu în ultimul rând, am vrut să sondăm disponibilitatea producătorilor de vin de a pune la bătaie vinuri din rezervele lor cele mai valoroase, pentru a fi licitate în cadrul unui proiect multianual de binefacere la nivelul întregului sector vitivinicol, pe care am gândit-o sub același nume: “Vinul românesc face bine”. La propriu și la figurat. Credem că prin “facerea de bine” industria vinului câștigă pe toate planurile (reputație, reprezentativitate, implicare din partea consumatorilor) și stârnește, în final, acel tip de “patriotism” sau de “mândrie națională” orientate spre a face bine. Un liant social și un catalizator de reacții pozitive.
În final… vinul românesc are imaginea pe care el însuși o transmite. Binele public – grija față de aproape – nu trebuie, nu are cum să lipsească din această imagine.